Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflex camera aanschaffen. Welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflex camera aanschaffen. Welke?

hallo,
    Ik ben net nieuw op deze forum en weet niet of mij onderwerp juist staat.
    Ik ben iemand die graag foto's neemt als ik een camera in de hand heb.
    En daarom zou ik graag een reflex camera willen aanschaffen. Een camera om te starten.
    Graag had ik van jullie gehoord wat het beste is om mee te beginnen. Ik neem vooral graag foto's van landschap en dergelijke, ook oude gebouwen interesseren mij enorm!
    Graag had ik reactie van jullie wat het beste voor mij zou zijn

MVG Steffers

Re: Reflex camera aanschaffen. Welke?

Hey,
    Wat is je budget?
    Heb je al een voorkeur van merk?
    Groetjes
    Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Budget is in deze vraag erg belangrijk inderdaad.

Om te bepalen welk merk je wil kijk je het beste naar twee zaken...

Welke ligt fijn in de hand?
      Welk merk heeft een lenzenaanbod dat post bij wat ik wil doen, voor oude gebouwen en landschappen heeft eigenlijk elk merk wel een goede lens.

Dan nog kan gezegd worden dat er eigenlijk geen slechte spiegelreflex camera's meer gemaakt worden en er tegenwoordig zéér interessante instapmodellen zijn tegen schappelijke prijzen...je kan daardoor geen foute keuze maken eigenlijk

Je hebt Canon en Nikon...voordeel is grootste lenzenaanbod.
      Je hebt Sony, inovatief, goed lenzenaanbod en beeldstabilisatie in de body's.
      Pentax, veelal weatherproof, lenzenaanbod bij Pentax zelf iets beperkter, maar zeker niet beperkt voor de door jouw genoemde toepassingen. Als ik het goed heb ook in-body stabilisatie.
      Olympus, ook in body stabilisatie, redelijk lenzenaanbod en door het 4/3 formaat zijn lenzen daar vaak ook wat minder zwaar vaak.

Eigenlijk kun je geen foute keus maken
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Hallo daar,

Ik kan je direct de D90 aanbevelen,heb hem ook al bijna twee jaar en nog geen seconde spijt van gehad. Kunt ook opteren om te wachten tot na Fotokinabeurs. Naar het schijnt komt zijn opvolger uit die waarschijnlijk D7000 zal worden...

Ook met canon of ander merk zul je goed zitten....zoals de mensen aangeven zijn er tegenwoordig geen slechte reflexen meer....het gaat hem enkel op het gevoel van welke het beste bij u in de hand ligt en waar jij je het prettigst bijvoeld.

Succes

Grtz

Dirk
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Voor landschappen en architectuur heb je een groothoeklens nodig. Bekijk van alle merken hun groothoek-arsenaal....lees de recensies over deze lenzen.
          Bekijk ook goed welke fabrikant het ruimste aanbod heeft mbt lenzen en wat de onderlinge prijzen zijn. Je koopt een camera, maar uiteindelijk zijn het de lenzen die je portemonnee leeg trekken

Comment

Als vervolg op de voorgaande reply's wil ik je graag wijzen op de zoekfunctie alhier..... de vraag die jij stelt is en/of wordt heel vaak gesteld en daar is dan ook heel vaak antwoord opgegeven. Er is echt voor de hele dag leesplezier te vinden

En eigenlijk is er inderdaad niks slechts te koop, maar het een biedt wel net ff wat anders dan het andere merk.....

Groet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Voor landschappen en architectuur heb je een groothoeklens nodig. Bekijk van alle merken hun groothoek-arsenaal....lees de recensies over deze lenzen.
              Zoek een model uit, wat je aanstaat met de standaard kitlens, Nikon D90, Canon 550D of 50D of een Sony, en ga daar mee leren werken. Ga je dan verdiepen in welke lens je erbij wil hebben en doe een onderzoekje naar die lenzen. Als je nu al die reviews gaat doorlezen, heb je grote kans dat volgens jaar kerstmis nog niks hebt en waar ze het allemaal over hebben in die reviews
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Het is hier al aangehaald, welk budget heb je ter beschikking, als we dat weten kunnen de leden hier veel gerichter antwoorden geven.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb ongeveer een budget van rond de 700 euro...
                  mijn voorkeur van merken gaat vooral naar nikon en canon.
                  bedankt alvast voor de reacties op mijn vraag.

Comment

oké met 100 euro meer neem dan dit

of dit

grtz

Dirk
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                    X