Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D50 nieuw of demo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon D50 nieuw of demo

    Beste,

    Kan men aan een Canon D50 zien of het een nieuw toestel is of een demo toestel.

    Ik verklaar mij nader, donderdag 16/09/2010 ben ik naar Konijnenberg geweest om een Canon D50 te kopen, maar ze hadden er geen in voorraad.

    Er was wel een demo toestel waar ik dan ook mee gespeeld heb.

    Nu vermits ze geen in voorraad hadden heb ik er een besteld, maar de verkoper zij er direct bij dat hij niet wist of het toestel nog zou binnen komen.

    Omdat ik de D 50 zeker wou hebben heb ik donderdag avond een mail naar konijnenberg gestuurd met de vraag, als er geen nieuwe D50 zouden binnen komen dat ik het demo toestel wou kopen tegen verminderde prijs (het is een demo toestel)

    Vrijdag in de namiddag krijg ik al een mail terug met de vermelding dat de Canon D50 binnen was gekomen.

    Dus zaterdag morgen ik terug naar Turnout, en ze hadden mijn toestel binnen gekregen.

    Maar na dat ik afgereken had en op mijn weg terug naar buiten merkte ik dat de demo weg was.

    Vandaar de vraag heb ik een nieuw toestel of een demo, ik heb voor een nieuw betaald.

    Alvast bedankt voor uw reactie.

    Wilfried

  • #2
    Re: Canon D50 nieuw of demo

    was de verpakking nog dicht? stonden er geen verzendingsstickers op? waren de onderdelen nog afzonderlijk verpakt?
    als je het er niet kan aan zien, zou ik me er verder ook niet druk over maken.

    ook in een kleinere winkel wordt een toestel vaker uitgehaald om te demonstreren; lijkt me maar logisch dat dit dan normaal verkocht kan worden

    enkel in zaken als MediaMarkt waar toestellen door duizenden bezoekers 'mishandeld' worden, zou ik daar een probleem van maken
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Canon D50 nieuw of demo

      Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
      was de verpakking nog dicht? stonden er geen verzendingsstickers op? waren de onderdelen nog afzonderlijk verpakt?
      als je het er niet kan aan zien, zou ik me er verder ook niet druk over maken.

      ook in een kleinere winkel wordt een toestel vaker uitgehaald om te demonstreren; lijkt me maar logisch dat dit dan normaal verkocht kan worden

      enkel in zaken als MediaMarkt waar toestellen door duizenden bezoekers 'mishandeld' worden, zou ik daar een probleem van maken
      Fred, verkoper bij Konijnenberg vertelde me dat de dozen bij Canon nooit verzegeld zijn.
      Ik had hem dat gevraagd natuurlijk.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Canon D50 nieuw of demo

        Ik zou ze telefoneren en gewoon vertellen wat ik denk. Vriendelijk maar beslist. Horen hoe
        ze reageren. Per slot van rekening is een demo een demo en geen nieuw toestel, eender
        hoe voorzichtig ze ermee omgesprongen hebben.
        Ik heb die van mij in de Fnac gekocht en de doos was wel degelijk verzegeld. En zo hoort
        het ook, vind ik.

        Comment


        • #5
          Re: Canon D50 nieuw of demo

          Er is natuurlijk een groot verschil tussen een toestel dat achter glas in een toonbank ligt en door een verkoper aan een klant gedemonstreerd wordt of één dat door iedereen betast kan worden. Een kleine handelaar kan moeilijk van ieder model 2 stuks in huis hebben waarbij hij uiteindelijk er altijd één als demo moet verkopen. Ik denk dat in dat geval enkel de click's en of de batterij is opgeladen geweest tellen.
          Last edited by mckinley; 19 september 2010, 11:39.

