Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A 450 & 550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony A 450 & 550

Ik ben al tijdje aan het zoeken naar een degelijke reflex camera. Liefst geen 'instapcamera' voor mensen die gewoon een reflexcamera willen hebben. Zodat ik niet na een tijdje me beperkt voel met de camera.
    Maar ik ben nog een student, dus kan geen 1000 euro uitgeven. Max +- 850 euro..

Omdat bij de betaalbare Canon en Nikon het aantal beelden per seconde beperkt is tot 3 à 3,7 bps, ben ik eens naar de Sony camera's gaan kijken. Daar heb kan je 5beelden per seconde schieten en in speciale modus zelfs 7.

Enkel weet ik niet hoe de kwaliteit van Sony reflexcamera's is, zoals bv de ruisreductie.. Kunnen jullie mij helpen?

Ik heb al 2 camera's geselecteerd.

Sony A450:
    * 14,2 MP
    * 9 punts AF kruissensor
    * body = 600 euro ; + 18-55mm en 55-200mm lenzen = 850 euro
    Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

Sony A550:
    *14,2 MP
    * 9 punts AF kruissensor
    * body = ?
    Zoekt u ondersteuning voor producten van Sony Electronics? Uitgebreide ondersteuningsinformatie over producten van Sony.

Re: Sony A 450 & 550

Het aantal fps lijkt mij de minst belangrijke parameter om voor een bepaald merk te keizen, zeker omdat je geen reden hiervoor geeft.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

De beide toestellen zijn in wezen hetzelfde: de A550 heeft wel AF live view en een beter (kantelbaar) display, maar voor het overige zijn die technisch geheel hetzelfde.

Ik heb me recent de A450 aangeschaft en ben daar best tevreden van. Het klopt dat het aantal fps niet hét criterium is, maar het is handig meegenomen. Doorslaggevend voor mijn upgrade naar dit toestel was de CMOS-sensor, bruikbare ISO-gevoeligheid, dynamisch bereik... Het stabilisatiesysteem in de body is alleszins een plus (en werkt dus op alle lenzen). Batterij gaat lang mee...

De kwaliteit van Sony moet op dat niveau alleszins niet onderdoen voor de grote 2, maar dit is hier natuurlijk altijd een heikel discussiepunt Steeds terugkerende argumenten contra zijn de minder grote tweedehandsmarkt aan lenzen... en dat is wel juist, maar het aanbod Sony/Minolta is ruimschoots voldoende (professionals even terzijde gelaten, want die wereld ken ik niet). Zeker als student kun je makkelijk betaalbare Minolta-koopjes doen.

De prijzen die je aangeeft kunnen wel veel beter: kijk eventjes rond en je kan zeker 25% lager - de A550 verdwijnt binnenkort ook uit het gamma omwille van de nieuwere A560 (video) en A580.
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

Comment

De A550 heb je voor minder http://www.kamera-express.nl/Product...?c1=4553&pc=29

Het snelheidsverschil 5 fps (4,9) tov 3.7fps is in de praktijk niet zo groot. De speed priority burst modus van 7fps gebruik ik eerlijk gezegd niet zo vaak omdat je zonder AF zit. Voor vogels en snel bewegende onderwerpen is deze mode nutteloos omdat je constant moet updaten met je autofocus.
        Het kan wel nuttig zijn bij sommige momenten weliswaar.
        De sony blijft wel zijn snelheid behouden met Live view die veel beter is dan de concurrentie.
        Ruis bij hoge ISO vind ik goed. Tot ISO1600 kan je nog mooie foto's maken.

Wil je echt snelheid dan moet je bij de nieuwe A55 zijn, 10fps met AF ! echt indrukwekkend, hiervoor moet je al een Nikon van 5000€ hebben.

Ik zou de 55-200 kitlens niet erbij nemen, weliswaar een goede lens maar je gaat al gauw millimeters te kort hebben, ik spreek uit ervaring, waardoor je 300mm of 400mm bereik gaat willen hebben.
        De 18-55mm lens is prima.
        Kijk goed rond zou ik zeggen want de prijzen verschillen nogal.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          De A550 heb je voor minder http://www.kamera-express.nl/Product...?c1=4553&pc=29

Het snelheidsverschil 5 fps (4,9) tov 3.7fps is in de praktijk niet zo groot. De speed priority burst modus van 7fps gebruik ik eerlijk gezegd niet zo vaak omdat je zonder AF zit. Voor vogels en snel bewegende onderwerpen is deze mode nutteloos omdat je constant moet updaten met je autofocus.
          Het kan wel nuttig zijn bij sommige momenten weliswaar.
          De sony blijft wel zijn snelheid behouden met Live view die veel beter is dan de concurrentie.
          Ruis bij hoge ISO vind ik goed. Tot ISO1600 kan je nog mooie foto's maken.
          Momenteel trek ik mijn foto's nog met een compact camera. Een Panasonic Lumix. Daar heb je een 'high speed burst' modus, waar je ongeveer 6 beelden per seconde kan trekken. Ik gebruik deze functie redelijk veel. Dit is ook de reden waarom ik naar de snelheid kijk.
          Maar de snelheid van een compact camera en SLR camera is wss bijna niet te vergelijken. Maar denken jullie dat ik dan met 3 à 3,5 bps toekom?

Comment

Op zich kom je ermee toe, ja...als je geen heel erg snel bewegende dingen fotografeert, waar je maar 1 kans ofzo hebt...

Wat wil je gaan fotograferen ?
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Working...
            X