Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 46Mp aps-c

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 46Mp aps-c

Re: Sigma 46Mp aps-c

Cool. Ben benieuwd naar de kleuren en dynamische bereik( en naar ruisprestaties)
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

effectief ~15 Mp.. benieuwd naar de kwaliteiten van die sensor..

Comment

Effectief 15MP per kleur. Op een 'normale' sensor zit de helft groen, 1/4 rood en 1/4 blauw. Geen mens dat dan over een effectieve resolutie van 3,75MP spreekt ;-)
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Effectieve resolutie, bedoel ik, resulteert in 4800 x 3200 (15360000px), ik spreek niet over bestandsgrootte.
          Het zal nog te zien zijn of deze sensor goed genoeg is(zonder Bayer-interpolatie), om te upsampelen naar ~46Mp.

Comment

Jaaa......dat is nu het nieuws waar Sigma liefhebbers op zaten te wachten

Mijn huidige Sigma heeft een 4,6 mp sensor...deze interpoleer ik dikwijls, met de Sigma software, tot 18MP bestanden....!!! (double size --> 1760x2 en 2640x2)...in 80% van de gevallen komt hier een goed bruikbaar bestand uit.

Geloof mij...de scherpte die een Foveon sensor kan afleveren is fenomenaal..!

Mijn vraagtekens...;

De SD14 heeft een aantal zwakke punten;

ISO prestaties...beste onder ISO 400 blijven, en voor goede afdruk kwaliteit zelfs niet boven ISO 200 komen.
            Witbalans is erg tricky en wispelturig (zelfs met gebruik van custom of grijskaart).
            De sensor levert erg grote bestanden af wat de camera "traag" maakt. (in combinatie met weinig / traag buffer).
            AF systeem is "klassiek" en niet erg snel.

Bij de SD15 is eigenlijk enkel het buffer probleem "opgelost" en door de andere processor het ISO probleem wat terug geschroeft (maar nog niet opgelost)...de SD15 was aangekondigd in 2008 en is nu pas sinds kort op de markt...

Deze camera's zijn zéker geen alleskunners....je moet echt "werken" om er goede beelden uit te krijgen. Beschikbare standen zijn dan ook PASM en that's it. jpeg uit het doosje is ten sterkste af te raden (witbalans en omzetting), dus geen camera voor de gemiddelde "consument"...

Nu komen ze met een Foveon met meer dan 3 keer zoveel pixels op hetzelfde oppervlak...erg benieuwd hoe bruikbaar die gaan zijn. De meeste Foveon liefhebbers hadden deze pixelcount liever op een FF variant gezien.

Maar toch...als ze deze gaan maken...zal ik hem zeker halen
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hier een voorbeeld van een 100% crop uit een 18MP bestand van de 4,6 MP sensor...lijkt mij zeker niet slecht...oké een 5D mkII of een 7D zal ongetwijfeld een beter beeld afleveren, maar dit is toch best indrukwekkend, vertrokken van 2640x1760 naar 5280x3520

Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Link naar de nieuwe Sigma produkten

Wel in het Duits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Wel in het Duits.
                  schade
                  1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Hier enkele afdrukken die van de SD1 zouden komen en in't geniep gefilmd zijn: http://www.youtube.com/watch?v=d9cpFn2uOuU
                    Dat ziet er toch indrukwekkend uit vind ik!
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                    X