          Comment


          • #6
            Re: Canon D50 nieuw of demo

            Oorspronkelijk geplaatst door mckinley Bekijk bericht
            Er is natuurlijk een groot verschil tussen een toestel dat achter glas in een toonbank ligt en door een verkoper aan een klant gedemonstreerd wordt of één dat door iedereen betast kan worden. Een kleine handelaar kan moeilijk van ieder model 2 stuks in huis hebben waarbij hij uiteindelijk er altijd één als demo moet verkopen. Ik denk dat in dit geval enkel de click's en of de batterij is opgeladen geweest tellen.
            Daar heb je wel een punt natuurlijk. Maar het gaat hier over Konijn en dat kun je moeilijk
            een kleinhandelaar noemen, dacht ik zo.

            Comment


            • #7
              Re: Canon D50 nieuw of demo

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Daar heb je wel een punt natuurlijk. Maar het gaat hier over Konijn en dat kun je moeilijk
              een kleinhandelaar noemen, dacht ik zo.
              Ik bedoelde het natuurlijk ook algemeen en niet specifiek dit geval (foute woordkeuze, waarvoor excuses, aangepast . Als ze inderdaad een de demo verkopen, moeten ze dat gewoon aan de klant melden en vragen of hij daarmee akkoord gaat. Over de prijs kan men dan nog discuteren waarbij zowel de handelaar of de klant beslist of hij daar enige toegeving doet.
              Last edited by mckinley; 19 september 2010, 11:44.

              Comment


              • #8
                Re: Canon D50 nieuw of demo

                Je hebt er feitelijk altijd het raden naar.
                Wisselde een tijdje geleden een Sigma, nadat een eerste exemplaar niet voldeed : de doos was verzegeld ... maar met een sticker van de winkel.
                Heb niet moeilijk gedaan, de lens zag er pico-bello uit en werkt prima , maar aan de verpakking was te zien dat de plastiekfolie rond de lens reeds open was geweest.
                Ik veronderstel dat een klant de lens na uitproberen teruggebracht heeft. ( waarom ? misschien vergissing van mount Canon/Nikon/ Sony)
                B.t.w. Inderdaad, dozen van Canon zijn niet verzegeld.
                Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                Comment


                • #9
                  Re: Canon D50 nieuw of demo

                  Dat is nu wel vervelend...
                  Moet je dan tegenwoordig de serienummers van de demo toestellen al opschrijven voor je naar de toonbank gaat ?

                  Persoonlijk heb ik bij konijn zo iets nog niet kunnen vaststellen, maar zou wel eens kunnen.
                  Heb destijds ook gevraagd (meerdere malen zelfs) om de demo 5D Mark II te kopen ( omdat ze niet leverden vanuit Canon ) maar dat werd niet toegestaan, ik kreeg die niet losgepeuterd... vandaar mijn twijfels, maar nogmaals....niets is onmogelijk...
                  Heb mijn 5D Mark II in NL gekocht en doos was niet verzegeld..(van mijn andere Canon's ook niet trouwens..
                  grts Peter
                  BD1754BE / Body & glass

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon D50 nieuw of demo

                    je kunt natuurlijk ook het aantal clicks bekijken... Programmatje installeren op je PC en dan zie je onmiddellijk of het een nieuw exemplaar betreft...

                    'EOS info' bij Astrojargon.net

                    Philippe
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon D50 nieuw of demo

                      Ik heb onlangs ook nog canon 50D body gekocht bij fotokonijnenberg. Deze zat ook niet in een verzegelde doos. De doos was zelfs een van de Kit versie. Dat is altijd zo zeiden ze mij. Ze halen er dan de kitlens uit.
                      Canon D50 + 400D - Tamron 17-50mm f/2.8 - Sigma 50-150mm f/2.8 - Sigma 150/500 f/5,0 - 6,3 - Canon EF 50 f/1.8
                      Speedlight 580EX II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon D50 nieuw of demo

                        Inderdaad, bij een body kan je clicks meten, maar bij een lens ( dikwijls nog veel duurder ) kan je niets meten en moet je op eerlijkheid afgaan.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

                        Comment

                        Working...
                        X