Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kodak Easyshare Z981

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kodak Easyshare Z981

    Hallo!!

    Ik ben net nieuw hier en ik wil graag een nieuwe, goede camera aanschaffen die niet al té duur is. Nu was ik aan het denken aan de Kodak Easyshare Z981.

    Heeft er iemand hier ervaring mee?
    Ik heb wat gezocht op internet en ik vond amper nadelen aan deze camera en bovendien is hij nog vrij goedkoop!

    Kunnen jullie me info geven over deze camera?
    En eventueel één vinden die beter bij mij past?



    wat ik dus wil aan de camera:
    - goede prijs/kwaliteit verhouding
    - scherpe foto's zowel ver als dicht
    - sluitertijd die makkelijk valt aan te passen
    - eventueel de mogelijkheid om te filmen

    (het is vooral voor dierenfotografie dat ik de camera wil gebruiken)



    Groetjes Wizzeke!

  • #2
    Re: Kodak Easyshare Z981

    Je kan misschien behalve de cameravereisten en waarvoor je hem wil gebruiken ook best
    vermelden wat je er maximum aan wil spenderen...
    Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

    Comment


    • #3
      Re: Kodak Easyshare Z981

      Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
      Je kan misschien behalve de cameravereisten en waarvoor je hem wil gebruiken ook best
      vermelden wat je er maximum aan wil spenderen...
      toch ZEKER niet boven de 1000 euro!
      liefst iets rond de 500 ofzo

      Comment


      • #4
        Re: Kodak Easyshare Z981

        Oorspronkelijk geplaatst door Wizzeke Bekijk bericht
        toch ZEKER niet boven de 1000 euro!


        Niet twijfelen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Kodak Easyshare Z981

          Moet het een spiegelreflex zijn?
          Heb je verwisselbare lenzen nodig?
          Wat met gewicht? een spiegelreflex weegt meteen een pakje meer dan een bridge of compact?

          Dit en nog een pak andere vragen die in me opkomen vooraleer ik je een 550D zou aanraden of een D3000 D5000
          Zou diegenen die met een reflex rondlopen die er achteraf gezien spijt van hebben
          niet allemaal eten willen geven...
          Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

          Comment


          • #6
            Re: Kodak Easyshare Z981

            Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
            Moet het een spiegelreflex zijn?
            Heb je verwisselbare lenzen nodig?
            Wat met gewicht? een spiegelreflex weegt meteen een pakje meer dan een bridge of compact?

            Dit en nog een pak andere vragen die in me opkomen vooraleer ik je een 550D zou aanraden of een D3000 D5000
            Zou diegenen die met een reflex rondlopen die er achteraf gezien spijt van hebben
            niet allemaal eten willen geven...
            Hahaha, ja spyro; ik eet nogal duur
            MAAR ik dacht idd. ook aan die Nikons

            Wat mij fundamenteel tegenhoud is de ruis van TS'soort camera's.
            (en de kleine CCD of sensor)
            De 550D kan ook misschien tegenvallen als je wat grote handen hebt....

            (Heb zelf een Kodak DC4800 gehad)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Kodak Easyshare Z981

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              is deze zó goed mss?
              het is niet echt goedkoop.. maar is de prijs/kwaliteit verhouding goed?

              Comment


              • #8
                Re: Kodak Easyshare Z981

                Oorspronkelijk geplaatst door spyro Bekijk bericht
                Moet het een spiegelreflex zijn?
                Heb je verwisselbare lenzen nodig?
                Wat met gewicht? een spiegelreflex weegt meteen een pakje meer dan een bridge of compact?

                Dit en nog een pak andere vragen die in me opkomen vooraleer ik je een 550D zou aanraden of een D3000 D5000
                Zou diegenen die met een reflex rondlopen die er achteraf gezien spijt van hebben
                niet allemaal eten willen geven...
                wel, ik weet nog niet super veel van camera's (ook daarom eiglelijk dat ik hier eens kom piepen) dus ik weet niet PERFECT wat ik wil

                ik zou het liefst eigelijk 1 lens hebben die je voor veel kan gebruiken (dicht/ver/...)! Niet zo dat je de hele tijd moet zitten verwisselen enzo..
                het gewicht..euhmm... liefst niet te zwaar hoor, zodat ik die wel overal makkelijk mee naartoe kan nemen!


                kan iemand me ff simpel uitlegen wat een spiegelreflex is? want ik heb er wel al van gehoord maar de betekenis weet ik niet eigelijk

                groetjes!!

                Comment


                • #9
                  Re: Kodak Easyshare Z981

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Hahaha, ja spyro; ik eet nogal duur
                  MAAR ik dacht idd. ook aan die Nikons

                  Wat mij fundamenteel tegenhoud is de ruis van TS'soort camera's.
                  (en de kleine CCD of sensor)
                  De 550D kan ook misschien tegenvallen als je wat grote handen hebt....

