Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D mark 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1D mark 3

    beste Forumvrienden ;ik heb de kans om een canon 5D mark 3 in tweedehands te kopen van iemand die ik ken ,ikzelf werk met een pentax K20D ,maar zoek al een tijdje een 2de body ,daar ik graag de sigma 150 mm of de 180mm macro zou aanschaffen ,voor pentax wordt die spijtig genoeg niet meer gemaakt ,maar dat is nu eigenlijk bijzaak .mijn vraag is, wat vinden jullie van deze camera ,zou dit een goede aankoop zijn???
    Last edited by bopatje; 15 september 2010, 17:28. Reden: denk verkeerde naam

  • #2
    Re: Canon 5D mark 3

    5D Mark 3 ? ik ben niet zeker, maar ik denk dat je daarop nog
    een tijdje moet wachten hoor..

    Bedoel je de 5D Mark II ? of de 1D Mark III ?

    Welke je ook kiest, 't zijn in ieder geval topcamera's.
    't hangt er van af wat je wil doen..

    Grts Peter
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D mark 3

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      beste Forumvrienden ;ik heb de kans om een canon 5D mark 3 in tweedehands te kopen van iemand die ik ken ,ikzelf werk met een pentax K20D ,maar zoek al een tijdje een 2de body ,daar ik graag de sigma 150 mm of de 180mm macro zou aanschaffen ,voor pentax wordt die spijtig genoeg niet meer gemaakt ,maar dat is nu eigenlijk bijzaak .mijn vraag is, wat vinden jullie van deze camera ,zou dit een goede aankoop zijn???

      Direct kopen daar kunt u de hoofdprijs voor vragen wat dan heeft u een uniek toestel in de handen en waarschijnlijk de enige die nu met een canon 5D mark 3 rond loopt.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D mark 3

        Waarschijnlijk een gestolen prototype.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D mark 3

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          5D Mark 3 ? ik ben niet zeker, maar ik denk dat je daarop nog
          een tijdje moet wachten hoor..

          Bedoel je de 5D Mark II ? of de 1D Mark III ?

          Welke je ook kiest, 't zijn in ieder geval topcamera's.
          't hangt er van af wat je wil doen..

          Grts Peter
          oei miss heb ik het hier mis ,ik weet dat het een mark 3 is maar van het merk canon ben ik niet zo sterk op de hoogte ,miss is het wel de 1D ,ik kan het nu niet vragen want zie die persoon volgende week pas ,ik dacht wel dat hij er om en bij de 4000 € voor betaald heeft ong een 2 jaar terug ,al dank voor de reactie

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1D mark 3

            [Mod-LesC]Omdat jij je titel van de eerste post hebt gewijzigd, heb ik dat ook maar meteen gedaan in de lijst. Ik denk idd dat het om een 1D MkIII gaat.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1D mark 3

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              [Mod-LesC]Omdat jij je titel van de eerste post hebt gewijzigd, heb ik dat ook maar meteen gedaan in de lijst. Ik denk idd dat het om een 1D MkIII gaat.[/Mod]
              dank je LesC

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D mark 3

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                oei miss heb ik het hier mis ,ik weet dat het een mark 3 is maar van het merk canon ben ik niet zo sterk op de hoogte ,miss is het wel de 1D ,ik kan het nu niet vragen want zie die persoon volgende week pas ,ik dacht wel dat hij er om en bij de 4000 € voor betaald heeft ong een 2 jaar terug ,al dank voor de reactie
                Volgens mij gaat zo'n toestel u alleen maar nog meer verwarren. Verkoop de pentax, en koop een canon/nikon/etc... Waar de lenzen die je wilt voor gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D mark 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Volgens mij gaat zo'n toestel u alleen maar nog meer verwarren. Verkoop de pentax, en koop een canon/nikon/etc... Waar de lenzen die je wilt voor gemaakt worden.
                  dat zou idd miss de oplossing zijn ,maar ik ben bijna verliefd op mijn prachtige pentax alleen heb ik constant te kampen dat het gamma in objectieven bij pentax zeer povertjes is ,zeker bij hetgeen dat ik doe nl macro en close-up ,en bij sigma wordt het gamma naar pentax alsmaar kleiner ,een tijdje geleden kon je nog de 180 mm macro krijgen ,nu bestaat die ook niet meer alleen nog de de 105 mm macro ,daardoor zit ik allang in mijn hoofd om dan die tweede body uit te rusten met de eventuele 150mm macro,nu krijg ik de kans om die tweedehandsbody aan tekopen ,maar twijfel een beetje omdat ik canon niet zo goed ken .
                  dank voor de reactie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1D mark 3

