Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: d800/d4/d4x

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    EXIF interesseert mij niet, 't gaat om beeldkwaliteit. Die zie je niet op een prentje van paar honderd pixels breed.

Beeld ziet er redelijk soft uit. Weinig ruis ja, maar weinig detail ook. Ik verwachtte detail/ruis als mijn D700 op ISO 6400.

Afwachten op RAW file dus.
    is wel een 1:1 met dan nog eens een detail op donkere stukken
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

Comment

D4 ISO 6400

Comment

kan ermee door!
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Knap! Mooi voorbeeld. Detail in de donkere partijen is zeer goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            jep op 1gig net 12 foto's

100mb per file is niet raar!

openen in photosoep effe aanpassen en hopla 500mb laat staan bij blends, pano's, ...
            Nu niet overdrijven he, een raw Nef komt op ongeveer 70-80mb en een losless compression NEF zal daar ongeveer nog 20mb ofdoen.
            Dus je kan je NEF waarshijnlijk wel tot ongeveer de helft of zelfs onder die helft van je 100mb krijgen hoor!

En wat zien we in de brochure van de d800....

NEF (RAW), compressie
            zonder verlies, 12 bits — 32,4 MB
            NEF (RAW), compressie
            zonder verlies, 14 bits — 41,3 MB
            NEF (RAW),
            gecomprimeerd, 12 bits — 29,0 MB
            NEF (RAW),
            gecomprimeerd, 14 bits — 35,9 MB
            NEF (RAW), ongecomprimeerd,
            12 bits — 57,0 MB
            14 bits — 74,4 MB

Dus die 100mb is ferm overdreven, ik ga gewoon op 14bit en compressie zonder verlies schieten. Dan mag jij het verschil eens tonen met 14bit zonder compressie.
            Filetjes van 40-45mb die kan je toch wel processen op je pc niet??
            Ik fotografeer al een zeer ruime tijd met mijn D300 op losless en die levert me +/-15mb files op. Dus dat komt overeen he 15x3=D800 size.

Ik heb er in ieder geval geen enkel probleem mee en als al die mensen vinden dat het overkill is .......... er is nog altijd de D4 en die levert je superbeeldjes op van 16mp en een zalige ISO.
            De D800 is gewoon voor een andere doelgroep, gebruik hem dan ook voor wat ie ontworpen is.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              De D800 is gewoon voor een andere doelgroep, gebruik hem dan ook voor wat ie ontworpen is.
              amen en uit !
              2 camera's, verschillend doel
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

Comment

Filmpje over de Nikon D4, is inderdaad een top toestel met een prijskaartje
                http://www.youtube.com/watch?v=nOhsH...ayer_embedded#!
                Groeten
                Efex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  Nu niet overdrijven he, een raw Nef komt op ongeveer 70-80mb en een losless compression NEF zal daar ongeveer nog 20mb ofdoen.
                  Dus je kan je NEF waarshijnlijk wel tot ongeveer de helft of zelfs onder die helft van je 100mb krijgen hoor!

En wat zien we in de brochure van de d800....

NEF (RAW), compressie
                  zonder verlies, 12 bits — 32,4 MB
                  NEF (RAW), compressie
                  zonder verlies, 14 bits — 41,3 MB
                  NEF (RAW),
                  gecomprimeerd, 12 bits — 29,0 MB
                  NEF (RAW),
                  gecomprimeerd, 14 bits — 35,9 MB
                  12 bits — 57,0 MB
                  14 bits — 74,4 MB

Dus die 100mb is ferm overdreven, ik ga gewoon op 14bit en compressie zonder verlies schieten. Dan mag jij het verschil eens tonen met 14bit zonder compressie.
                  Filetjes van 40-45mb die kan je toch wel processen op je pc niet??
                  Ik fotografeer al een zeer ruime tijd met mijn D300 op losless en die levert me +/-15mb files op. Dus dat komt overeen he 15x3=D800 size.

