Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D - 5d - 1dIV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D - 5d - 1dIV

    Hoi allemaal,

    Er is een 450 d de deur uitgegaan, met name snelheid van de camera vond ik een beperking (vogels), andere was de focus, die naar mijn gevoel niet hetgeen pakte wat ik wilde, en vaak naar mf ging om af te voorkomen.

    Ik bezit nu twee lenzen, sigma 150 macro en een canon tele 400 mm zonder is, dus geen EF-s problemen. Dat zijn ook de lenzen ie ik op de 450 gebruikte, verder niets.

    Welke raden jullie aan, niet om de status, niet om de beperkte kosten, maar voor beide soorten foto's de beste camera (vogels en macro).

    Vriendelijke groeten en b.v.d.
    Eric.
    Met vriendelijke groet, Eric.
    ------------------------------------------------------------
    Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

  • #2
    Re: 7D - 5d - 1dIV

    Oorspronkelijk geplaatst door Korenmolen Bekijk bericht
    Hoi allemaal,

    Er is een 450 d de deur uitgegaan, met name snelheid van de camera vond ik een beperking (vogels), andere was de focus, die naar mijn gevoel niet hetgeen pakte wat ik wilde, en vaak naar mf ging om af te voorkomen.

    Ik bezit nu twee lenzen, sigma 150 macro en een canon tele 400 mm zonder is, dus geen EF-s problemen. Dat zijn ook de lenzen ie ik op de 450 gebruikte, verder niets.

    Welke raden jullie aan, niet om de status, niet om de beperkte kosten, maar voor beide soorten foto's de beste camera (vogels en macro).

    Vriendelijke groeten en b.v.d.
    Eric.
    7D zeker en vast
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: 7D - 5d - 1dIV

      Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
      7D zeker en vast
      was ik ook van mening, zeker aangezien je vogels aanhaalt

      de 7D is nog een crop-toestel waardoor je met je EF-lenzen mm's wint aan tele
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: 7D - 5d - 1dIV

        Beste prestatie zal ongetwijfeld van de 1D Mark IV komen. Echter betaal je momenteel de hoofdprijs voor die camera.

        Ik had zelf een 7D naast m'n 5D2 genomen voor het actiewerk maar was er niet tevreden mee. Slechte ruisverhoudingen en te verzadigde kleuren. Heb er een paar honderd euro bij gelegd voor een tweedehands 1D Mark III, heerlijke camera. Minder megapixels maar meer detail en betere ISO, belangrijk om de sluitertijd natuurlijk naar het minimum te knijpen.

        De 5D is niet de beste camera voor vogels. Zal zo nu en dan een scherp schot maken, maar is er niet voor gebouwd.

        Comment


        • #5
          Re: 7D - 5d - 1dIV

          Ongetwijfeld de 7D .

          Comment


          • #6
            Re: 7D - 5d - 1dIV

            Mijn 350D pakte zelfs de focus die ik wou, volgens mij ligt dat probleem dus bij uzelf. Misschien eerst daaraan werken vooraleer over te stappen op een hoger toestel.

            Comment


            • #7
              Re: 7D - 5d - 1dIV

              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              Mijn 350D pakte zelfs de focus die ik wou, volgens mij ligt dat probleem dus bij uzelf. Misschien eerst daaraan werken vooraleer over te stappen op een hoger toestel.
              Ik kan het mis hebben, echter ik kan het ook niet vergelijken met andere camera's, aangezien ik die niet gehad heb. Wel is duidelijk dat ik "problemen" had met de af, terwijl manueel gezien het best te doen was. Vogels wachten echter vaak niet tot de omschakeling van AF naar MN, daar heb ik toch enkele missers mee gemaakt.

              Ik zeg dus niet dat het de schuld van de camera is, waarschijnlijk meer de situatie, waarbij de tijdsfactor van omschakeling niet aanwezig was.

              Zou een andere (types in de subject) daaraan kunnen bijdragen, hou ik mij aanbevolen.
              Anders is het niet, ik kan de 450 niet terughalen, en die optie is dus niet van toepassing.
              Met vriendelijke groet, Eric.
              ------------------------------------------------------------
              Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

              Comment


              • #8
                Re: 7D - 5d - 1dIV

                Maar vogels fotograferen is meestal een stilstaand onderwerp vermoed ik? Watvoor af problemen waren er dan? Je kan focussen met enkel het middelste afpunt, en dan een andere compositie kiezen mocht je willen.

                Comment


                • #9
                  Re: 7D - 5d - 1dIV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Maar vogels fotograferen is meestal een stilstaand onderwerp vermoed ik? Watvoor af problemen waren er dan? Je kan focussen met enkel het middelste afpunt, en dan een andere compositie kiezen mocht je willen.
                  Het is zeker niet altijd stilstaand, er zitten zeer snelle tussen, soms zitten ze niet mooi (takken), maar wil je toch een beeld meenemen. Nogmaals ik geef niet het toestel de schuld, maar een positieve bijdrage van een nieuwe camera is wenselijk.

                  Groetjes.
                  Met vriendelijke groet, Eric.
                  ------------------------------------------------------------
                  Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D - 5d - 1dIV

                    Ik heb toch voor de 7 d en een prime korte afstand gekozen, 70-200 2.8 van canon voor de langzamere bewegers als aanvulling omdat de kitlenzen ook meegegaan zijn.

                    Mijn dank voor alle antwoorden en eenieders interesse.

                    Eric.
                    Met vriendelijke groet, Eric.
                    ------------------------------------------------------------
                    Canon, glas en beetje doorzettingsvermogen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D - 5d - 1dIV

                      Oorspronkelijk geplaatst door Korenmolen Bekijk bericht
                      Ik heb toch voor de 7 d en een prime korte afstand gekozen, 70-200 2.8 van canon voor de langzamere bewegers als aanvulling omdat de kitlenzen ook meegegaan zijn.

                      Mijn dank voor alle antwoorden en eenieders interesse.

                      Eric.
                      Proficiat met je aankoop
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                      Comment

                      Working...
                      X