Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoop canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door sake Bekijk bericht
    Ik ga waarschijnlijk deze week mijn canon eos 450D wegdoen,

en de canon 7D kopen... veel over gelezen en gehoort,
    maar toch nog graag jullie reacties/meningen aub...
    Je weet niet wat je overkomt om van een 450 naar een 7D te gaan.
    Ik ben zeer tevreden tot nu toe,na 1500 shots geen enkel probleem met de camera.
    Als je goed belicht (bij mijn toestel is dat 1 stop overbelichten) is de ruis minimaal. Hij is echt supersnel. voor mij persoonlijk is hij toppie. 600 foto's maken met 1 batterij is voor mij ruim voldoende. Dat haalde ik nog nooit met de 10, 30, of 40D met grip eronder. Het is maar wat je wil.
    Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Hoe zit het met de ruis op hoge iso? Heb hier een 40D, vanaf 1250 iso slechts bruikbaar na bewerking.
      www.digitalclickx.com

Comment

Als je een goed focusend toestel hebt moet het toppie zijn, mijne is net als die van matthias 'niet dadde'

maar over de rest mag ik ZEKER niet klagen top toestel
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digitalclickx Bekijk bericht
          Hoe zit het met de ruis op hoge iso? Heb hier een 40D, vanaf 1250 iso slechts bruikbaar na bewerking.
          Natuurlijk zie je ruis vooral als je uitvergroot. Ik heb voor de gein een paar opnames gemaakt om uit te proberen op iso 3200 en dan sta ik toch versteld hoe goed de opname nog is. Die foto's zijn genomen zonder ruisreductie. Na bewerking met een ruisverwijderaar is het toch een goed aanvaardbaar plaatje geworden.
          Maar goede en juiste belichting is heel belangrijk. Als je de foto op moet trekken omdat hij onderbelicht is zal je meer ruis zien als dat zij goed belicht is.
          Mvg, drh

Comment

Ja de ruis is er natuurlijk, en dan is de vraag of je de ruisreductie van het toestel gebruikt, in welke mate, of deze van de rawconverter,of beide gebruiken.

Ikzelf gebruik een combinatie van toestel en software, en 6400 is GEEN probleem.

Comment

De ruis reductie heb ik uitgeschakeld ik schiet in raw en gebruik Helicon Noise Filter.
              Hiermee boek ik goede resultaten wat betreft ruis.
              Mvg, drh

Comment

Welk geheugenkaartje gebruiken jullie? is 30MBS voldoende! of kan je beter voor de 60 MBS gaan.

Comment

Ik heb toch "de snelste" in de winkel gevraagd: eventjes gecheckt, het is een Sandisk Extreme CF UDMA, 60MB/s 8GB. Helpt dit?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik heb toch "de snelste" in de winkel gevraagd: eventjes gecheckt, het is een Sandisk Extreme CF UDMA, 60MB/s 8GB. Helpt dit?

Ik weet dat deze snelheid er is, maar is dat ook nodig, of kan de 7D toch niet sneller wegschrijven zodat de 30MBS het makkelijk aankan?

Comment

Bij mijn 14 megapixel Sony krijg ik al RAW beelden van net geen 17 MB. Als je pakweg 20 MB (ruwe gok, Les of de anderen zal kunnen bevestigen hoeveel MB de gemiddelde RAW foto is van een 7D) zou rekenen per foto, en 8 foto's per seconde...dan zit je aan 160 MB/s dat je erdoor jaagt. Je buffer zit wel na +/- 2 seconden vol (de 7D heeft een buffer van 16-20 RAWs). De snelste kaartjes (San Disk toch, als ik kijk op de site van Foto Rubens) zijn momenteel 90 MB/s. Een Sandisk Extreme Pro van 64 GB en 90 MB/s kost meer dan 500 euro...je hebt ook de goedkopere 60 MB/s, gelukkig.

't Hangt eigenlijk af in welke mate je veel (lange) bursts schiet of foto's na elkaar, en hoe snel je weer die buffer moet kunnen vullen. Op een airshow bijvoorbeeld zou ik zorgen dat ik snelle kaartjes heb...want de buffer moet zo snel mogelijk leeg.
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaddyCool Bekijk bericht
                        Ik weet dat deze snelheid er is, maar is dat ook nodig, of kan de 7D toch niet sneller wegschrijven zodat de 30MBS het makkelijk aankan?
                        In de winkel hebben ze tegen mij gezegd dat je alleen zo'n 60MBS kaartje moet nemen als je zoekt te filmen met je camera. Bij de 30MBS zou het kunnen dat je beeld dan gaat haperen.
                        Ik heb er altijd een 60MBS kaartje inzitten, honden in actie vraagt zeer snelle wegschrijving

Comment

UDMA is een belangrijke factor, zie oa

Wir haben die Speicherkarten-Leistung (CF und SD-Karten) an vielen Canon DSLR gemessen !

Comment

Working...
                          X