Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, welke bridge?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help, welke bridge?

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden al een berichtje gezet om te vragen welke DSLR jullie me aanraden. Ik ben samen met mijn vriendin eens gaan kijken en ze vind deze toestellen toch wat te groot en heeft geen zin om te sleuren met lenzen.

Ik heb hier alle begrip voo,r en als ik een camera koop is het de bedoeling dat we deze beide kunnen en willen gebruiken. En omdat het toch vooral voor famileifoto's en dergelijke is en hier en daar misschien wat sport. Ook foto's van de jeugdbeweging behoren tot de mogelijkheden. Ben ik eens aan het rondkijken voor een goede bridge want dan is de kwaliteit en de mogelijkheden toch nog iets beter als een gewoon compactje als ik het goed begrijp.

Nu is mijn vraag natuurlijk welke bridge jullie me aanraden vooral voor familie, vakantie, ...

Alvast bedankt voor de hulp

Re: Help, welke bridge?

Ben zelf al jaren in het bezit van een Lumix fz-18 en ben er zeer tevreden over.
    Sedert een maand is er een nieuwe versie van de Lumix fz- serie uit, de FZ100.
    Misschien daar eens naar kijken als je een bridge-toestel wil kopen?

Groeten,
    wistofus.
    Nikon D5000 - Nikkor18-200 VR II, Nikkor AF-S DX 35/1.8G, Speedlight SB700, Lumix FZ-18
    iMac 24" 2.93Ghz 4Gb ram 640Gb Hd,
    Zannata U6.2 Roadracer Campa"Daytona", Garmin Edge605

Comment

Die Panasonic Lumix FZ reeks is zeker aan te bevelen. Mijn vrouw heeft lang gebruik gemaakt van een FZ18, al gebruikte zij voor haar macro's een stel voorzetlenzen van Raynox. Maar dat toestel (en z'n opvolgers) is zeker aan te bevelen, als je rekening houdt met de klassieke beperkingen van een kleine sensor.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Toevallig vandaag de FZ38 en de FZ100 in handen gehad bij Mediamarkt.

Ik had er eerlijk gezegt veel meer van verwacht, tis allemaal zo licht als een veertje en zeer kwetsbaar.

Goede mooie bridge camera's waren de Fuji S7000, S9500 en S9600.

Die Lumixen zijn "plastic fantastic".

Comment

Ik ben serieus aan het denken over de Nikon Coolpix p100.

Ik heb hier al veel goeds overe gelezen maar ok wel dingen die wat minder leken zoals speling op het objectief.

Heeft er iemand ervaring met dit toestel of wat denken jullie van dit toestel?

Comment

Ik ben zeer tevreden over mijn Sony HX1

- 20x optische zoom zonder kwaliteitsverlies
            - kantelbaar scherm
            - optische zoeker
            - zeer goed hanteerbaar
            - zeer handige panoramafunctie
            Last edited by wim48; 7 september 2010, 14:26.
            Life is a rollercoaster!http://www.wimschaerlaecken.be

Comment

Als je prijs stelt op een flitsschoen, handmatige zoom en een klapschermpje, dan vallen er flink wat modellen af.
              Ga op deze manier te werk, wees je bewust wat je wel of niet zal gaan missen.

Comment

Working...
              X