Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: d800/d4/d4x

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Jah verklaart natuurlijk veel.

Deze bedoelde ik,mét hellende schouderlijn ,waarmee Nikon breekt met het voorheen wat hoekige design en in feite een beetje het "Darth Vader" design van Canon 1D reeks achternaloopt:

Walter
    D850

Comment

achterwand is anders

Comment

D800 :

Wordt ie nou 36Mp of 16Mp alla d4?

Mijn site...
        vandaelefotografie.be
        * BD0916BE *

Comment

zouden er zelfs 2 kunnen worden (geruchten natuurlijk) vind da tekstje natuurlijk niet meer!!

ene 36mp studio can en ene met veel minder en stukken rapper (naar d4 toe)
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            zouden er zelfs 2 kunnen worden (geruchten natuurlijk) vind da tekstje natuurlijk niet meer!!
            ene 36mp studio can en ene met veel minder en stukken rapper (naar d4 toe)
            Dan kost snelheid wel veel geld en Mp's . . .
            Als je nu niet sport fotografeert waarom zou je dan een duurdere d4 kopen ipv een d800?
            (laat nog weg dat je een verschil van 20mp hebt . . .), gaat die iso dan zoveel pakken beter zijn ?
            Als je een generatie cameras bekijkt , d3,d700,d3s dan liggen de iso prestaties toch allemaal quasi in lijn. Als die d800 nu ineens isoprestaties levert die lager zijn dan de d700 (d4 is uiteraard niet haalbaar die heeft mp voordeel) , dan vrees ik dat veel mensen naar een d700 zullen grijpen . . .

Of moet je die d800 zien als echte studiocamera (iso100-200) prestaties? Klinkt uiteraard wel zoetjes, maar ik zou toch ook graag op iso 3200 een leuk plaatje willen shooten !
            Mijn D300 stopt voor mij bij ISO800 qua ruis en ik neem aan (als ik naar reviews kijk) dat een D700 op ISO1600 super lijkt en zelfs op 3200 nog bruikbare plaatjes oplevert.
            Mijn site...
            vandaelefotografie.be
            * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
              D800 :

Wordt ie nou 36Mp of 16Mp alla d4?

36MP naar het voorbeeld van de Canon 5DmkII

16MP in een gelijkwaardige body zou geweldig zijn, maar komt er waarschijnlijk niet

Comment

We gaan het begin februari weten.....
                D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
                  Dan kost snelheid wel veel geld en Mp's . . .
                  Als je nu niet sport fotografeert waarom zou je dan een duurdere d4 kopen ipv een d800?
                  (laat nog weg dat je een verschil van 20mp hebt . . .), gaat die iso dan zoveel pakken beter zijn ?
                  Als je een generatie cameras bekijkt , d3,d700,d3s dan liggen de iso prestaties toch allemaal quasi in lijn. Als die d800 nu ineens isoprestaties levert die lager zijn dan de d700 (d4 is uiteraard niet haalbaar die heeft mp voordeel) , dan vrees ik dat veel mensen naar een d700 zullen grijpen . . .

Of moet je die d800 zien als echte studiocamera (iso100-200) prestaties? Klinkt uiteraard wel zoetjes, maar ik zou toch ook graag op iso 3200 een leuk plaatje willen shooten !
                  Mijn D300 stopt voor mij bij ISO800 qua ruis en ik neem aan (als ik naar reviews kijk) dat een D700 op ISO1600 super lijkt en zelfs op 3200 nog bruikbare plaatjes oplevert.
                  Euh...naar mijn bescheiden mening staan er in de tweede zin van je bio ( op je website ) niet minder dan 3 fouten:
                  "Since than it has continue to grown" moet volgens mij zijn:
                  "Since then it has continued to grow".
                  Best eens navragen bij LesC!

Walter
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Euh...naar mijn bescheiden mening staan er in de tweede zin van je bio ( op je website ) niet minder dan 3 fouten:
                    "Since than it has continue to grown" moet volgens mij zijn:
                    "Since then it has continued to grow".
                    Best eens navragen bij LesC!

Walter
                    Goed gezien, denk dat dat best wel eens zou kunnen kloppen

bedankt !
                    G
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      36MP naar het voorbeeld van de Canon 5DmkII

16MP in een gelijkwaardige body zou geweldig zijn, maar komt er waarschijnlijk niet

Ik zal er niet ver naast zijn als ik zeg dat de D800 qua ruis ongeveer dezelfde karakteristieken zal hebben als de D7000:minder goed dan de D3S,maar stukken beter dan de D300.

Walter
                      D850

Comment

Ik zal er niet ver naast zijn als ik zeg dat de D800 qua ruis ongeveer dezelfde karakteristieken zal hebben als de D7000:minder goed dan de D3S,maar stukken beter dan de D300.

Walter
                        Hoop dat je gelijk hebt als ze au par liggen zoals de d700 (of iets minder, zoals de d7000) laat dan de Mpixels maar komen
                        Snelheid interesseert me totaal niet, een portretje op ISO 3200 wel.
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

Comment

Walter
                          Ik zit op de D800 te wachten en dat zou een héél grote teleurstelling zijn, op zijn minst zou de hoge iso evengoed moeten zijn als de D700.
                          D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                            Ik zit op de D800 te wachten en dat zou een héél grote teleurstelling zijn, op zijn minst zou de hoge iso evengoed moeten zijn als de D700.
                            Vermoedelijk (en hopelijk) zullen we dat allemaal in februari wel weten...

Comment

als ie al evengoed is als de d700 dan is dat een superprestatie dat weet je toch, de Mpixels zijn x3 gegaan . . .
                              Voor studiowerk prefereer ik dan toch meer Mpixel over ISO.
                              Als ie inderdaad 36Mp wordt dan zal de iso net iets beter zijn dan de d7000 denk ik en misschien evengoed als de d700, beter zou echt een superprestatie zijn.
                              Als je kijkt naar de d4, die presteert 1stop beter dan de d3s en heeft 4mpixel meer.
                              Dus ik denk dat je voor een betere ISO prestatie dan de d700 toch van een kale reis gaat terugkomen, al hoop ik natuurlijk van niet.
                              Maar 36Mpixel, video functies en een ISO gelijklopend met een d3. . . allemaal in een 4000$ body...
                              Mijn site...
                              vandaelefotografie.be
                              * BD0916BE *

Comment

Je moet maar eens op comparometer kijken wat de D7000 doet tegenover de D700 bij bv. ISO 12800.
                                Boeiend,kijk naar de wang van de pop:beduidend méér kleurruis bij de D700!Bedenk daarbij dat je een 36MP beeld behoorlijk kunt downsizen en toch nog scherpe A3+ afdrukken bekomen.Dan gaat er tengevolge van het downsizen nog minder ruis te zien zijn.

Walter
                                D850

Comment

Working...
                                X