Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Olympus E-5

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Tsjah : je moet wel elders gaan kijken hé : met wat hier te lezen valt, word je niet echt wijzer....
    Wat denken jullie dan van dit?

http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=36408517

Enkel dus nog de E-5 voor 4/3 en de rest wordt allemaal m4/3

Comment

Dat is wel straf amai! Modellen zoals de e620 zijn prachttoestellen. Nu moeten mensen 1600 euro ophoesten! Duur duur! Jammer!

Comment

Panasonic komt nu met de GH2, een prima camera met elektronische zoeker.
        De nieuwe "E-630" kan zo'n camera worden........waarom niet ??

Olympus (maar ook de andere merken) gaan in de toekomst overstappen naar elektronische zoekers.
        Ik lees dat Olympus dit nu eerst bij de amateur camera's gaat invoeren en bij de profcamera voorlopig nog niet(nieuwe ontwikkelingen worden altijd eerst in de amateur lijn verder ontwikkeld voor het naar de prof lijn gaat )
        Over een aantal jaren weten we niet beter..........zolang het goed werkt(en dat gaat echt gebeuren)is er geen reden om dat niet te doen.
        Een goed werkende elektronische zoeker heeft veel voordelen!!!!!!

Toen de eerste digitale camera's uit kwamen vonden de meeste het ook maar niks.
        De kwaliteit was nog niet super en dat zou lang zo blijven........DUS NIET.
        Met de elektronische zoeker is het weer het zelfde verhaal............let maar eens op over 2 jaar hoeveel camera's dan die "vreselijke zoeker hebben"...............

Ik raak niet in paniek, mijn E-30 wil ik nog jaren gebruiken en tegen de tijd dat ik hem vervang is de elektronische zoeker in de camera gemeen goed geworden.
        Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Romeo Bekijk bericht
          Panasonic komt nu met de GH2, een prima camera met elektronische zoeker.
          De nieuwe "E-630" kan zo'n camera worden........waarom niet ??

Olympus (maar ook de andere merken) gaan in de toekomst overstappen naar elektronische zoekers.
          Ik lees dat Olympus dit nu eerst bij de amateur camera's gaat invoeren en bij de profcamera voorlopig nog niet(nieuwe ontwikkelingen worden altijd eerst in de amateur lijn verder ontwikkeld voor het naar de prof lijn gaat )
          Over een aantal jaren weten we niet beter..........zolang het goed werkt(en dat gaat echt gebeuren)is er geen reden om dat niet te doen.
          Een goed werkende elektronische zoeker heeft veel voordelen!!!!!!

Toen de eerste digitale camera's uit kwamen vonden de meeste het ook maar niks.
          De kwaliteit was nog niet super en dat zou lang zo blijven........DUS NIET.
          Met de elektronische zoeker is het weer het zelfde verhaal............let maar eens op over 2 jaar hoeveel camera's dan die "vreselijke zoeker hebben"...............

Ik raak niet in paniek, mijn E-30 wil ik nog jaren gebruiken en tegen de tijd dat ik hem vervang is de elektronische zoeker in de camera gemeen goed geworden.
          Moet ik deze maand een lot in de loterij kopen? Of beter van niet?
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Moet ik deze maand een lot in de loterij kopen? Of beter van niet?

Ik denk niet dat je de volgende maand de hoofdprijs gaat winnen...........dus koop maar niet !!!
            Net als mijn vorige opmerking.....geen voorspelling.....maar wel gezond verstand gebruiken (nu maar hopen dat ik gelijk heb....anders sta ik mooi voor gek)

We hebben er op dit forum vaker over gehad en ik sta niet alleen......er zijn meer mensen die geloven dat de optische zoeker zijn langste tijd heeft gehad.
            Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Thanks...laat me weten als de glazen bol wel zegt dat ik de loterij ga winnen

Ik zou het echt niet weten wat dat betreft voor de toekomst namelijk, nadelen van ovf zijn zwaar overtrokken, evenals de voordelen van evf...ik sluit niets uit, maar zie het dan wel weer
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

OEI
                Ik ben toe aan een nieuwe OLY
                Dus véél lees- en denkwerk voor de volgende maand
                En effe meedoen aan de lotto!
                Grts Maddy , en die is toch nog content van hare E 510
                Last edited by rooman; 23 september 2010, 22:26.
                zero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Thanks...laat me weten als de glazen bol wel zegt dat ik de loterij ga winnen

Ik zou het echt niet weten wat dat betreft voor de toekomst namelijk, nadelen van ovf zijn zwaar overtrokken, evenals de voordelen van evf...ik sluit niets uit, maar zie het dan wel weer
                  Fabrikanten willen natuurlijk ons overtuigen dat onze camera wel aardig is......maar dat de opvolger veeeeeeel beter is.
                  De grote sprongen in verbetering van beeld kwaliteit zijn voorbij,dus moeten ze andere dingen bedenken.
                  Filmen is nu het lokkertje en werken met hogere iso.
                  De zoeker is de volgende stap(Sony A55/A33,Panasonic GH2,Samsung NX-10)

Comment

Na 3 jaar mag de E-3 met pensioen. Tijd dus voor een nieuwe versie (link).
                    Ik heb ook even overwogen de overstap te maken.
                    Maar dat heb ik niet gedaan omdat de meeste nieuwigheden op de E-5 voor mij overbodig zijn.
                    Wat heb je aan de scenes en moet je filmen met je fotocamera?
                    Dit moet natuurlijk ieder voor zich afwegen.
                    De E-3 is een hele fijne camera, voldoet na al die jaren nog perfect.
                    Daarom heb ik verder geinvesteerd in een nieuwe lens, de Zuiko 7-14.
                    De basis voor een goede foto is de lens, eerder dan de camera, de camera's zijn praktisch allemaal goed ongeacht het merk, als je het topmodel hebt.

