Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800/d4/d4x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: d800/d4/d4x

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Euhh...ik zie hem er toch niet tussen staan ?

Walter
    Allé Walter. 2 FX bodies zonder verticale grip De D800 is dus een tikkeltje groter dan de D700.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Grappig en interessant is dat de D800 al tussen het rijtje van pro-camera's te zien is op http://www.nikon.de/de_DE/products/c...egory_SLR.page
      Ik denk aan een D400
      Als je naar het eerste rijtje (professioneel) kijkt zie ik 2 DX body's en in totaal 6 camera's.
      Klik je dan op de foto zie je een tekst met een opsomming van maar 5 camera's

Ik hoop het..... ik hoop het

Johan

Comment

Allé Walter. 2 FX bodies zonder verticale grip De D800 is dus een tikkeltje groter dan de D700.

Die hellende schouderlijnen,je hebt gelijk ,het zou hem kunnen zijn!

Walter
        D850

Comment

Grappig en interessant is dat de D800 al tussen het rijtje van pro-camera's te zien is op http://www.nikon.de/de_DE/products/c...egory_SLR.page
          Waar? Ik zie uitsluitend een D4-D3x-D3s + D700 + D300 D300s (?) in de bovenste rij. De derde van rechts is de D700 en de twee laatste zijn zeker geen FX. Geen D800.

OT: Het lag voor de hand dat de stap van D3 naar D4 niet dezelfde impact zou hebben als de stap van de D2 naar de D3. Veel was er nu eenmaal niet te verbeteren aan de D3. Het is afwachten op de beeldkwaliteit en andere tests.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Het lag voor de hand dat de stap van D3 naar D4 niet dezelfde impact zou hebben als de stap van de D2 naar de D3. Veel was er nu eenmaal niet te verbeteren aan de D3. Het is afwachten op de beeldkwaliteit en andere tests.
            Ik zou daar zo zeker niet van zijn wat de verbeteringen van de D4 t.o.v. de D3 betreft. Wanneer die echt eens getest wordt zou het kunnen zijn dat we nog verschieten hoe goed de D4 is. Ik denk het zelf dat we dat zullen zeggen.

De D3 had het voordeel dat het de eerste fullframe van Nikon was en daardoor alleen al zoveel exposure kreeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              Ik zou daar zo zeker niet van zijn wat de verbeteringen van de D4 t.o.v. de D3 betreft. Wanneer die echt eens getest wordt zou het kunnen zijn dat we nog verschieten hoe goed de D4 is. Ik denk het zelf dat we dat zullen zeggen.

De D3 had het voordeel dat het de eerste fullframe van Nikon was en daardoor alleen al zoveel exposure kreeg.
              Vertel me eens wat er zo allemaal fundamenteel beter kon aan de D3

Comment

Vandaag was de presentatie van de Nikon D4
                Bij Robyns zijn er 8 in bestelling.
                Over de prijzen doen de zotste geruchten??
                Deze is zeer goed betaalbaar.
                Maar ik ga dat hier niet openlijk schrijven, anders maak ik verdoken reclame.
                De mijne is al besteld.
                De prijs van de D800 is trouwens ook goed.
                Er komt ook een 85 mm f/1.8 nieuw

hier een foto hoe de D4 eruit ziet

Comment

Oh ja, en van een D4x is nog totaal geen sprake

Comment

Waar? Ik zie uitsluitend een D4-D3x-D3s + D700 + D300 D300s (?) in de bovenste rij. De derde van rechts is de D700 en de twee laatste zijn zeker geen FX. Geen D800.

OT: Het lag voor de hand dat de stap van D3 naar D4 niet dezelfde impact zou hebben als de stap van de D2 naar de D3. Veel was er nu eenmaal niet te verbeteren aan de D3. Het is afwachten op de beeldkwaliteit en andere tests.

Tweede van rechts,hellende schouderlijnen als van D4,echter zonder geïntegreerde grip.

Walter
                    D850

Comment

• Re: d800/d4/d4x

Tweede van rechts,hellende schouderlijnen als van D4,echter zonder geïntegreerde grip.

Walter
                      De twee van rechts zijn zeker DX. De derde van rechts is de D700.
                      Kijk naar het prisma huis!!!

Klik op de foto voor de tekst.

Johan

Comment

Walter
                        Er is niets hellends aan die schouderlijnen en al helemaal niet zoals te zien op foto's van de D800. Meer nog, het is zelf hetzelfde model als de eerste van rechts.

Er staat ook duidelijk geen D4 tussen de FX modellen. Het rijtje is dus totaal niet relevant, gewoon een prentje.
                        Last edited by caleido; 6 januari 2012, 17:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Vertel me eens wat er zo allemaal fundamenteel beter kon aan de D3
                          Als je beweert dat er niets fundamenteel (wat is trouwens fundamenteel voor jou en wat is dat voor mij?) beter kan aan de D3 dan hebben we dus zowat alles wat mogelijk is op gebied van digitale camera's gehad volgens jou. Dan mogen ze dus stoppen met verder te ontwikkelen?

Wat kan er beter? De DR kan bij iedere digitale camera nog veel beter worden, ook bij een D3s. Ruiseigenschappen ook. Snelheid ook. Enz... Wil ik daarmee zeggen dat een D3s niet goed genoeg is? Voor de meeste toepassingen is hij zelf overkill. Maar om nu te zeggen dat dit het ultieme toestel is... De D3s heeft ook zijn grenzen die verlegt kunnen worden. Voor sommigen kan en mag het beter. En zo is dat het geval voor veel zaken. Ooit gaan we met gefronste wenkbrauwen neerkijken op de D3 (en D4 en ...). Vandaag, ook al is de D4 er, is en blijft de D3s een dijk van een camera. De D4 is gewoon 1 stap verder in de evolutie en alles is zowat beter dan de D3s. Ook de D4 is geen eindstap en ook met dit toestel zal je grenzen ontmoeten, maar weer ietstje verder. Misschien komt er ooit een D5 en is die opnieuw beter in vanalles. Met een D2 werden ook meesterlijke foto's gemaakt. Was het dan zinloos om een D3 uit te brengen?

Als de eerste echte resultaten en toepassingen met de D4 er zijn zullen we wel zien.

Het probleem is dat velen vandaag de dag het niet meer waarderen dat een camera met 33% meer pixels, sneller is, een betere DR heeft, minder ruis heeft, ergonomischer is, een beter batterijgebruik heeft, enz... Voor sommigen moet de DR op zijn minst verdubbelen voor alleer ze omkijken.
                          Voor de professionelen is de D4 een meerwaarde t.o.v. de D3s. Voor ammateurs is een D3100 goed genoeg.

Comment

Zoals Caleido zegt: 2 DX toestellen rechts en geen D4 ertussen.

Die foto is een SWF-je met deze kenmerken:
                            Last-Modified: Mon, 07 Dec 2009 18:44:29 GMT

Toen was er nog geen sprake van de D4...

Comment

Er is niets hellends aan die schouderlijnen en al helemaal niet zoals te zien op foto's van de D800. Meer nog, het is zelf hetzelfde model als de eerste van rechts.

Er staat ook duidelijk geen D4 tussen de FX modellen. Het rijtje is dus totaal niet relevant, gewoon een prentje.
                              Plaatje is ondertussen veranderd. Er stonden slechts 5 bodies waarvan 2 FX modellen en ééntje met hetzelfde rode streepje als de D4. Nou ja, gewoon nog even wachten

Dit stond er dus: (1e = D4, 4e toestel is de D800)

Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Plaatje is ondertussen veranderd.
                                Jah verklaart natuurlijk veel.

Comment

Working...
                                X