                    ik heb onlangs een 1d mkIII gekocht voor 1600€ en ben er héél tevreden over, 't is geen megapixelmonster in vergelijking met de actuele toestellen maar voor mijn doeleinden méér dan geschikt
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1D mark 3

                      heb je de mark 3 weleens in je handen gehad en mee gespeeld, zou dit eerst eens gaan doen, het is nl niet echt een camera om eens mee te beginnen, natuurlijk werkt bij alle camera's de onspanknop, daifragma, sluitertijden enzz hetzelfde, maar de mark 3 is toch ietsje moeilijker dan een consumer camera.
                      Tevens als je de snelheid en uitgebreide mogelijkheden, weersbestendigheid niet gebruikt dan denk ik dat je veel en veel beter af bent met een (bv) 50D nieuw voor de helft van het geld, voor dat geld wat je overhoudt kun je een mooie 150 of 180 mm erbij scoren.

                      Maar moet er wel erbij vermelden als je voor een goed bedrag als boven een mooie 1D mark 3 kunt bemachtigen heb je natuurlijk een geweldige deal en een camera waar je na verloop van tijd geen afstand meer van wil doen.
                      Mijn beste Foto moek nog trekke.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1D mark 3

                        Met langer brandpunt win je werkafstand, maximale vergroting blijft dezelfde. De beeldhoek op het 1:1 scherpstelvlak blijft ook gelijk (in de achtergrond wordt de beeldhoek door de andere perspectiefwerking strikter).

                        Maar... vergeet niet dat als je naar een grotere sensor gaat, je ook gaat moeten inboeten aan beeldhoek op 1:1 voor macro (de beeldhoek gaat groter zijn met de grotere sensor). Als je dan toch naar een ander merk gaat, hou het dan bij APS-C. De Canons die je vermeldt hebben allemaal een grotere sensor, en dus zal je je beelden meer moeten bijsnijden om gelijke beeldhoek op 1:1 te bekomen!

                        Ik begrijp dat je naar langer dan 100mm wil gaan als je meer werkafstand wil. Rond de 100mm en korter zijn er talloze mogelijkheden op Pentax, maar langer is idd wat anders.

                        Ikzelf heb voor dezelfde reden de Sigma 180/3.5 op m'n Pentax (iets meer dan een jaar geleden nieuw bij B&H in NYC gekocht). Inderdaad makkelijker voor natuur dan een macro rond de 100mm, maar 't verschil is minder groot dan ik verwachte. Ik gebruikte voordien een Tamron SP90/2.8 + 1.4x TC. Bovendien is de nood aan ondersteuning/snelle sluitertijden een stuk groter. Zeker bij 1:1 macro is zo'n lang brandpunt een stuk moeilijker stil te houden (in 3D, dus in-lens of in-camera stabilisatie helpt niet).

                        Bottom line: het verschil is relatief (enkel nuttig als werkafstand cruciaal is), en blijf zeker bij APS-C.

