Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlek op beeld (550D + 17-85)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: vlek op beeld (550D + 17-85)

Oorspronkelijk geplaatst door Kendo Bekijk bericht
    kheb het ook zitten ... ne nieuwe 550d en het zat er van het begin niet bij , kheb gezien op ouder foto's . de lens is er nog niet afgeweest sinds dat ik hem er voor het eerst heb opgezet . dus na 2 weken die 18-55 kit lens te gebruiken heb ik nu 2 vlekken vanaf f10 ...
    Dat wordt dus al snel starten met kuisen...zoals eerder in dit topic vermeld, kan het bij nieuwe camera's niet alleen stof zijn, maar ook minescule druppeltjes olie die als smeermiddel voor o.a. de spiegel en sluiter dienen. Als je met een Arctic butterfly over de sensor gaat en je maakt hierna een controle-foto die dan allemaal strepen laat zien, dan is de kans groot dat het hier om vettigheid gaat. Dit zul je dan met een natte swab moeten reinigen...gaat dat goed dan hebt ge nadien een proper vensterke...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Re: vlek op beeld (550D + 17-85)

de sensor is al proper , maar ik zie ook nog stof in de zoeker . iets op de spiegel ?
      de lens zelf zit ook al vol stof vanbinnen . ik gaan straks ne prime halen , dan kan ik met die kit lens het stof afdoen hier

voor een toestel dat nog geen 2 weken oud is vind ik da wel een beetje extreem ze . het is ook geen smeermiddel of fabriek stof , het is er echt ingekomen door gebruik en ik heb er nog maar 400 foto's mee gepakt .

Comment

Working...
      X