Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
mijn bestelling voor de x100 is al geplaatst hoor, ongeacht alle kritieken op dit toestelleke..mijne 5dmkII heeft ook zijn mishaps, maar ik ben er nog altijd blij mee zenne..
ik doe gewoon mijn eigen dingske..
goed, beter, best, minder, slecht, middelmatig etc. zijn allemaal termen die op allerlei wijze uitgelegd kunnen worden en zijn altijd iemands persoonlijke mening.. het is net alsof je bij 2 verschillende restaurants een steak au poivre besteld, en beiden zijn door ne topchef gemaakt.. verschillend qua smaak, mss niet ieders dingske, maar als ge maar lekker gegeten hebt, en je tevreden naar buiten loopt, dan is alles weer goed..
wat ik wel jammer vind, is dat deze en gene iedere keer weer een nieuw gerechtje opdienen, de ene keer ietskes gepeperder dan de andere keer, vervolgens komt er commentaar op, en vervolgens wordt het gerechtje terug in de keuken genomen, nieuw biefsteckske op het bord gegooid, met ietskes minder peper, en vervolgens wordt de klagende klant voor zot uitgemaakt, want de klant zal zijne smaak wel niet gehad hebben.. berichtjes aanpassen om eigen gelijk te krijgen is mijn dingske niet.. wie het schoentje past, trekt het maar aan he?
EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100
Ik ben niet snel jaloers maar nu ben ik het een heel klein beetje
Hou ons aub op de hoogte van je ervaringen met dat juweeltje
Senn
hij is nog lang niet binnen , maar zodra dat dingske binnen is, laat ik het meteen weten.. ik zie er al naar uit..(arme husband toch.. )
EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100
Dit is de website van Thijs Schouten Fotografie. Boordevol met foto's, reviews en andere fotografietips! Bekijk mijn website als je gek van fotografie bent.
# - rammelende firmware
# - autofocus had sneller gekund
# - implimentatie van manuele scherpstelling had beter gekund
focus is toch hart en ziel van een toestel, maar ik zal daar waarschijnlijk te dom voor zijn om te verstaan, ik dacht altijd dat zo een toestel diende om foto's te maken, heb dat waarschijnlijk verkeerd begrepen, is om naar, en door te kijken.
# - rammelende firmware
# - autofocus had sneller gekund
# - implimentatie van manuele scherpstelling had beter gekund
focus is toch hart en ziel van een toestel, maar ik zal daar waarschijnlijk te dom voor zijn om te verstaan, ik dacht altijd dat zo een toestel diende om foto's te maken, heb dat waarschijnlijk verkeerd begrepen, is om naar, en door te kijken.
in ieder geval heeft hij hem nog zelf in handen gehad..
focus is hart en ziel van een toestel? ik dacht altijd dat de som, het geheel der delen was, en dan ben je er nog niet..knoppeke indrukken op je toestel is nog altijd geen fotograferen. snelle AF of niet..
ondertussen loopt u manueel focus lenzen van zeiss of leica aan te prijzen vanwege hun elan..tragere autofocus dan manueel scherpstellen bestaat volgens mij niet.
ondertussen wachten we rustig af tot de bestelde x100 binnengekomen is..
De hamvraag is : Is deze nieuwe camera met zijn voor en tegens (kinderziekten?) de 1100 euro wel waard????????
De een zegt ja (geld teveel?/ leuk hebbedingetje/leuke retro) de andere zegt nee ik wacht op een (kwalitatief) beter (volgend) exemplaar (X100S)..................
Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978Bekijk bericht
in ieder geval heeft hij hem nog zelf in handen gehad..
focus is hart en ziel van een toestel? ik dacht altijd dat de som, het geheel der delen was, en dan ben je er nog niet..knoppeke indrukken op je toestel is nog altijd geen fotograferen. snelle AF of niet..
ondertussen loopt u manueel focus lenzen van zeiss of leica aan te prijzen vanwege hun elan..tragere autofocus dan manueel scherpstellen bestaat volgens mij niet.
ondertussen wachten we rustig af tot de bestelde x100 binnengekomen is..
Ik wens je succes met je aankoop en hoop dat het voldoet aan je verwachtingen.
Merk toch op dat zeiss objectieven wel AF hebben, is een unicum voor de a-mount, en de nieuwe zeiss voor de nex zal ook AF hebben.
