Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DMKII vs. 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5DMKII vs. 7D

Hey iedereen,

Ik ben vanplan om me een nieuw toestel aan te schaffen daar m'n 450D z'n beste periode achter de rug aan het krijgen is en ik persoonlijk vind dat ik op het uiterste zit van de camera z'n kunnen zonder al te veel beeldbewerking achteraf.

Ik zou de 450D wel houden als 2de body voor de vakantie kiekjes en zulke zaken.

Nu zit ik serieus te twijfelen tussen een 7D en de nieuwe 5d.

Reden van m'n twijfel is m'n lenzen aanbod en de vraag of de 7D binnenkort niet zou vernieuwd worden ( reeds een jaar oud ... en de 60D die nieuw is) terwijl de 5dmkii net uit is bij wijze van spreken.

het full-frame werk spreekt me aan, maar de extra cropfactor van de 7D kan ik ook gebruiken.

De ISO van de 5D lijkt me ook veel sterker.

Doel is om naast autoreportages oof wat meer avond/concertfotografie te gaan doen.

Kan iemand me wat meer tips/uitleg geven ?

Alvast bedankt.

Mvg,
    Tom
    Fotocollectie:
    http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
    http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

Re: 5DMKII vs. 7D

euh, bij mijn weten is de 7D nog altijd recenter dan de 5DII, dit even terzijde
    Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
      euh, bij mijn weten is de 7D nog altijd recenter dan de 5DII, dit even terzijde
      oei mijn fout

Ik had op Dp review gekeken en daar dateren hun tests voor elkaar de 7d dus voor de 5DmkII. Wss heb ik me dan miskeken en was het een preview ofzo.
      Fotocollectie:

Comment

bekijk ook eens een eerdere discussie over " 7D of 60D "
        grts Peter
        BD1754BE / Body & glass

Comment

5dII all the way ... maar niet als enige camera als je ook autosport doet

Ik kan perfecte panning shots maken met de 5dII/24-105 lens dus daar is hij zeker voor geschikt, maar ik gebruik hem toch vooral voor stilstaande auto's :vlijmscherp en hopen resolutie.

Als ik echt héél eerlijk moet zijn vind ik de foto's van de 5dII OOC net iets beter dan die van de 1dIV ... de FF geeft mooiere kleuren vind ik, natuurlijk is dit in PP slechts een minieme aanpassing, maar als je echt OOC werkt is voor mij de 5dII perfect scherp en gesatureerd en ik heb nog geen enkele keer gehad dat de WB niet correct was.

Je hebt nog een crop als 2e body en je spreekt over autoreportages ... dat zijn geen races veronderstel ik ... dan zou ik helemaal niet twijfelen en resoluut voor de 5dII kiezen

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik veronderstel dat OOC betekent: Out Of Camera
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat OOC betekent: Out Of Camera
              Dat klopt, sorry

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                5dII all the way ... maar niet als enige camera als je ook autosport doet

Ik kan perfecte panning shots maken met de 5dII/24-105 lens dus daar is hij zeker voor geschikt, maar ik gebruik hem toch vooral voor stilstaande auto's :vlijmscherp en hopen resolutie.

Als ik echt héél eerlijk moet zijn vind ik de foto's van de 5dII OOC net iets beter dan die van de 1dIV ... de FF geeft mooiere kleuren vind ik, natuurlijk is dit in PP slechts een minieme aanpassing, maar als je echt OOC werkt is voor mij de 5dII perfect scherp en gesatureerd en ik heb nog geen enkele keer gehad dat de WB niet correct was.

Je hebt nog een crop als 2e body en je spreekt over autoreportages ... dat zijn geen races veronderstel ik ... dan zou ik helemaal niet twijfelen en resoluut voor de 5dII kiezen

Mark
                En voor avond/concert fotografie ? Of donkere fotografie algemeen ?

Ding is dat ik m'n 10-22 te hard zou missen denk ik. En dat het verschil in kwaliteit zou opvallen tussen de 5D en m'n 450D...

Of is dit slechts een gedacht ?

Langs de andere kant zou ik graag een degelijke camera kopen waar ik toch meer dan 2 jaar safe mee zit. Niet dat er geen nieuwe modellen uitkomen, maar dat ik hem niet "moe" wordt.
                Fotocollectie:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
                  En voor avond/concert fotografie ? Of donkere fotografie algemeen ?

Ding is dat ik m'n 10-22 te hard zou missen denk ik. En dat het verschil in kwaliteit zou opvallen tussen de 5D en m'n 450D...

Of is dit slechts een gedacht ?

