Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop toestel, nieuw of 2dehands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop toestel, nieuw of 2dehands

    Ik heb de vraag gekregen van iemand die ging starten met lessen fotografie met reflex.
    Ze had zelf al even opgezocht naar de starterscamera's zoals d3000 en d5000. Ik had haar de raad gegeven om eventueel 2dehands te kopen, aangezien het zowieso goedkoper is en in de meeste gevallen scheelt er niets aan het toestel.

    Een jaar geleden kocht ik mij de nikon d50 (150€ ongeveer) waar ik momenteel nog tevreden over ben. Voordelen van deze camera is dat er interne af inzit en schermpje bovenaan. Nadeel is dat er maar 6mp opzit.

    Wat zouden jullie aanraden van toestel? 2dehands de reeds nieuwere zoals d3000,d5000 of nog de d50? De leerkracht raadde da d90 aan, wat wel een goeie camera is natuurlijk maar wel al wat meer kost ;-).

    Groeten
    Gorik

  • #2
    Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

    Ik zou voor de D5000 of D90 gaan, beide goede toestellen. Persoonlijk zou ik de D90 kiezen omwille van compabiliteit met oudere lenzen e.d.

    2dehands is geen probleem, heb ook een paar body's gekocht 2e hands. Een beetje gelijk auto's ; zien of er geen roest aan hangt, en niet teveel kilometers op de teller/shutter
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

    Comment


    • #3
      Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

      De d5000 + 18-55mm VR 2dehands voor een 400€?
      Ipv 18-55 de 18-105 voor iets meer, 450€?

      Zou dit ongeveer de vraagprijs moeten zijn?

      Comment


      • #4
        Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

        Kijk eerst even goed wat de sets gemiddeld nieuw moeten kosten, en probeer dan voor jezelf uit te maken wat een goede tweedehands prijs zal zijn. Vooral met tweedehands bodies is er een gigantische wildgroei wat betreft prijzen...veel mensen willen hier graag zowat de nieuwwaarde voor vangen, terwijl je een body in de categorie computer apparatuur kan plaatsen. Dit soort apparatuur schrijft heel snel in waarde af....
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

          6MP is geen enkel bezwaar. Foto's van de D70, ook 6MP, heb ik op 60x90 zonder probleem laten afdrukken. Zelf gebruik ik nu ook een D2h met 'maar' 4MP en dat geeft ook mooie resultaten op een grote afdruk.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

            Uhu, want het nadeel van de d5000 is dat er geen schermpje bovenaan zit. Vraag me af waarom dit niet standaard is op reflex camera's? Het is toch heel handig...

            Comment


            • #7
              Re: aankoop toestel, nieuw of 2dehands

              kost geld.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X