Hallo
Ik ben net nieuw op het forum.
Even mezelf voorstellen als informatie ivm mijn keuze.
Ik ben 17 en trek vooral veel foto's van mijn eigen paardje of andere paarden.
Al een tijdje heb ik een Canon EOS 450D met 18-55 mm lens.
Sinds kort moet er wat zand in de lens op de een of andere manier gekomen zijn terwijl mijn ouders op reis waren -> volledig ingezoomd bij dichte afstanden -> stelt niet scherp meer. Zoiezo wou ik een lens dat meer inzoomde.
Bij zomerweer vind ik dit toestel super, maar eenmaal het weer wat veranderd kan ik er geen weg meer mee. ISO laat ik altijd laag, dus dan zit ik maar wat aan mijn F te prutsen.
Het is altijd de kleurencombinatie/te donker, te licht/... dat niet klopt.
Onlangs ben ik naar een 'paardenshow' geweest samen met 1 van m'n vriendinnen. Zij had de Nikon D90 18-105mm en wauw, een wereld van verschil! Veel meer opties en kleur was zoveel beter.
Nu twijfel ik nog of ik een 18-200 mm Canon-lens zou kopen of toch eerder een overschakeling zou maken naar Nikon.
Samenvatting (verbetering nodig):
-kleuren
-scherpte
-zoomen
Ik ben net nieuw op het forum.
Even mezelf voorstellen als informatie ivm mijn keuze.
Ik ben 17 en trek vooral veel foto's van mijn eigen paardje of andere paarden.
Al een tijdje heb ik een Canon EOS 450D met 18-55 mm lens.
Sinds kort moet er wat zand in de lens op de een of andere manier gekomen zijn terwijl mijn ouders op reis waren -> volledig ingezoomd bij dichte afstanden -> stelt niet scherp meer. Zoiezo wou ik een lens dat meer inzoomde.
Bij zomerweer vind ik dit toestel super, maar eenmaal het weer wat veranderd kan ik er geen weg meer mee. ISO laat ik altijd laag, dus dan zit ik maar wat aan mijn F te prutsen.
Het is altijd de kleurencombinatie/te donker, te licht/... dat niet klopt.
Onlangs ben ik naar een 'paardenshow' geweest samen met 1 van m'n vriendinnen. Zij had de Nikon D90 18-105mm en wauw, een wereld van verschil! Veel meer opties en kleur was zoveel beter.
Nu twijfel ik nog of ik een 18-200 mm Canon-lens zou kopen of toch eerder een overschakeling zou maken naar Nikon.
Samenvatting (verbetering nodig):
-kleuren
-scherpte
-zoomen
Comment