Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de drie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie van de drie

Toffe mensen hier,zo behulpzaam

Nee jammer ik ben van limburg en dat is veraf erg genoeg

Comment

De drie apparaten die je genoemd hebt zijn goede toestellen. De kwaliteit en mogelijkheden gaan in dezelfde richting als de genoemde prijzen. Je hebt echter nog een paar toestellen tussenin: ook modellen die weldra zullen vervangen worden en daardoor veel in prijs gezakt zijn (vb. canon 450D,500D of 50D, Nikon D3000). Vergeet ook niet Sony, Pentax....

Toestellen zijn er genoeg. Waar je echter veel aandacht moet aan besteden is de kostprijs en beschikbaarheid van de objectieven, want dat kost ook een serieuze duit.

Verder... Veel goede boeken over fotografie, maar de meeste mensen vergeten een heel belangrijk boek, boordevol nuttige informatie: de meegeleverde handleiding

Wat ook nuttig kan zijn : een basiscursus fotografie op avondschool, waar je achteraf op kan verder bouwen door zelfstudie en lectuur.
      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy Bekijk bericht
        d90 is de beste camera uit uw boven opgesomde voorstellen, maar daarvoor is het niet de beste optie)

Bent u soms van regio Oostende? Heb een paar educatieve boeken over fotografie die ik al lang niet meer nodig heb..
        Bi-post is de oplossing

grtz

Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik heb nu iets meer dan een jaar de D90 en ik ben er nog steeds heel tevreden mee.

Om ermee te leren werken zou avondschool waarschijnlijk ideaal zijn, maar met een goed boek moet het ook zeker lukken. Ik zal vanavond thuis eens kijken welk boek wij gebruiken (ik kan er nu niet op komen...).
          In het juiste licht en op het juiste moment is alles bijzonder.
          Nikon D90 - 18-105mm f3.5-5.6 - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 -SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stef10 Bekijk bericht
            Hoi ,ik ga mij een spiegelreflex camera kopen,ik heb er tot nu toe geen verstand van,maar ik wil me erin verdiepen...
            Weet je al waarom je een spiegelreflexcamera wil kopen ?
            Ben je zeker dat je die gaat nodig hebben voor wat je wil gaan fotograferen ?

Mvg
            Chris

Comment

Ik heb hem gekocht , het is te zeggen hij is besteld,ik heb hem gekocht omdat ik een hobby zoek, en nu dus gevonden heb. Ik was het eigelijk al jaren van plan,en nu heb ik dus niet op een euro gekeken,ik wou een goede camera met mogelijkheden,jammer dat avondschool geen optie is door mijn ziekte,maar we zullen er wel geraken met boeken zeker.

Comment

Welk materiaal heb je nu gekocht?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Proficiat met de aankoop van je fototoestel ,maar welk toestel heb je nu gekocht ???
                  ik wens je zekers veel fotoplezier toe met je nieuwe speelgoed en je nieuwe uitdagende fotografie hobby.

Je kan het meeste leren door je handleiding eens goed door te lezen ,en nadien direct te gaan testen met je toestel en je lens .

Ook hier op het forum veel lezen kan je al aardig op weg helpen ,hier vindt je over veel dingen in verband met fotografie wel een degelijk antwoord op al je vragen .

Groetjes

Arddesign

Ik heb hem gekocht , het is te zeggen hij is besteld,ik heb hem gekocht omdat ik een hobby zoek, en nu dus gevonden heb. Ik was het eigelijk al jaren van plan,en nu heb ik dus niet op een euro gekeken,ik wou een goede camera met mogelijkheden,jammer dat avondschool geen optie is door mijn ziekte,maar we zullen er wel geraken met boeken zeker.
                  Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oeps sorry vergeten te zeggen wat ik gekocht heb,het is dus de Nikon D90 geworden met de 18-105 lens en een extra batterij + geheugenkaartje van 8 gb + een draagtas

Comment

Oeps sorry vergeten te zeggen wat ik gekocht heb,het is dus de Nikon D90 geworden met de 18-105 lens en een extra batterij + geheugenkaartje van 8 gb + een draagtas
                      Proficiat met je toestel, een goede keuze gemaakt . Veel plezier ermee.

Comment

proficiat met de aankoop!
                        waar heb je dit gekocht?

Comment

Ik heb hem bij Bartok in Tongeren gekocht

Comment

Goeie keuze. Nu nog wat fotograferen op de 'auto' stand om het toestel gewoon te worden.
                            Koop een goed boek.

Ik heb het boek van Dré de Man over de D90. Zeker de moeite.

Wil je echter je toestel volledig benutten begin dan zo snel mogelijk te fotograferen op de standen S, A, M. Hier bepaal je meer zelf en laat het toestel niet alles beslissen.

Het is dit wat fotograferen met een spiegelreflex zo leuk maakt.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Ik heb het even nagekeken. Op school (KISP Eeklo) gebruiken we Digitale fotografie, het complete naslagwerk' klik
                              In het juiste licht en op het juiste moment is alles bijzonder.
                              Nikon D90 - 18-105mm f3.5-5.6 - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 -SB-600

Comment

Ik zit nog altijd te wachten op mijn camera,ik zou hem deze week hebben als alles goed gaat Nu hebben we vrijkaarten gekregen om naar Paradisio te gaan en dat is nu zaterdag al,ik wil daar graag foto's maken, maar ja ik zal dit moeten doen op de automat. stand, hopelijk ga ik toch een paar mooie foto's aan de uitstap overhouden

Comment

Working...
                                X