Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw toestel

    Beste,
    Ik ben een beginner in digitale fotografie en ben al een tijd op zoek naar het geschikte toestel met een beperkt budget..., mijn keuze is gevallen op een Sony Alpha DSLR-A550L + 18-55 na een lange zoektocht. Heb het wel nog niet aangekocht.... Ik zou er ook nog een extra lens bijwillen nl. Sigma AF 70-300/4.0-5.6 DG MACRO Sony..... Een SD-kaart van het type: Sandisk SD Extreme 4GB HC 30MB/s Class 10..... Nu is mijn vraag wat is jullie mening daarover?? Is dit geschikt voor een beginner......?


    Vanavond alles aangekocht via CameraNU.nl...., mooie prijzen daar.....
    Last edited by didierdesmet; 15 september 2010, 20:25. Reden: Beslissing gevallen.....
    Deske,
    Sony Alpha 550, 18-55mm 3.5-5.6 + Sigma 70-300mm 4.0-5.6

  • #2
    Re: Nieuw toestel

    Toestel en kitlens dik ok.
    Genoeg mogelijkheden en potentie genoeg om een eind mee te groeien met u.
    Kijk zeker es op dyxum ofzo, groot sony/minolta forum met tonnen info ivm lenzen enzo.

    Sigma lens zal wel voldoen om te beginnen denk ik, best wel een paar exemplaren proberen. Sigma heeft vaak verschil tussen lenzen onderling.

    Kweet niet of het sony alternotief goe is of nie. Laat ik aan de sony bezitters hier over.
    Kijk zeker ook naar tamron voor je lenzen, die hebben vaak ook vrij goeie lenzen voor hun prijs.


    En zeker voldoende lezen, en hier je foto's plaatsen
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door didierdesmet Bekijk bericht
      Beste,
      Ik ben een beginner in digitale fotografie en ben al een tijd op zoek naar het geschikte toestel met een beperkt budget..., mijn keuze is gevallen op een Sony Alpha DSLR-A550L + 18-55 na een lange zoektocht. Heb het wel nog niet aangekocht.... Ik zou er ook nog een extra lens bijwillen nl. Sigma AF 70-300/4.0-5.6 DG MACRO Sony..... Een SD-kaart van het type: Sandisk SD Extreme 4GB HC 30MB/s Class 10..... Nu is mijn vraag wat is jullie mening daarover?? Is dit geschikt voor een beginner......?
      Toestel en kitlens is meer dan ok, ook voor de meer gevorderde gebruiker

      Van de Sigma DG Macro ben ik minder overtuigd; nooit zelf gebruikt maar lijkt mij een low budget telezoom en dan zou ik nog eerder gaan voor de gelijkaardige Sony 75-300, die volgens dyxum iets beter presteert (of eventueel voor de iets duurdere Sigma APO)... als je dat bereik van 300 belangrijk vindt tenminste... anders zou ik resoluut voor de Sony 55-200 kiezen. (Dan kun je later nog altijd doorsparen voor de Sony 70-300 G - maar dat is als beginneling een smak geld).
      SD-kaartje is meer dan snel genoeg, mocht ook 8GB zijn - eventueel later nog eentje bijkopen: in JPEG kunnen er 631 foto's op 4GB of slechts 183 RAW+JPEG ... maar ik geef ook de voorkeur aan meerdere geheugenkaarten boven een supergroot.
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw toestel

        Die 18-55mm kitlens is uitstekend. Ik kan vergelijken met de Sigma 10-20mm en de sony is scherper, terwijl de Sigma toch 430€ kost, was er zelf verbaasd over.
        Dit is mijn eerste toestel dus ik kan niet vergelijken maar het bevalt me wel, eenvoudig in gebruik terwijl toch alles aanwezig is. De Dynamic range optimizer (DRO) bv. begin ik nu meer en meer te gebruiken, heel handig voor donkere delen in de foto op te lichten zonder de hooglichten teveel aan te tasten.
        En de snelheid (5fps met AF) om bv. vogels te fotograferen is ook goed.
        Als je kunt neem de snelste SD kaart die er is, ik heb de Sandisk Extreme III, 133x die voldoende is maar nu is er ook een 200x speed uit, kan je langer foto's nemen aan één stuk in high speed mode. Neem minimaal 8GB.
        Batterij gaat ook lang mee vind ik.

        Deze pano gemaakt met 18-55mm kitlens : http://img85.imageshack.us/img85/140...amen4500px.jpg
        Last edited by alex606; 14 september 2010, 20:22.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw toestel

          Vergeet niet dat je als je lange bursts schiet, je behoorlijk wat data door de processor richting geheugenkaart stuurt.