                        Wim
                        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1D mark 3

                          Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                          heb je de mark 3 weleens in je handen gehad en mee gespeeld, zou dit eerst eens gaan doen, het is nl niet echt een camera om eens mee te beginnen, natuurlijk werkt bij alle camera's de onspanknop, daifragma, sluitertijden enzz hetzelfde, maar de mark 3 is toch ietsje moeilijker dan een consumer camera.
                          Tevens als je de snelheid en uitgebreide mogelijkheden, weersbestendigheid niet gebruikt dan denk ik dat je veel en veel beter af bent met een (bv) 50D nieuw voor de helft van het geld, voor dat geld wat je overhoudt kun je een mooie 150 of 180 mm erbij scoren.

                          Maar moet er wel erbij vermelden als je voor een goed bedrag als boven een mooie 1D mark 3 kunt bemachtigen heb je natuurlijk een geweldige deal en een camera waar je na verloop van tijd geen afstand meer van wil doen.
                          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                          Met langer brandpunt win je werkafstand, maximale vergroting blijft dezelfde. De beeldhoek op het 1:1 scherpstelvlak blijft ook gelijk (in de achtergrond wordt de beeldhoek door de andere perspectiefwerking strikter).

                          Maar... vergeet niet dat als je naar een grotere sensor gaat, je ook gaat moeten inboeten aan beeldhoek op 1:1 voor macro (de beeldhoek gaat groter zijn met de grotere sensor). Als je dan toch naar een ander merk gaat, hou het dan bij APS-C. De Canons die je vermeldt hebben allemaal een grotere sensor, en dus zal je je beelden meer moeten bijsnijden om gelijke beeldhoek op 1:1 te bekomen!

                          Ik begrijp dat je naar langer dan 100mm wil gaan als je meer werkafstand wil. Rond de 100mm en korter zijn er talloze mogelijkheden op Pentax, maar langer is idd wat anders.

                          Ikzelf heb voor dezelfde reden de Sigma 180/3.5 op m'n Pentax (iets meer dan een jaar geleden nieuw bij B&H in NYC gekocht). Inderdaad makkelijker voor natuur dan een macro rond de 100mm, maar 't verschil is minder groot dan ik verwachte. Ik gebruikte voordien een Tamron SP90/2.8 + 1.4x TC. Bovendien is de nood aan ondersteuning/snelle sluitertijden een stuk groter. Zeker bij 1:1 macro is zo'n lang brandpunt een stuk moeilijker stil te houden (in 3D, dus in-lens of in-camera stabilisatie helpt niet).

                          Bottom line: het verschil is relatief (enkel nuttig als werkafstand cruciaal is), en blijf zeker bij APS-C.

                          Wim
                          fffff het zal moeilijk worden om die keuze te maken ,er zijn blijkbaar veel voor en nadelen , maar ik zal de kans krijgen om hem eens een week te mogen gebruiken ,dan zal ik miss wel dichter bij mijn beslissing komen ,iedereen dank voor de reacties en nuttig advies

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1D mark 3

                            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                            heb je de mark 3 weleens in je handen gehad en mee gespeeld, zou dit eerst eens gaan doen, het is nl niet echt een camera om eens mee te beginnen, natuurlijk werkt bij alle camera's de onspanknop, daifragma, sluitertijden enzz hetzelfde, maar de mark 3 is toch ietsje moeilijker dan een consumer camera.
                            Tevens als je de snelheid en uitgebreide mogelijkheden, weersbestendigheid niet gebruikt dan denk ik dat je veel en veel beter af bent met een (bv) 50D nieuw voor de helft van het geld, voor dat geld wat je overhoudt kun je een mooie 150 of 180 mm erbij scoren.

                            Maar moet er wel erbij vermelden als je voor een goed bedrag als boven een mooie 1D mark 3 kunt bemachtigen heb je natuurlijk een geweldige deal en een camera waar je na verloop van tijd geen afstand meer van wil doen.
                            ik heb jou raad opgevolgd en ben voor nieuw gegaan ,voor het doel dat ik bestrijk is dit eigenlijk meer dan voldoende ,ik heb mij de canon 50D aangeschaft nu nog de lenzen,dit dan in combinatie met mijn K20D pentax .

                            dank aan ieder van de nuttige tips

                            Comment

                            Working...
                            X