Verder heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de mogelijkheid om 5 fps te schieten, ik ben dan ook geen sportfotograaf.
                    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                    http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Dpreview heeft net de uitgebreide test van de E-5 online gezet (link).

Dus de "gewone" Olympus kwaaltjes... Jammer dat het ding zo duur is, want zo wordt hij compleet uit de markt geprijsd...

Een Canon 7d kost een 1280 €, een E-5 1730 €... T'zijn niet dezelfde types toestellen, maar het zegt toch iets. Een 5D II (full frame) kost eigenlijk met moeite meer (een 1930 €).
                      Mijn E-30 heb ik aan zowat de helft gekocht van die huidige E-5, en blijkbaar krijgt die geen opvolger meer (of het zou de E-5 moeten zijn).
                      Hoewel ik heel content ben van die E-30, wordt dit vrees ik mijn laatste Olympus (maar hij moet wel nog verschillende jaren meegaan...).
                      Groeten,

Polleke

Comment

Het ziet er trouwens naar uit dat Olympus niet zinnens is nog veel te investeren in de DSLR's, want alleen de E-5 blijft over. Wel jammer van de mensen die geïnvesteerd hebben in Olympus, en niet zinnens zijn van dergelijke dure én zware body aan te schaffen.
                        Ik vind het ook jammer omdat ik eigenlijk Olympus altijd wel een tof merk heb gevonden, ik heb trouwens indertijd lang getwijfeld om Olympus aan te schaffen. Ze hebben de reputatie van zéér degelijke objectieven te bouwen, en veel vernieuwingen zijn indertijd door Olympus op gang gebracht (anti-dust sensor, Liveview op DSLR,...).
                        Maar blijkbaar gaan ze meer en meer de kaart van Micro Four Thirds trekken...
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                          Het ziet er trouwens naar uit dat Olympus niet zinnens is nog veel te investeren in de DSLR's, want alleen de E-5 blijft over. Wel jammer van de mensen die geïnvesteerd hebben in Olympus, en niet zinnens zijn van dergelijke dure én zware body aan te schaffen.
                          Ik vind het ook jammer omdat ik eigenlijk Olympus altijd wel een tof merk heb gevonden, ik heb trouwens indertijd lang getwijfeld om Olympus aan te schaffen. Ze hebben de reputatie van zéér degelijke objectieven te bouwen, en veel vernieuwingen zijn indertijd door Olympus op gang gebracht (anti-dust sensor, Liveview op DSLR,...).
                          Maar blijkbaar gaan ze meer en meer de kaart van Micro Four Thirds trekken...
                          Inderdaad zeer jammer. Persoonlijk heb ik vroeger ook een poos Olympus gebruikt (E400 & E500). Wat µ43 betreft, heb ik de EP1 en EP2 een poos gehad. Op vlak van µ43 vind ik persoonlijk Panasonic echter beter. Mijn laatste Olympus/Panasonic toestel was de GH1. Op zich zeer behoorlijk, maar ik wilde toch terug een spiegelreflex.
                          Waarom Olympus en Pananosic hun bestaande gebruikers verplichten om richting µ43 te gaan, is mij dan ook een raadsel. De toestellen worden beter en beter, er komen meer en meer lenzen voor µ43, maar gewone lenzen gebruiken kan enkel via adapter (en dan is het niet meer compact).
                          De enige optie is dan om naar de E5 over te stappen, maar dat is een behoorlijk grote stap. Een pak groter, zwaarder en vooral... duurder.

Ondertussen ben ik dus overgestapt op Pentax.

Comment

Dpreview heeft net de uitgebreide test van de E-5 online gezet (link).

Dus de "gewone" Olympus kwaaltjes... Jammer dat het ding zo duur is, want zo wordt hij compleet uit de markt geprijsd...

Een Canon 7d kost een 1280 €, een E-5 1730 €... T'zijn niet dezelfde types toestellen, maar het zegt toch iets. Een 5D II (full frame) kost eigenlijk met moeite meer (een 1930 €).
                            Mijn E-30 heb ik aan zowat de helft gekocht van die huidige E-5, en blijkbaar krijgt die geen opvolger meer (of het zou de E-5 moeten zijn).
                            Hoewel ik heel content ben van die E-30, wordt dit vrees ik mijn laatste Olympus (maar hij moet wel nog verschillende jaren meegaan...).
                            Ik heb ferm problemen met de review:

ten eerste is het duidelijk dat de reviewer nog nooit een Olympus heeft vastgehad, want hoe zou hij kunnen anders vergeten dat de Af veel reactiever en nauwkeuriger is in diamant patroon, hoe kan hij zitten zagen over kleine knoppekens éénmaal je het supercontrol panel gebruikt...

Hij maakt ook de vergelijking met de E-3, maar vergeet helemaal de E-30...

En ondertussen maar zagen over ruis, etc, etc,... Ook de opmerking van 5bps deed mijn tenen krullen. In mijn ogen is dpreview aan het worden zoals de gemiddelde klant, waar alleen nog naar specificatie's wordt gezien en alleen het laatste van het laatste nog goed genoeg is...

Bon, voorlopig voldoet mijn E-30 nog steeds probleemloos en die wordt echt afgebeuld door mij...
                            http://www.digifotofreak.nl

Comment

Working...
                            X