Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
    Een mens kan niet kiezen tussen de 2 modellen, en wordt hier al aangesmeerd van andere toestellen... Is wel op één of ander manier grappig..

Zelf zou ik persoonlijk voor 40d gaan, want het model is recenter en heeft meer mogelijkheden. Id mk ii is echt oud...

+ van 40D

Live view,
    DIGIC III,
    Goedkopere prijs,
    Wordt ook gebruikt door "niet professionele" mensen en is in goede staat te vinden,
    10mp vs 8.x mp

to Jer0en: werk manueel, dan kom je dat niet tegen...
    ...

AF en meer fps zijn dan wel de voordelen voor mk ii, maar het camera is in 2004 uitgebracht...

40D is 3 jaar nadien uitgebracht, in 2007...

Heel gek, maar ik vind dit de gekste reden die ik tot nog toe gelezen heb waarom de één beter is als de ander...kun je bij de dikgedrukte delen van je quote wellicht uitleggen hoe dit TS betere foto's gaat opleveren? Zonder Digic III is fotograferen onmogelijk? Een camera mag niet ouder zijn dan..?

En 10 vs 8 MP...weet je hoe klein dat verschil werkelijk is? Dan ook nog eens het grotere sensoroppervlak van de 8MP, met daardoor redelijke kans op betere signaal/ruisverhouding (kwaliteit)...

Ik weet niet welke van de twee "beter" zou zijn, maar je redenering raakt kant noch wal hier
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Heel gek, maar ik vind dit de gekste reden die ik tot nog toe gelezen heb waarom de één beter is als de ander...kun je bij de dikgedrukte delen van je quote wellicht uitleggen hoe dit TS betere foto's gaat opleveren? Zonder Digic III is fotograferen onmogelijk? Een camera mag niet ouder zijn dan..?

En 10 vs 8 MP...weet je hoe klein dat verschil werkelijk is? Dan ook nog eens het grotere sensoroppervlak van de 8MP, met daardoor redelijke kans op betere signaal/ruisverhouding (kwaliteit)...

Ik weet niet welke van de twee "beter" zou zijn, maar je redenering raakt kant noch wal hier
      had ook beetje dat idee eerlijk gezegd...

bovendien zie ik niet hoe liveview bijdraagt bij het fotograferen van honden want ik meen te herinneren dat dan de AF stukkie trager is?

8mp is inderdaad voldoende voor A3 afdrukken, zelfs na croppen (en ja ik spreek uit ervaring hier )
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Niemand zei dat dit gigantische verschillen waren, het zijn gewoon verschillen.

8 mp & 10 mp is niet veel, maar verschil is er. En ja kweet wel dat het klein is ^^
        Hmm verschil tussen Digic II & Digic III? Betere prestaties mss? Betere ruisreductie enz? moet maar eens opzoeken

Life view heeft mss idd geen nut in hondenfotografie, maar in andere soorten fotografie wel, en het blijft altijd zoizo een voordeel

verder vind ik dit een nutteloze discussie
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
          verder vind ik dit een nutteloze discussie
          tuurlijk is dit geen nutteloze discussie de TS krijgt zo toch een boel informatie die hem kunnen helpen beslissen welke hij nu wil kopen
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            tuurlijk is dit geen nutteloze discussie de TS krijgt zo toch een boel informatie die hem kunnen helpen beslissen welke hij nu wil kopen
            Ben benieuwd of TS al beslist heeft :P
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Makkelijk met de 40D, je moet enkel juist met de AF functie's weten om te springen en meer nog, goede belichtingstechnieken aanwenden. Ik zou niet weten waarom zo'n prent niet scherp en goed belicht uit de camera zou komen.

Ik ga nog een stapje verder, ik vind zelfs dat de extra instelmogelijkheden van een 1D-series een grotere leercurve hebben waardoor er ook snel 'mislukte' shots zullen of kunnen tussen zitten.

Maar goed, dat is mijn bescheiden mening...

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1837165_n.jpg (facebookcompressiekwaliteit)

Dit moet ik met de 40D niet proberen, dan komen de shots er verkeerd belicht en compleet onscherp uit.

Comment

Allez, we zijn weer aan het zeggen hoe het moet zonder het ooit zelf gedaan te hebben of zonder goed te lezen wat er gezegd wordt. Precies of ik weet niet waar ik mee bezig ben en al de rest kan het wel. *zucht*

Om u een idee te geven vd snelheid en onvoorspelbaarheid: http://www.youtube.com/rcoffroadbe#p/u/4/Tb3EpD9HSy4

Comment

Waarom moet je op hoge ISO werken bij foto's van honden buiten ?

Of is het ook de bedoeling hondenshows te doen ? Daar is ISO 1600 soms wel nodig.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                    Waarom moet je op hoge ISO werken bij foto's van honden buiten ?
                    als je bij valavond een rennende hond wil fotograferen en je sluitertijd moet gewoon kort genoeg zijn, kan het zijn dat je ISO moet verhogen.
                    Nieuwe site

Comment

Ik vraag mij af zijn alle focuspunten van de 7D in complete duisternis met behulp van AF assist (externe flitser) even snel ?
                      Met een 5dII of XXXD of XXD toestel begint hij gewoon te hunten als je niet het centraal focuspunt gebruikt.

Comment

1/ niemand beweert dat je niet weet waarmee je bezig bent...
                        2/ heb het filmke eens bekeken, er zijn makkkelijkere zaken om te fotograferen... maar... ook hier geldt, anticipatie. Snelheid is relatief als je weet waar er wat in de zoeker gaat verschijnen, en dat maakt een groot verschil... en dat doet veel meer dan wat het verschil tussen een 1Dx of een xxD camera gaat opleveren. En voor dit soort werk is absoluut een snelle lens nodig.

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                        Allez, we zijn weer aan het zeggen hoe het moet zonder het ooit zelf gedaan te hebben of zonder goed te lezen wat er gezegd wordt. Precies of ik weet niet waar ik mee bezig ben en al de rest kan het wel. *zucht*

Om u een idee te geven vd snelheid en onvoorspelbaarheid: http://www.youtube.com/rcoffroadbe#p/u/4/Tb3EpD9HSy4

Comment

Ik denk dat we hetzelfde denken (en weten) maar elkaar wat verkeerd verstaan hebben.

Comment

Working...
                          X