          Als ik zo naar de RAW-bestanden van mijn A350 (ook 14,2 MP, wel een CCD-sensor, vorige week maandag genomen) kijk qua grootte krijg ik maximaal 16,9 MB (een foto genomen op ISO 800). 16,9 x 5 foto's per seconde = 84,5 megabytes per seconde (daar verschiet ik zelf van...).

          't Is spijtig dat de snellere kaartjes met grotere capaciteit zo duur zijn (SD zoals hier gaat nog - CF daarentegen *kuch*)...

          Als mijn vermenigvuldiging juist is, tenminste...
          Last edited by JorisVdB; 14 september 2010, 20:33.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Als je kunt neem de snelste SD kaart die er is, ik heb de Sandisk Extreme III, 133x die voldoende is maar nu is er ook een 200x speed uit, kan je langer foto's nemen aan één stuk in high speed mode.
            Het 30 MB/s-kaartje dat TS zou kopen is 200x (in SD bestaat ook 266x = 40MB/s en 300x = 45MB/s) - dat zijn echter maximale snelheden;
            de class 10 verwijst naar de minimale snelheid van 10MB/s wat thans het maximum is en eigenlijk bedoeld voor filmen (wat niet gaat met de a550 )
            Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw toestel

              (in SD bestaat ook 266x = 40MB/s en 300x = 45MB/s)
              Dat wist ik niet. Dat wordt dan de volgende.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw toestel

                Ik kan mij vinden met de eerste post van Sony 63, ofwel gaan voor de sigma APO DG versie van de 70-300, ofwel gewoon de Sony 55-200, prijs kwaliteit (zeker in kit als je ze er ineens bijkoopt) uitstekend!

                Koop een voldoende snel kaartje, dat ga je jezelf anders wel eens kunnen beklagen

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw toestel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                  Het 30 MB/s-kaartje dat TS zou kopen is 200x (in SD bestaat ook 266x = 40MB/s en 300x = 45MB/s) - dat zijn echter maximale snelheden;
                  de class 10 verwijst naar de minimale snelheid van 10MB/s wat thans het maximum is en eigenlijk bedoeld voor filmen (wat niet gaat met de a550 )
                  Zou het niet kunnen dat die grote snelheden alleen bij het lezen gehaald worden, en dat eigenlijk vooral de (vaak niet vermelde) schrijfsnelheden belangrijk zijn?
                  Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw toestel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                    Zou het niet kunnen dat die grote snelheden alleen bij het lezen gehaald worden, en dat eigenlijk vooral de (vaak niet vermelde) schrijfsnelheden belangrijk zijn?
                    Dat denk ik ook
                    En ik kan vergelijken tussen de S2 Pro, de D70, en 550D.
                    Heeft in feite niet zo direct te maken met de camera ok, maar toch met de snelheid
                    en de grootte van het bestand dat geschreven wordt.
                    In de 550D heb ik een "klasse 6" zitten en de megabytes worden weggeschreven
                    tussen één keer in- en uitademen
                    Klasse 10 is nog een stukje sneller.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw toestel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Zou het niet kunnen dat die grote snelheden alleen bij het lezen gehaald worden, en dat eigenlijk vooral de (vaak niet vermelde) schrijfsnelheden belangrijk zijn?
                      enkel bij lezen, is wat overdreven, maar de reële schrijfsnelheid is wel altijd iets lager;
                      alleszins leveren niet alle kaartjes met dezelfde specificaties ook dezelfde prestaties - daar zijn voldoende testen over te vinden
                      classificering als 300x of 45MB/ gaat over de maximale lees- en schrijfsnelheid

                      In de 550D heb ik een "klasse 6" zitten en de megabytes worden weggeschreven
                      tussen één keer in- en uitademen
                      Klasse 10 is nog een stukje sneller.
                      ja en neen, de classificatie class 4, 6 of 10 zegt enkel iets over de minimaal gegarandeerde snelheid; een geheugenkaart kan dus gemiddeld wel zeer snel zijn, maar af en toe eens sputteren... en zo iets wil je niet als je aan het filmen bent
                      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw toestel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                        enkel bij lezen, is wat overdreven, maar de reële schrijfsnelheid is wel altijd iets lager;
                        alleszins leveren niet alle kaartjes met dezelfde specificaties ook dezelfde prestaties - daar zijn voldoende testen over te vinden
                        classificering als 300x of 45MB/ gaat over de maximale lees- en schrijfsnelheid


                        ja en neen, de classificatie class 4, 6 of 10 zegt enkel iets over de minimaal gegarandeerde snelheid; een geheugenkaart kan dus gemiddeld wel zeer snel zijn, maar af en toe eens sputteren... en zo iets wil je niet als je aan het filmen bent
                        Ja idd. de keuze was i.v.m. filmen Niet dat ik dat elke dag doe.
                        Maar het is aardig meegenomen om foto's weg te schrijven he.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment

                        Working...
                        X