Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarop letten bij aankoop tweedehands Sony a700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarop letten bij aankoop tweedehands Sony a700

Hoi,
    ik heb een tweedehands sony alpha 700 gevonden , ik wou eerst op de opvolger wachten , maar nu heb ik zoiets van... dat kan nog even duren.
    En aangezien ik zo goed als enkel positieve dingen over de a700 gehoord heb mag ik deze kans misschien niet laten liggen.
    Ik wou langs deze weg vragen of er misschien dingen zijn waar ik extra op moet letten als ik dit toestel zou gaan testen.

Alvast bedankt

Re: Waarop letten bij aankoop tweedehands Sony a700

Gewoon letten op de standaard zaken :
    - hoe nieuw/versleten ziet het toestel eruit en komt dat overeen met het aantal clicks dat door de verkoper vermeld wordt ?
    - test het toestel met minstens twee lenzen en check of het normaal werkt (geen AF problemen, correcte werking bij aanpassen sluitersnelheid en diafragma, enz...)
    - kijk eens binnenin of spiegel en sensor (met spiegel opgeklapt) OK zijn.
    - neem eens een foto bij f/20 van een blauwe lucht of zo, dan zie je meteen of er vlekken op de sensor zitten en dan kan je checken of dat door stof of iets anders komt...

Succes ermee ! Als je hem hebt, zal je merken dat het een enorm plezant toestel is .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

bedankt , daar ga ik zeker op letten ..
      wat kan zo'n toestel nog waard zijn?

Comment

Rond de 500 vermoed ik, afhankelijk van de staat waarin het zich bevindt.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Rond 500 euro? Ik zou toch meer geld vragen voor mijn A700. Na twee jaar al 50% eraf? Deze camera wordt niet meer gemaakt dus stijgt hij straks in waarde (haha).

Ik ben als beginner begonnen met deze camera. Enerzijds omdat ik een grote korting had en omdat die voor mijn grote handen echt heel lekker zat. Wel een prachtig toestel met heeel wat mogelijkheden. Enkel jammer dat sony nog niet zoveel lenzen heeft als Canon en de ruis in sommige extreme omstandigheden.

Je zal er heel veel plezier met hebben!!

Succes met de test
          Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
            Rond 500 euro? Ik zou toch meer geld vragen voor mijn A700.
            Zoals ik al zei, er zijn er die er meer voor neer tellen. Een weinig gebruikt toestel met alles wat erbij hoort zal je voor die prijs waarschijnlijk moeilijk kunnen vinden .
            Maar als het wat "gebruikter" mag zijn, kan het wat goedkoper hé.

Enkel jammer dat sony nog niet zoveel lenzen heeft als Canon en de ruis in sommige extreme omstandigheden.
            Ruis valt heel goed mee vind ik persoonlijk, zeker als je naar effectieve afdrukken gaat kijken ipv naar een 100% beeld op het scherm. Ook vooraf een paar de settings aanpassen, helpt enorm (DRO uitschakelen bv.) ;-)

Qua lenzen (meer ter info voor TS over waarom ik niet naar een ander merk gegaan ben ipv een a900 bij te kopen, en zonder weer een eindeloze merkendiscussie te willen beginnen):
            ik heb al verschillende mensen over het lensgamma van andere merken bezig gehoord, maar als ik dan zie die mensen zelf na jaren nog steeds gebruiken, beperkt het zich dikwijls tot een kitlens of een net ietsje beter, zoals een Tamron 17-50, een f/1.8 prime en een (ondertussen niet meer al te nieuwe/moderne) 100-400 of Sigma 70-200 . Persoonlijk mis ik ook nauwelijks iets in het gamma (met de 13 lenzen die ik vandaag heb ), en het oudere Minolta-glas werkt nog steeds perfect, is gestabiliseerd en er zit heel wat van hoge kwaliteit tussen. Je qua aanbod verkijken op enkel dat waar Sony op kleeft, zou een misser zijn. Als ik naar een ander merk was gegaan, had ik net zo goed een paar dingen gemist die ik nu gebruik.
            Daarnaast heeft het beperktere aanbod van Sony zelf tot een paar jaar geleden wel een leuk voordeel op de dag van vandaag: er zitten in het aanbod in verhouding veel nieuwe lensontwerpen van hoge kwaliteit (G- en CZ- en SAM-glas) en nog nauwelijks oudere ontwerpen...

