Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1d mk 2 of 40d voor hondenfotografie

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht

btw Yourt, welke AF-problemen met de 1D2? voor zover ik weet was het enkel de 1D3 die daar bij release problemen bij had maar heeft de 1D2 geen problemen gekend van die aard...
    Niet met de 1DII hoor, ik bedoelde gewoon de comments die geregeld opduiken dat de AF maar zozo is (vnl. die van de 40D dan). Nu, die is niet wat sommige andere AF's zijn, maar als je aan 8fps bewegende objecten kan volgen, zal eht ook wel niet zo dramatisch zijn zeker. Voorwaarde is bij slechtere lichtomstandigheden dat je ze ongeveer scherp hebt bij de start van je burst (hangt dan ook nog samen met de lens die je er op hebt zitten, want met een 70-300 4-5.6 op 200mm zal wat trager focussen dan met een 70-200 2.8 op 200mm). Een 7D is wel goed precies, maar van een 5DII moet je omwille van slechte AF ook wegblijven heb ik horen zeggen. ondervonden niet, horen zeggen wel.... om maar te zeggen: als ej één van die twee voor een zacht prijsje op de kop kan tikken, ben je al een eind op weg. Mijn 40D is in elk geval niet te koop.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Niet met de 1DII hoor, ik bedoelde gewoon de comments die geregeld opduiken dat de AF maar zozo is (vnl. die van de 40D dan). Nu, die is niet wat sommige andere AF's zijn, maar als je aan 8fps bewegende objecten kan volgen, zal eht ook wel niet zo dramatisch zijn zeker. Voorwaarde is bij slechtere lichtomstandigheden dat je ze ongeveer scherp hebt bij de start van je burst (hangt dan ook nog samen met de lens die je er op hebt zitten, want met een 70-300 4-5.6 op 200mm zal wat trager focussen dan met een 70-200 2.8 op 200mm). Een 7D is wel goed precies, maar van een 5DII moet je omwille van slechte AF ook wegblijven heb ik horen zeggen. ondervonden niet, horen zeggen wel.... om maar te zeggen: als ej één van die twee voor een zacht prijsje op de kop kan tikken, ben je al een eind op weg. Mijn 40D is in elk geval niet te koop.
      ah zo dan begreep ik je effe verkeerd maar is bij deze uitgelegd
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1837165_n.jpg (facebookcompressiekwaliteit)

Dit moet ik met de 40D niet proberen, dan komen de shots er verkeerd belicht en compleet onscherp uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
          http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1837165_n.jpg

Dit moet ik met de 40D niet proberen, dan komen de shots er verkeerd belicht en compleet onscherp uit.
          ik bedoel dit niet slecht maar ligt dit daarom per se aan de camera en niet aan de persoon die hem vastheeft?
          Nieuwe site

Comment

Een mens kan niet kiezen tussen de 2 modellen, en wordt hier al aangesmeerd van andere toestellen... Is wel op één of ander manier grappig..

Zelf zou ik persoonlijk voor 40d gaan, want het model is recenter en heeft meer mogelijkheden. Id mk ii is echt oud...

+ van 40D

Live view,
            DIGIC III,
            Goedkopere prijs,
            Wordt ook gebruikt door "niet professionele" mensen en is in goede staat te vinden,
            10mp vs 8.x mp

to Jer0en: werk manueel, dan kom je dat niet tegen...
            ...

AF en meer fps zijn dan wel de voordelen voor mk ii, maar het camera is in 2004 uitgebracht...

40D is 3 jaar nadien uitgebracht, in 2007...
            Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              ik bedoel dit niet slecht maar ligt dit daarom per se aan de camera en niet aan de persoon die hem vastheeft?
              LOL ik heb die foto gemaakt hé

Comment

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-..._1837165_n.jpg (facebookcompressiekwaliteit)

Als men de instellingen kent, en weet hoe men manueel moet werken, kan het wel. Deze foto is zelfs prima te maken met een 450D ^^...
                Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
                  Als men de instellingen kent, en weet hoe men manueel moet werken, kan het wel. Deze foto is zelfs prima te maken met een 450D ^^...
                  Dat is het nu net, de 1D mk2 deed dit zelf en moest helemaal niet op manueel staan om dit te kunnen.
                  Ik kan daarmee van bocht X en Y naar jump Z gaan zonder aan mijn instellingen te frutsen.
                  Met de 40D moet ik altijd kiezen en voor 'jumps' zoals in deze foto naar manueel gaan en hopen dat de AF kan volgen.

