Na 3 jaar mag de E-3 met pensioen. Tijd dus voor een nieuwe versie (link).
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Olympus E-5
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Olympus E-5
Ik was onder de indruk tot ik zag hoe klein de buffer was...5 fps en maar 15 RAW-fotootjes, en dat voor het topmodel?
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
-
Volgens de specs is het 16 stuks... Ik denk dat 15 RAW bv. evenveel is als bij een Canon 7D, of 17 bij een Canon 5DII...
Een 1D mark IV geraakt ook maar aan 2.8 seconden (met z'n 10 fps).
Persoonlijk heb ik zelfs nog nooit die 12 stuks van mijn E-30 volgekregen (ook aan 5 fps), maar sommigen kunnen het blijkbaar toch te weinig vinden...Groeten,
Polleke
Comment
-
Tuurlijk is het op den duur overkill en de A900 heeft 't zelfde probleem: 24,6 MP aan 5 fps, maar wel maar een buffer van 11 RAW-beelden.
Een 7D heeft inderdaad zoiets van een 15 RAW foto's als buffer, dat klopt...maar die schiet wel 18 megapixel bestanden. Een A580 heeft er 22 (16,2 MP) en doet ook 5 fps...Iets bruikbaarder, lijkt me. 't Is alleszins beter dan mijn A350 met welgeteld 7 RAWs als buffer.
Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.
Comment
-
Ik merk dat ik andermaal weer de titel had moeten aanpassen. dus niet Olympus E-5, maar wel Canon EOS 1Ds Mark 5.
Groeten,
Polleke
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtIk merk dat ik andermaal weer de titel had moeten aanpassen. dus niet Olympus E-5, maar wel Canon EOS 1Ds Mark 5.
Heb jij bv. al even enthousiast gereageerd in de nieuwe Nikon D7000, Canon 60D of Pentax K-r topics?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtWat wil je dat "we" zeggenHeb jij bv. al even enthousiast gereageerd in de nieuwe Nikon D7000, Canon 60D of Pentax K-r topics?
.
Groeten,
Polleke
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk berichtAls ik de reacties las op de Canon 60D, was daar niet veel reden toe....
Ik heb net de DPR Olympus SLR Talk forums eens bezocht, en daar zijn ze anders ook niet bepaald in feeststemming
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtAh zo
Ik heb net de DPR Olympus SLR Talk forums eens bezocht, en daar zijn ze anders ook niet bepaald in feeststemming.
Groeten,
Polleke
Comment
-
Fijne discussie over de nieuwe Oly...
De E-5 zal allicht een erg goede camera blijken die veel Oly-fans tevreden zal stellen. Camera's die aan de oppervlakte niet zo veel nieuws bieden blijken in praktijk immers vaak veel verbeteringen aan de bestaande features te hebben gekregen, en het "toeval" wil nu net dat die bestaande features de features zijn die in praktijk steeds worden gebruikt.
Om bijkomend marktaandeel te veroveren is dit natuurlijk geen beste zet, maar om je positie te consolideren mogelijk wel?
Ik zal nooit een Oly-fan worden, maar ik ben blij voor de Oly-gebruikers dat Olympus toch hun 4 3rds systeem blijft ondersteunen ipv volledig de Micro 4 3rds kaart te trekken.
WimLife's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment
-
-
Ik ben niet aan Olympus thuis (heb het in de analoge tijd wel gevolgd maar nooit gehad)maar het ziet er in ieder geval een ferm toestel uit.
Ik wens je er in ieder geval veel plezier mee.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk berichtFij Camera's die aan de oppervlakte niet zo veel nieuws bieden blijken in praktijk immers vaak veel verbeteringen aan de bestaande features te hebben gekregen, en het "toeval" wil nu net dat die bestaande features de features zijn die in praktijk steeds worden gebruikt.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
Ben zeer benieuwd hoe de E-5 het in de praktijk gaat doen.
Vele vinden de specificaties tegenvallen..........maar dat zegt niets over het plaatje dat uit de camera komt.
Moet zeggen dat de Pentax k-5 ook wel erg interressant is...........Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8
Comment
Comment