Het voornaamste wat ik wel mis, is een heel goeie FF 24-120mm die dan concurreren met de CZ16-80 op a700, want de oudere 28-135 levert teveel flare en te weinig contrast op naar mijn goesting. Maar een 28-75/2.8 en Tamron 24-135 vullen dat gaatje heel behoorlijk. Wie meer dan 400mm wil, zou nog een snelle 400mm of 600mm prime kunnen missen ? (maar ook die duikt af en toe wel tweedehands op in Minolta-jasje: 400/4.5G, 600/4G).
            Voor mij komt het op het volgende neer: wil je een (bijna-) pro worden en zo weinig mogelijk beperkingen hebben op FF-vlak, ga dan maar voor Canon of Nikon (voorlopig nog althans want er is (nog) geen sport FF, en de a7xx, de nieuwe sport/wild-tele (500mm) en een typische reportagelens zoals een 24-120/4 zijn er nog niet...
            Anders kan je net zo goed bij andere merken terecht.
            Last edited by K-2; 31 augustus 2010, 09:38.

Comment

Er zijn hier op Bd op regelmatige basis A700toestellen te koop. Denk dit jaar een 5tal, en daarvan heb ik er 1 van . De prijs ligt meestal rond de 500 euro. In juli mijn ouwe trouwe A100 ingeruild voor de 700. wat wennen in het begin maar ik ben een tevreden gebruiker.
              Sony RX10 Mark IV
              nog een fijne dag verder!
              Guido

Comment

Enkel jammer dat sony nog niet zoveel lenzen heeft als Canon en de ruis in sommige extreme omstandigheden.
                Wellicht dat het hier vaker ter sprake is gekomen, maar op dpreview staan instellingen voor de Alpha 700 om ruis bij hoge iso-waarden sterk te verminderen.
                Bij de genoemde instellingen zou het ruisnivo bij iso 3200 overeen komen met iso 400!
                Ik heb deze instellingen standaard op de 700 staan en echt, het werkt enorm goed.
                Link naar het topic vindt je hier
                Blaat het niet, dan schaapt het niet...

Comment

Bedankt voor de link .
                  Vanavond eens e.e.a. proberen op a700/900.

Wat ik wel zeker weet, is dat DRO niet te combineren is met low light/high iso als je weinig ruis wil... DRO off maakt in dat geval een wereld van verschil .

Comment

Dat is dan weer een tip die ik eens ga proberen. Eigenlijk is het wel een beetje te begrijpen dat ruis toeneemt wanneer je DRO aanzet. De camera zal toch proberen alles goed belicht in beeld te brengen. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. In de rubriek Beginnershoek heb ik een foto geplaatst genomen vanaf de eiffeltoren by night en op ISO 3200.

Comment

De aankoop is ondertussen gebeurd
                      Nog niet veel tijd gehad om te experimenteren , maar ik ga zeker de ruis in het oog houden.

alvast bedankt voor de reacties

Comment

Proficiat! Met de 700 heb je een mooie camera in handen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eminent Bekijk bericht
                          Bij de genoemde instellingen zou het ruisnivo bij iso 3200 overeen komen met iso 400!
                          Ik heb deze instellingen standaard op de 700 staan en echt, het werkt enorm goed.
                          Link naar het topic vindt je hier
                          Iets verderop in dat draadje zit deze samenvatting :
                          http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=34199463

Indrukwekkende resultaten krijg je hier inderdaad mee. Ik had voordien nooit stil gestaan bij de impact die "zone matching -1" heeft in combinatie met die andere settings. Iso1600, 2000, 2500, 3200... perfect bruikbaar.

Trouwens net hetzelfde resultaat op een a900 .

Comment

gebruikt die settings al een paar jaar, werken voor a900 als a700
                            hier vindt je een aantal high iso tips en ook de oorsprong van de settings
                            Following the review on dPreview - more than anywhere else - Sony's extremely poor JPEG engine with its associated wide radius chroma blur and strong luminance smoothing noise reduction has proved to be a dog well capable of biting its master. Definitely a dog, anyway. But this performance is not what the camera can really

verschil tussen d3 en a900 (op 13mp) is vrij beperkt op 3200 en 6400 ISO
                            LR3 en de a700 en vooral a900 is een zeer goede combinatie.
                            moet wel zeggen NEX is iets beter dan a700 op hoge ISO

Comment

Ik heb toen eigenlijk gewoon niet op dat artikel gelet omdat ik geen a900 had en van mijn a700/v4 tevreden was.
                              Maar nu ik dit op de a700 probeer, blijkt het inderdaad ook daar de moeite .

Comment

Working...
                              X