Ik kan daarbij mijn objectieven gebruiken zowel op mijn FF, APS DSLR en op NEX .
Is verkeerd te denken dat je de x100 lens kunt vergelijken met de zeiss 24mm f2, die is scherp vanaf f2 met daarbij een zeer goed contrast, dat is het verschil tussen een goede lens en een toplens .
als je wil weten wat ik bedoel met elan van zeiis en leica objectieven dan moet je hier eens naar kijken.
Dat je dat nu draait of keert als je echt een toestel wenst , (om foto's te maken) ben je beter af met de panasonic gf3 in combi met het leica objectief, en dat kun je ook gebruiken als vaste combinatie. Daar kun je beelden mee maken met een WAUW effect.
manueel focussen kan sneller en nauwkeuriger zijn dan AF met bvb zogenaamde rangefinder focus systeem, dat is juist de grote design fout in de fx100, dat toestel heeft dat niet.
Men heeft er een optische zoeker in gestoken a la rangefinder, maar je bent er niets mee, kun er niks mee doen, is enkel goed om viskes te vangen, en dat lukt schijnbaar goed.
Als MF zou werken met OVF dan zou je kunnen spreken over een schitterend en innovatief toestel, en dan was AF ondergeschikt aan MF.
Nu zijn zowel AF als MF lodderig en dat is volgens mij toch vrij cruciaal, en als er nu al een face detection systeem zou inzitten zou je dat nog kunnen relativeren, maar zelfs dat is er niet.
Als jij vindt dat voor jou AF/MF en een vast objectief geen probleem zijn, wel dan is praktisch alles in orde niet. Persoonlijk zou ik het wel een grote opoffering vinden, maar ieder zijn ding zekers.
Voor foto's te maken bestaat er veel beter volgens mij.
Het zal toch niet zo zijn, dat alle platen met WAUW-factor , die ik hier regelmatig voorbij zie komen, met een Zeiss-objectief getrokken zijn zekers? Ik denk dat het eerder een kwestie is van de combinatie fotograaf-toestel-lens en vooral fotografisch-compositorisch inzicht onder de juiste omstandigheden en licht.. Ik heb die x100 met zeer gegronde redenen besteld, want zoals ik al eerder aangaf, snelle AF heeft geen prioriteit bij mij, en al helemaal niet bij mijn man. (trust me, i know what i am doing..)
De discussie is hier ook niet, om aan te tonen wat nu beter is, slechter of wat dan ook. u omzeilt iedere keer weer met dit soort kwalificaties de vragen of tegenwerpingen van anderen, omdat goed, beter, best, minder goed, traag, snel etc. zeer ruim interpreteerbaar en voor velerlei uitleg vatbaar zijn.
normaliter ga ik nooit in op allerlei randzaken, zoals bijvoorbeeld de zeiss-objectieven, maar voor deze keer heb ik toch een en ander opgezocht, en wat bleek nu? : de zeiss 24mm f/2 had toch behoorlijk het schaamrood op de kaken, tov de canon, nikon en zelfs de sigma 24mm 1.8..Nu zijn testen ook redelijk vrij interpreteerbaar, en misschien kan het exemplarisch geweest zijn, maar voor een topmerk als zeiss, moet je ervan uit kunnen gaan, dat er geen exemplarische problemen zullen zijn..
ik ben inmiddels ook gewend geraakt aan het ´elan´ van wat L-objectieven, en misschien zal een zeiss wel meer contrast geven, of wellicht nog wat scherper zijn, maar mij hoort u in ieder geval niet klagen..het is in ieder geval niet zo dramatisch als u poogt neer te leggen hier..
Het lijkt het beste om deze topic te beeindigen. TS heeft bewust haar keuze gemaakt en alles wat nu over de X100 gezegd wordt is 1 woord teveel.................
Beetje van de pot gerukt ook om een loss lens te vergelijken met een compleet apparaat met camera en lens.
Moest ik kiezen, ik zou wel weten wat. Een lens die 7,8% beter is dan een andere lens of een complete camera met lens... Denk dat dit beetje aan paar mensen voorbij gaat. Het gaat bij een X100 niet om de hoekscherpte van die lens of de levensduur van de draagriem... het gaat om het pakket en de user experience.
Comment