Comment

Ik heb lang als hoofdberoep professioneel met de 1DMKII en 1DMKIII gewerkt, daarnaast had ik ook de 30D en later 40D als extra toestellen. Nu doe ik enkel nog freelance werk en heb nog enkel een 40D in gebruik met batterijgrip.

Zelfs voor snelle actiefotografie stelt de 40D mij absoluut niet teleur. Wel heb je behoefte aan een lens die snel scherpstelt. Mijn favoriete combo is een 70/200 f/4 als het compact moet blijven maar ik werk ook met een 300mm prime.

En wees gerust, een 40D doet het met zulke lenzen zonder meer goed, zo goed zelfs dat ik momenteel geen 1D mis. En ik lever nog steeds topbeelden af, als is het minder frequent dan voordien, vandaar dat ik mijn investeringen afbouwde.

De nieuwere generatie (7D en 1DMKIV) doen het (vooral de laatste) erg goed als je boven de ISO 1600 wil gaan werken. Wil je echter binnen een gezond budget blijven, dan kan ik de 40D zonder blozen adviseren voor wat je wil doen, wel op voorwaarde van een snelle lens. (Maar dat is bij de duurdere camera's ook zo).

De 40D is snel, nu zeker erg budgettair en geeft je al een waaier aan mogelijkheden. Wil je ook gaan filmen, dan zal je naar iets jongere toestellen moeten uitkijken. Ik mis maar één ding aan de 40D en dat is de micro adjust om eventueel lenzen bij te stellen. Voor de rest vind ik 10 Mpix en alles wat de camera biedt, absoluut toppie.

Laat je zeker niet verleiden tot de nieuwste snufjes. Die doen de uitgaven enkel groeien. En 18 mpix is enkel een voordeel als je héél grote prints moet afleveren of als je vanwege slechte compo's heel veel moet croppen aan je foto's.

Een goede techniek en de juiste instellingen leveren meer resultaat dan veel mpix en de zogenaamde snellere af... alles helpt, maar niet in die mate dat het wonderen verricht.
                    Last edited by EoSuSeR; 28 september 2010, 12:45.

Comment

Met een 20D + Sigma 150mm macro + Sigma 1,4x tc, niet echt de snelste combinatie die je kan gebruiken (ik was vlinders aan het fotograferen, daarom had ik geen andere lenzen bij):

Met de 40D, hier kreeg ik niet veel kansen omdat de auto na een paar minuten stuk ging.
                      Hiervoor had ik ook niet echt de juiste lens bij:
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Maar dat zijn de easy shots hé Bart.
                        op het 'vlakke' heb ik met de 40D ook heel veel goeie shots, het is enkel 'in de lucht' dat dat ding een beetje de mist in gaat.

Comment

LOL ik heb die foto gemaakt hé
                          ah bon
                          Nieuwe site

Comment

Maar dat zijn de easy shots hé Bart.
                            op het 'vlakke' heb ik met de 40D ook heel veel goeie shots, het is enkel 'in de lucht' dat dat ding een beetje de mist in gaat.
                            Denk je dan dat het met een professionele camera plotseling allemaal 100% lukt?
                            Bij de wedstrijden waarvan jij foto's maakt weet je ongeveer vanuit welke richting de wagentjes komen, dat maakt het nog wat gemakkelijker.
                            Bij de foto's die ik gemaakt heb werden er gewoon wat rondjes gedraaid waardoor het onmogelijk was om te voorspellen wat er ging gebeuren.

Ik gebruik nu een 1D MKIII voor de actiefoto's, en het percentage bruikbare foto's is hoger. Maar voor die auto's op afstandsbediening ga ik toch geen garantie geven dat je zelfs met de beste professionele camera's en lenzen 100% bruikbare foto's zal overhouden...
                            Het percentage zal wat hoger zijn, en als je meer ervaring hebt met dat soort fotografie dan zal je nog meer bruikbare foto's overhouden.
                            Dat is net hetzefde als bij het fotograferen van honden, dat is ook niet echt het gemakkelijkste onderwerp. Ervaring is dan dikwijls meer waard dan een duurdere camera.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Voor honden-actie heb ik steeds een 40D gebruikt in combo met een 70-200 f4 L USM

Persoonlijk vond ik dit een supercombinatie, snelle focus van beiden en met z'n 6,(en nog wat) fps heb je in een paar seconden toch wel HET shot waar je op doelde (als de rest correct is ingesteld natuurlijk)
                              -=_-__________________________________________________ __-_=-
                              Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
                              -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Denk je dan dat het met een professionele camera plotseling allemaal 100% lukt?
                                Schatteke, dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat ik met de 1D meer betere en moeilijkere shots kan maken. hihi

Comment

Working...
                                X