Ik heb er in ieder geval geen enkel probleem mee en als al die mensen vinden dat het overkill is .......... er is nog altijd de D4 en die levert je superbeeldjes op van 16mp en een zalige ISO.
                  hmm had die lijst ook al gezien!
                  tiff is wel 100mb, maar soit!

op papier buiten praktijk is nog steeds een groot verschil!
                  36mp overkill, vind ik persoonlijk niet! menig portret/fashion fotograaf zal deze graag zien komen, zeker voor die prijs!
                  nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    hmm had die lijst ook al gezien!
                    tiff is wel 100mb, maar soit!

op papier buiten praktijk is nog steeds een groot verschil!
                    36mp overkill, vind ik persoonlijk niet! menig portret/fashion fotograaf zal deze graag zien komen, zeker voor die prijs!
                    niet enkel portret en fashion fotograaf hoor. Ik hou ook van veel megapixels omdat het gewoon aangenamer is om mee te werken, je kan zoveel gedetaileerder zaken wegwerken.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

mss wel maar ik verkies liever wa minder pixels en iets meer fps!

fotograffer net iets te graag sport.

nikonrumors gaat ervanuit dat er nog 3 DSLR's komen dees jaar
                      vervanging voor D3100, D7000 en D300s

iets om naar uit te kijken
                      nikon stuff

Comment

Vooral de opvolger van de D300s interreseert mij , om naast men D3s te gebruiken.
                        Het is die cropfactor hee .. Mijn 500 mm blijft 500 mm, met cropfactor 1,5 krijg je tenslotte 750 mm . Voor de vogeltjes is dat bereik toch net iets beter .
                        2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Vergelijking ruis D3S met D4: http://www.nikonuser.info Zo te lezen had de gebruikte D4 nog wel geen definitieve firmware.
                          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            Vooral de opvolger van de D300s interreseert mij , om naast men D3s te gebruiken.
                            Het is die cropfactor hee .. Mijn 500 mm blijft 500 mm, met cropfactor 1,5 krijg je tenslotte 750 mm . Voor de vogeltjes is dat bereik toch net iets beter .
                            Het blijft me verbazen dat nu nog altijd mensen cropfactor blijkbaar gelijk stellen aan zoomfactor .
                            Het beeld op de sensor blijft even groot hoor, ongeacht hoe groot de sensor is.

Als je het beeld 'cropt' (dat is wat een cropsensor doet) uit een foto van een D800 rekening houdend met de cropfactor van de D300 (1.5), houd je 14,4 mpix over (36 / (1.5 x 1.5)).
                            Dat is meer dan je nu hebt op een D300.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                              Het blijft me verbazen dat nu nog altijd mensen cropfactor blijkbaar gelijk stellen aan zoomfactor .
                              Het beeld op de sensor blijft even groot hoor, ongeacht hoe groot de sensor is.

Als je het beeld 'cropt' (dat is wat een cropsensor doet) uit een foto van een D800 rekening houdend met de cropfactor van de D300 (1.5), houd je 14,4 mpix over (36 / (1.5 x 1.5)).
                              Dat is meer dan je nu hebt op een D300.
                              Vind het eigenlijk wel grappig dat jij denkt dat ik het verschil tussen een crop en fullframe niet ken , en dat het beeld op de sensor zelf evengroot is , enz enz enz ......... .

En rekenen kan ik ook hoor de hoeveelheid pixels van de D800 ...

Laat mij nu toch eens gewoon wachten op de opvolger van de D300s , die hoogstwaarschijnlijk ook meer MP mee zal krijgen , en bovendien een stuk sneller zal zijn, dan de 4 bps van de D800 . .
                              2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                                Vind het eigenlijk wel grappig dat jij denkt dat ik het verschil tussen een crop en fullframe niet ken , en dat het beeld op de sensor zelf evengroot is , enz enz enz ......... .

En rekenen kan ik ook hoor de hoeveelheid pixels van de D800 ...

Laat mij nu toch eens gewoon wachten op de opvolger van de D300s , die hoogstwaarschijnlijk ook meer MP mee zal krijgen , en bovendien een stuk sneller zal zijn, dan de 4 bps van de D800 . .

met 16 a 18mp zijn ik al content!
                                laat de video er ook maar uit,
                                en 8 frames al dan niet met grip is ok

liefst de lichtsensor en scherpstelmodule van d4 of een mooie afgeleide dan is 100% ok
                                nikon stuff

Comment

Working...
                                X