Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D of 550D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50D of 550D?

Oorspronkelijk geplaatst door Evi Photo Bekijk bericht
    Bedankt voor alle reacties! Het maakt het er niet echt veel makkelijker op, maar 't geeft toch al een beter beeld.

Ik heb zelf een 300D, 10D, 20D, 40D, 5DI gehad en heb nu een 5DII. Mijn vriend heeft een 400D en ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat het echt aanvoelt als een prulledingetje. Ik heb die camera gewoon niet graag in mijn handen. Dus voor mij leek het logisch om de 50D te verkiezen tov de 550D.

Maar als de ISO van de 550D beter is, dan valt die toch zeker te overwegen.

Ik ga het allemaal vertellen tegen de cursisten vanavond en dan moeten ze zelf de knoop maar doorhakken. Ik moet zelf in ieder geval geen andere camera hebben!
    Tuurlijk moet je geen andere hebben Evi, je hebt de 5DII........
    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Re: 50D of 550D?

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasVR Bekijk bericht
      Ik kan me inderdaad voorstellen dat, als je al een 40D, 5DI en een 5DII gehad hebt, dat je niet meer terug wil naar een xxxD, en dus ook geen 550D. Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor een cursist op je cursus niet nodig is om zo'n stevige, zware XXD te hebben. Die mensen zullen bij een XXXD ook al vinden dat ze een groot toestel vast hebben, omdat ze hun compactcamera gewoon zijn.

Ik stel me vooral de vraag of we de 50D niet nog te veel ophemelen omdat het een XXD is (en ik zou het echt niet weten want ik heb nog geen XXD vast gehad), terwijl de techniek in de camera's ondertussen al zoveel geëvolueerd is, dat het instapmodel 550D ondertussen de 50D evenaart (zowel in prijs als in kwaliteit). Tenslotte is de 50D al van twee jaar geleden...

Is de 50D nog steeds beter dan een XXXD? Hangt waarschijnlijk gewoon af van hetgeen je zelf aanvoelt en wat je prioriteiten zijn.
      De "ergonomie" van de 550D is nog zo slecht niet hoor.
      Hij is iets kleiner dan mijn D70 of de S2 Pro die ik ook heb.
      Ik heb het ondervonden: als je met de hand op een "juiste" manier de 550D vasthoudt dan is alles ok
      De wijsvinger ligt dan perfect op de sluiterknop, de duim op het verzonken deel
      op de achterzijde en de vingers passen dan ook goed in de voorzijde.
      Klinkt een beetje gek mijn uitleg hier maar het is zo.
      Wat ik helemaal niet mis is dat venster boven op de camera.
      Gebruik een keer een statief en maak dan maar eens foto's in het duister, valavond
      of zelfs overdag. Dan moet ik al op een bankje gaan staan om in dat venster te
      kunnen kijken.
      Daar heb ik me kapot aan geërgerd.
      (is ook een beetje mijn fout omdat ik nooit gebruik maakte om via de zoeker de
      camera anders in te stellen enz. omdat ik het niet handig vond)

Combineer dan de 550D met een goede "L" lens: je weet niet wat je ziet.
      Dat is raak vanaf de eerste keer wat dus een technische foto betreft.
      Mijn "L" lens is duurder dan de camera
      Om een lang verhaal kort te maken: Canon weet wat innovatie is.
      De 550D is er een bewijs van.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Working...
      X