geen idee, het gaat enkel over specifiek de term DSLR, voor zo'n 2 ogen wordt de term TLR (twin) gebruikt dacht ik.
Ik probeer enkel te verduidelijken waarom Jeroen.k zegt dat de a33 geen DSLR is, dit is dus enkel omdat de Sony een totaal ander techniek gebruikt dan de klassieke DSLR en daar bij gevolg ook een andere naam aan geeft.
Het boeit me eigenlijk niet welke naam je aan je fototoestel geeft, voor mij is het gewoon ne kodak
De Sony A55 heeft ook ingebouwde GPS, zeer handig als je het mij vraagt. De AF tijdens filmen is inderdaad beter dan de concurrentie. En de snelheid 10fps, daar hebben de andere merken nog veel werk mee.
Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50 Mijn bird foto's en urbex foto's
Zelf ben ik eerder voorstander van de A580...in de 10 fps-mode is het een volledige automatische stand (dus zelfs niet iets à la 'P-modus', maar nog slechter...anderzijds, hoeveel ga je wijzigen terwijl je aan die snelheid fotografeert ?). De EVF geeft een soort beeld tussen wat je opneemt en wat je net hebt opgenomen. De buffer is maar 20 RAW foto's: welgeteld twee seconden voor dat de buffer vol is. Bij de A580 heb je desnoods ook 7 fps (zij het met belichting en focus locked), of gewoonweg 5 fps wat voor de meesten voldoende is...en met een buffer van 22 RAWs. Toch iets meer....
Wel niet de schitterende AF die je hebt bij het filmen (met diafragma volledig open...sluit het een beetje en hij gaat over op MF). De batterijduur is ook de moeite waard (A55: 330/380 shots met EVF/LCD, A580: 1050 met OVF). Ook kan je er een vertical grip op monteren.
Als je echt met het filmen bezig bent, koop je beter de NEX VG-10...prachtige videocamera .
Ik vind die A33/A55 knappe dingen, maar ze hebben gewoonweg hun beperkingen.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
het zal de a33 worden, gewoon omdat ik hem leuker vind. Ik denk dat ik met het iets beperktere lenzen aanbod van Sony wel kan leven.
Ik overweeg echter wel om ipv de sony 18-250 de Tamron 18-250 te kopen, optisch zouden dit exact dezelfde lenzen zijn. De Sony zou een iets snellere focus hebben, maar de meningen lijken daarover verdeeld.
De Tamron is €150 goedkoper, wat toch een aanzienlijk bedrag is. Ik denk niet dat het verschil tussen beiden de meerprijs rechtvaardigd? Of iemand hier een andere (geargumenteerde) mening over?
Ik overweeg echter wel om ipv de sony 18-250 de Tamron 18-250 te kopen, optisch zouden dit exact dezelfde lenzen zijn. De Sony zou een iets snellere focus hebben, maar de meningen lijken daarover verdeeld.
De Sony heeft inderdaad een snellere AF. Het lensontwerp is immers zo dat het aantal omwentelingen dat de schroef moet maken tussen de uiterste brandpunten kleiner is dan bij de Tamron.
Geen idee; maar die 20mm maken nauwelijks verschil hoor.
Belangrijker is de beeldkwaliteit. Als je wil, kan je ook voor de Sigma 18-250 HSM gaan. Die levert nog scherpere beelden aan het tele-eind en laten dus achteraf ook meer crop toe, wat je meteen 270mm of meer levert met dezelfde kwaliteit als de Tamron/Sony.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
het zal de a33 worden, gewoon omdat ik hem leuker vind. Ik denk dat ik met het iets beperktere lenzen aanbod van Sony wel kan leven.
De Tamron is €150 goedkoper, wat toch een aanzienlijk bedrag is. Ik denk niet dat het verschil tussen beiden de meerprijs rechtvaardigd? Of iemand hier een andere (geargumenteerde) mening over?
ps. Waarom maakt Tamron de 18-270 niet voor Sony?
very nice ;-) heb deze ook !! (a33 met sal 18250)
hoe stel je het ermee? en welke lens heb je erbij?
Daarnaast zit ik in een dansgroep en wil ik daar ook de camera voor gaan gebruiken, dit is zowel buiten als binnen. Omdat ik natuurlijk dan meestal zelf mee doe, lijkt mij de a33 makkelijker om even aan iemand anders te geven om foto's te nemen.
Met wat je nu voorstelt, zouden die dansfoto's binnen wel een serieuze ontgoocheling kunnen worden. Superzooms blinken niet uit in lichtsterkte en dans is nu niet bepaald iets waar je bij stilstaat. Bereid je dus maar voor op de aanschaf van één of enkele lichtsterke objectieven om binnen deftige beelden te kunnen schieten. De norm voor "deftig" stel je wel zelf natuurlijk.
Met wat je nu voorstelt, zouden die dansfoto's binnen wel een serieuze ontgoocheling kunnen worden. Superzooms blinken niet uit in lichtsterkte en dans is nu niet bepaald iets waar je bij stilstaat. Bereid je dus maar voor op de aanschaf van één of enkele lichtsterke objectieven om binnen deftige beelden te kunnen schieten. De norm voor "deftig" stel je wel zelf natuurlijk.
Was net hetzelfde aan het denken. Zelfs met een hoog-ISO-capabel toestel zal de lichtsterkte van een telezoom een limiterende factor zijn. Misschien overwegen een lichtsterke prime extra te nemen? Dit kan best goedkoop, regio 100-300 euro. (ik kan er niet echt eentje aanraden, ben niet echt op de hoogte van Sony lenzen)
Oorspronkelijk geplaatst door Dieter VerbauwhedeBekijk bericht
(ik kan er niet echt eentje aanraden, ben niet echt op de hoogte van Sony lenzen)
Dat kan ik wel ...
De 35mm en 50mm f/1.8 (beide met SAM, da's een beetje zoals bij Canon USM met een micromotor. Als je meer tele nodig hebt is er de 28-75 van Tamron, of de Sony 28-75 f/2.8 SAM. Wil je een lichtsterke en bredere zoom, dan is de Tamron 17-50 qua prijs/kwaliteit bijna onklopbaar.
Comment