Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GoPro - Hero

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: GoPro - Hero

Oorspronkelijk geplaatst door EoSuSeR Bekijk bericht
    Ik gebruik de tegenhanger, de ContourHD 1080p. Ik koos voor dat type vanwege de makkelijke bediening, gezien mijn film allemaal gemaakt wordt vanop de motorfiets.
    De ContourHD GPS is net uit en heeft zelfs een GPS aan boord om een track te loggen.

Van de kwaliteit mag ik zeker niet klagen. in 720p kan ik aan 60 frames werken, en in 1080p aan 30 beeldjes per seconde. Beelden zijn vloeiend, kwaliteit is prima, bitrate kan je instellen en is zonder meer goed.

Beperkende factor van deze toestellen is de audio- en de lenskwaliteit. Vooral op een motor is het geluid de storende factor en erg moeilijk afgeregeld te krijgen, maar het lukt me vrij aardig.

De lens is goed, 135° wide angle en wordt een beetje softer in de hoeken. Ook heb ik geen problemen met de weersinvloeden gehad tot nu toe.

De ContourHD kan je voorzien met een suction mount op de voorruit. De beelden zijn zeer stabiel en zuiver, geen geschok. Is een degelijke montage. Wil je meer van de cockpit zien, kan je de camera perfect op de passagierszetel monteren (hoofdsteun). Er is altijd wel wat te bedenken.

Vooral het no nonsens gemak v.d. bediening en de twee laser pointers voor de afstelling (horizontale as) vind ik erg handig. Ik werk met een 8GB kaartje. Je kan batterijen wisselen of extern voeden. (usb 5vDC)

Ik heb me deze aanschaf nog niet beklaagd. Ik heb wat materiaal op mijn website staan en op YT maar om echt te zien hoe de kwaliteit is, moet je eigenlijk een stukje RAW beeldmateriaal kunnen bekijken.

Ik werk voor de website steeds op 720p. Dat is ruim voldoende en 1280x720 formaat is perfect voor online HD streams. Op de website worden de streams getoond aan 640x360 met de mogelijkheid om full screen te gaan.

Bekijk zeker deze camera eens: www.contour.com (hier lokaal makkelijk te verkrijgen).

Oh ja, en... ik heb "slechts" 175pk voor 235kg ... dat zijn er omgerekend een goeie 800 voor het gewicht van een gemiddelde auto. Totaal andere dimensie ;-)
    Heb ik de indruk dat deze Cam vooral voor gebruik met bikes is ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat is vrij logisch. De eenvoudige bediening is een groot voordeel op een motor. Vooral omdat de rec/stop knop een grote schuifknop is die je makkelijk 'op de tast' kan bedienen "met" een handschoen. Een stuk eenvoudiger dan de GoPro en met eenzelfde beeldresultaat.

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Heb ik de indruk dat deze Cam vooral voor gebruik met bikes is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Wel een leuk autoke denk ik, ben eens testrit gaan doen met een 1 reeks en die reed heel leuk.
        Die 135i is wel een bom op wielen. En wat een koppel (4OONM). Op een Circuit zoals in "Les Ecuyers" doe je bijna alles, behalve het rechte stuk in 2e en 3e versnelling. Heb ook de Steptronic. Met die paddles of met het pookje is dit fenomenaal.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Die 135i is wel een bom op wielen. En wat een koppel (4OONM). Op een Circuit zoals in "Les Ecuyers" doe je bijna alles, behalve het rechte stuk in 2e en 3e versnelling. Heb ook de Steptronic. Met die paddles of met het pookje is dit fenomenaal.
          Ikzelf rij met een lotus exige, is wel maar een 1800cc maar vliegt echt wel
          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
          http://www.stevevandegaer.be

Comment

Ik heb onlangs kennis gemaakt met het circuit- ofte trackrijden met mijn eigen wagen aangezien die voor het gewone baanwerk nogal wat veel pk's heeft, maar tevens om mijn rijvaardigheid wat bij te schaven en daarenboven mijn eigen grenzen te verleggen. Aangezien dit nogal verslavend werkt en dus voor herhaling vatbaar is, zou ik mijn vorderingen op film (foto) willen vastleggen.
            Ik ben in mijn zoektocht op dit gevallen : http://download.goprocamera.com/HD_HERO_Catalog_v04.pdf
            Zou dit wat zijn ? Iemand soms ervaring hiermee ?
            Dank bij voorbaat.
            ik weet niet of je al beslist hebt maar ik weet dat longboarders laaiend ethousiast zijn over dit cameratje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Ikzelf rij met een lotus exige, is wel maar een 1800cc maar vliegt echt wel
              Twijfel ik uiteraard niet aan. Soms een fotootje ?
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                ik weet niet of je al beslist hebt maar ik weet dat longboarders laaiend ethousiast zijn over dit cameratje
                Zal de GoPro worden, vooral omdat die o.a. ook het beste voldoet om in een wagen te bevestigen zonder nog andere accessoires te moeten bijkopen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Twijfel ik uiteraard niet aan. Soms een fotootje ?
                  Op mijn site staan er wel enkele bij modellen.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Zal de GoPro worden, vooral omdat die o.a. ook het beste voldoet om in een wagen te bevestigen zonder nog andere accessoires te moeten bijkopen.
                    GoPro is schitterend voor op circuit
                    een paar voorbeelden op site www.curbstone.net
                    gisteren aangekondigd: LCD clip on screen zodat je direct beelden kan zien ; hiermee is enige wak punt van de GoPro weggewerkt

Comment

Working...
                    X