                  (Heb zelf een Kodak DC4800 gehad)
                  grote handen heb ik niet

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kodak Easyshare Z981

                    Ik heb vroeger ook nog een kodak P850 gehad dit was voor zijn prijs een zeer goed toestel. Ik ken de Z981 niet maar ik denk dat je daar geen miskoop mee zal doen.

                    mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kodak Easyshare Z981

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wizzeke Bekijk bericht
                      Nu was ik aan het denken aan de Kodak Easyshare Z981.
                      kost iets van €240 en waarom kies je dan zoiets als je dubbele tot 4 voudige wil besteden? Dan zet je iedereen, die je wat wil adviseren op het verkeerde been.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wizzeke Bekijk bericht
                      toch ZEKER niet boven de 1000 euro!
                      liefst iets rond de 500 ofzo .
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kodak Easyshare Z981

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        kost iets van €240 en waarom kies je dan zoiets als je dubbele tot 4 voudige wil besteden? Dan zet je iedereen, die je wat wil adviseren op het verkeerde been.
                        ja kijk, ik WEET dat camera's veel kunnen kosten
                        maar ik had toevallig een goeie(denk ik) gevonden voor een goedkoop prijsje

                        ik vroeg jullie gewoon om advies of deze camera bij mij zou passen, bij hetgeen dat ik ermee wil doen enzo! en anders kunnen jullie zeggen welke ik BETER zou nemen.

                        (met eventueel een hogere prijs dan)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kodak Easyshare Z981

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wizzeke Bekijk bericht
                          is deze zó goed mss?
                          het is niet echt goedkoop.. maar is de prijs/kwaliteit verhouding goed?
                          Ja kijk, ik wind er geen doekjes om he.
                          De camera is goed, de lens is niet slecht.
                          Zoals ik al eerder zei: het gaat over centen en over het maken van compromissen.
                          Het gaat hier over Canon en hun betere lenzen zijn van het "L" type.
                          Iedereen weet dat.
                          Deze lens is geen L-type.
                          Maar je kan er foto's mee maken.
                          Hierbij is de vraag natuurlijk of je tevreden bent met de kwaliteit of niet.
                          Dat is dus het compromis.

                          Mijn bedoeling is ook om te voorkomen dat je twee keer aan 't kopen bent.
                          Nu dus deze lens kopen en LATER de betere lens.
                          Om "te leren" heb je geen L-lens nodig neen.
                          Maar iedereen die je dit zou aanraden zegt wel volmondig dat je "lenzen koopt",
                          niet body's.
                          Dus van aanvang aan goede lenzen aanschaffen.
                          Lenzen kan je LANG behouden en gebruiken.... body's niet zo.
                          Word je de lens beu... dan kan je ze nog kwijt aan een behoorlijke prijs.
                          Een body die 2 jaar oud is geraak je nog niet kwijt aan de straatstenen.
                          Geldt ook voor lenzen van mindere kwaliteit.

                          Wat ik ook dikwijls lees: men wilt goed of het beste materiaal gevolgd door
                          het eeuwig terugkomende "statement" dat het niet te duur mag zijn.
                          Zoiets bestaat niet he
                          Ik begrijp het wel maar wat ik niet begrijp is dat men nooit leert he.
                          En wat ik ook begrijp is dat men bovenstaande zinnen niet graag leest of hoort zeggen.
                          Stel dat Mercedes of BMW een goede auto is.... wel een fonkelnieuwe heb ik nog
                          nergens te koop gezien aan 1000 euro
                          Alles wat goed is.... blijft duur, niets aan te doen Wizzeke

                          Ik heb ooit véél leergeld betaald Wizzeke
                          Maar er kunnen ook dingen gebeuren die je NIET in de hand hebt of pas te weten komt
                          NA de aankoop.
                          Zoals met mijn Kodak DC4800 > na nog geen jaar kreeg die barsten in de body.
                          Alle foto's hadden ook een beetje een rode zweem.

                          Of zoals het is met de meeste compact's > ruis boven de 400 ISO.
                          De Nikon CoolPix 995 (meer dan 700 euro destijds) was een "dijk" van een cameraatje.
                          TOT 400 ISO ja....

                          En zo kon ik nog even doorgaan.
                          En wat "testen" betreft zoals je ze kan lezen op dpreview.com...
                          en dan spreek ik over de toestellen die ik had, daar heb ik niks kunnen lezen
                          over deze mankementen.
                          Wel een paar maanden later in hun forum maar dan is het.... te te te laat

                          Het beste imho, is het lezen van gebruikerservaringen.
                          En dan zit je hier op BD op de juiste plaats: veel gebruikers en veel camera's in gebruik.

                          Misschien nog een tip
                          Bekijk een aantal foto's hier op BD.
                          (landschap, dieren, architectuur enz.)
                          Probeer hiermee te bepalen welke van dat soort of type foto's je zelf zou willen maken.
                          Last edited by theokus; 15 september 2010, 16:23.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment

                          Working...
                          X