Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1000D of Nikon D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1000D of Nikon D3000

    Ik zoek een 'instap' camera en twijfel tussen Canon 1000D of Nikon D3000. Is dit een kwestie van voorkeur of zijn er effectief kwalitatieve verschillen ?
    Iemand die zijn ervaring met deze toestellen wil delen ?

  • #2
    Re: Canon 1000D of Nikon D3000

    Of je nu canon of nikon kiest, dat zijn persoonlijke voorkeuren....
    Ikzelf heb canon en ben er erg tevreden over.
    Als je een instapper wil, zou ik een kijken bij de Makro. Ik heb zojuist in de folder gezien:

    Nikon D3000 + 18-55 mm VR + sigma 70-300

    en dit alles voor 499,- eurokes....

    Ik zou niet twijfelen moest ik van U zijn!

    Alvast veel plezier met de fotografie.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1000D of Nikon D3000

      De d3000 heeft nog een oude sensor, die niet zo erg goed is. De D3100, die binnenkort uitkomt, zou veel beter zijn, maar wel wat duurder. De canon 1000D lijkt dus de beste optie, al begint die nu ook wel wat ouder te worden. ik dek dat die binnenkort vervangen gaat worden.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1000D of Nikon D3000

        Ik heb mijn nikon D3000 net verkocht gisteren omdat ik reeds enkele maanden geleden de overstap naar de D700 maakte. Een topper waar je nooit spijt van kan hebben hem te kopen. Over de D3000 kan ik alleen maar zeggen, koop hem. Is een heel degelijke instap spiegelreflex. Een vriend van me had een Canon 1000D maar is onlangs naar de D300 van Nikon gegaan. Resultaten van de D3000 zijn toch net beter dan de Canon hoor. Ik zou ook gaan voor de set die laatste weken scherpe prijs kent. Kopen die set zou ik zeggen. Je gaat er helemaal geen spijt van hebben. Ik heb de D3000 6 maand terug gekocht met een 18-200mm wat kwa gebruiksgemak wel fijn is (niet wisselen van lenzen)

        groeten
        www.debackermichel.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1000D of Nikon D3000

          Die D3000 was dus zo goed datr je hem al na 6 maanden hebt verkocht.....

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1000D of Nikon D3000

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Die D3000 was dus zo goed datr je hem al na 6 maanden hebt verkocht.....
            Inderdaad, dat was wel een hele korte kennismakingsperiode met de D3000 om erachter te komen dat het toch blijkbaar niet was wat oorspronkelijk gedacht werd. De overstap van D3000 naar D700 is toch wel een hele grote stap, je gaat niet alleen naar een betere camera, maar ook nog eens naar een full frame sensor !!!

            Overigens is de keuze die de TS op dit moment wil maken tussen een D3000 en een 1000D heel persoonlijk, waarbij je gewoonweg beide toestellen eens een tijdje moet vastpakken om aan te voelen welke de beste indruk achterlaat.
            Nikon of Canon als merk maakt verders niet veel uit, beide zijn heel goed en hebben een heel uitgebreidt assortiment aan objectieven en accessoires...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1000D of Nikon D3000

              Ikzelf heb nu een 2 jaar een Canon 1000D, mijn schoonvader heeft een Nikon D3000 ook ongeveer 2 jaar.
              Met mijn Canon heb ik een kleine 17000 clicks en ik ben er nog altijd zeer tevreden over.
              De 3000D van de schoonpa heb ik een paar weken terug eens een weekeindje meegehad, en een kleine 2500 foto's mee gemaakt.

              Nu, mijn voorkeur gaat uiteraard naar de Canon, maar het is een gewoonte, had ik de Nikon gehad en men schoonpa de Canon had mijn voorkeur de Nikon geweest...

              Ik zou zeggen, ga eens naar een winkel waar je ze eens in de hand mag houden, en kies degene waar je jezelf het beste bij voelt.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1000D of Nikon D3000

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                Inderdaad, dat was wel een hele korte kennismakingsperiode met de D3000 om erachter te komen dat het toch blijkbaar niet was wat oorspronkelijk gedacht werd. De overstap van D3000 naar D700 is toch wel een hele grote stap, je gaat niet alleen naar een betere camera, maar ook nog eens naar een full frame sensor !!!

                Overigens is de keuze die de TS op dit moment wil maken tussen een D3000 en een 1000D heel persoonlijk, waarbij je gewoonweg beide toestellen eens een tijdje moet vastpakken om aan te voelen welke de beste indruk achterlaat.
                Nikon of Canon als merk maakt verders niet veel uit, beide zijn heel goed en hebben een heel uitgebreidt assortiment aan objectieven en accessoires...
                Mja ik ben eerlijk ook niet zomaar wat bezig met fotografie. Dat is iets waar ik voor studeerde vroeger en nu heb hervat. Dus ik ben alles behalve een beginner. Ik denk als je een beginner bent je ook de enorme investering niet gaat doen om een D700 te kopen. Als je de FX lenzen bekijkt dan zijn deze het 3 dubbele van de prijs van een D3000 met lenzen bij. Waar het bij mij om ging was van het vroeger analoge gebied naar het digitale. Raak ik daar aan gewend? Als je vroeger met hasselblad(analoog) hebt gewerkt dan is de Nikon D3000 te weinig. Het is dan ook weinig vergelijk met een Full frame sensor. Welke voor trouwreprtages en dergelijke zo een hoge kwaliteit aflevert op hoge iso waarden. Daar komt een gewone sensor niet aan toe. De D3000 lag mij heel goed en ik stond er tot voor kort soms versteld van tot wat het toestel van toch maar een 350€ toe in staat is op vlak van kwalitatieve foto's/prijs. Koeken naar geld uiteraard.
                www.debackermichel.be

                Comment

                Working...
                X