Langs de andere kant zou ik graag een degelijke camera kopen waar ik toch meer dan 2 jaar safe mee zit. Niet dat er geen nieuwe modellen uitkomen, maar dat ik hem niet "moe" wordt.
                  Ik heb al horen klagen over de AF in donkere omstandigheden, maar als je een beetje de techniek achter AF kent is dit geen enkel probleem, ik heb al foto's buiten gemaakt om 1u 's nachts en enkel verlicht met fakkels ... dus op iso 3200 had ik nog maar sluitertijden van 1/10e of zo ... en elke AF was er 'boenk op'

de 10-22 had ik ook ... en heb hem verkocht. Op 5dII en 1dIV past ie toch niet meer, en eerlijk gezegd heb ik hem ook niet veel gebruikt, misschien 1 percent van mijn beelden zijn met deze UWA gemaakt ... op 5dII neem je toch gewoon de 17-40 zeker, die is f4 constant en zeker zo goed

Mark

Comment

In "What digital camera" worden beide camera's van de maand naast elkaar gezet.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Volgens hen is de 7D dan een pak beter dan de 5DmkII

Als je ze naast elkaar zet lijkt de 5D meer - dan + punten te hebben...

Alleen spreken ze niet van de kleuren bij de 7D als voordeel.
                      Fotocollectie:

Comment

Sja....appels met peren vergelijken lijkt me dat.
                        Tegen de beeldkwaliteit van de 5DmkII kan de 7D niet op. Dat is zo klaar als een klontje. Stel je minder prijs op zuivere beeldkwaliteit en wil je een supersnelle AF...dan is de 7D een camera voor je. Vergeet ook niet mee te nemen dat de 5DmkII een FF camera is en de 7D een Cropcamera. De 5DmkII kan ook nog gebruikt worden op extreem hoge isowaarden (3200 is geen enkel probleem)

Het gaat er dus om WAT je wilt fotograferen.

Comment

Zet even de EOS modellen op een rijtje ... 60D, 7d, 5dII, 1dIV ... allemaal super camera's volgens mij, maar hou vooral één ding in gedachte : elke camera heeft zijn specifiek publiek.

Er bestaat geen perfecte all-round body, niet bij Canon, niet bij Nikon ... nergens, bepaal eerst wat je wilt fotograferen en in welke omstandigheden je werkt, en dan bepaal je de camera die hier het beste bij past.

Doe je studio werk en snelle actie sport dan ben je gezien, dan moet je twee verschillende camera's kopen, zo simpel is het

Als ik een shoot ga doen met een auto zal ik altijd de 5dII/24-105 gebruiken, maar als er panning shots aan te pas komen zal de 1dIV met 70-200 f2.8 IS uit de tas komen ... afhankelijk van de omstandigheden kies je de body en lens die je nodig hebt.

Een statement verkondigen dat de ene camera beter is dan de andere is dan ook op omstandigheden gebaseerd, op pure specs vind ik niet dat je dit kan zeggen.

Mark

Comment

Zet even de EOS modellen op een rijtje ... 60D, 7d, 5dII, 1dIV ... allemaal super camera's volgens mij, maar hou vooral één ding in gedachte : elke camera heeft zijn specifiek publiek.

Er bestaat geen perfecte all-round body, niet bij Canon, niet bij Nikon ... nergens, bepaal eerst wat je wilt fotograferen en in welke omstandigheden je werkt, en dan bepaal je de camera die hier het beste bij past.

Doe je studio werk en snelle actie sport dan ben je gezien, dan moet je twee verschillende camera's kopen, zo simpel is het

Als ik een shoot ga doen met een auto zal ik altijd de 5dII/24-105 gebruiken, maar als er panning shots aan te pas komen zal de 1dIV met 70-200 f2.8 IS uit de tas komen ... afhankelijk van de omstandigheden kies je de body en lens die je nodig hebt.

Een statement verkondigen dat de ene camera beter is dan de andere is dan ook op omstandigheden gebaseerd, op pure specs vind ik niet dat je dit kan zeggen.

Mark
                            Sluit ik mij volledig bij aan. Het zijn alle 2 super toestellen als je ze gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn.

Problemen van af bij donkere omstandigheden heb ik nog geen problemen mee gehad. Ik doe toch regelmatig concerten en dat lukt altijd prima.

Als ik zou moeten kiezen was het de 5DII omdat ik de 7D minder leuk vind in gebruik, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik het toestel niet gewoon ben.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Mark
                              Sluit me hier volledig bij aan......
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

Comment

Working...
                              X