Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rode ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rode ogen

vroeger met mijn canon A1 had ik nooit problemen met de flitser (speedlight) nu sinds ik digitaal fotos maakt met flitser vb.van een groep personen heeft iedereen rode ogen die niet rechtstreeks naar het vogeltje kijken.Wat kan ik daaraan doen
    gr, eb

Heb je een 717?Ik heb er zelf eentje gehad maar weet verdorie niet meer of daar een anti-rode ogendinges opstaat of niet.Mail eens naar Sonyke.Die kan je zeker goede raad geven!
    Danny's Photosite

Comment

dit komt omdat je nu meer rechtstreeks in de ogen van de mensen flitst, dit terwijl als je een externe flitser gebruikt staat die hoger en niet pal in de ogen van mensen.

normaal heeft je camera wel anti rode ogen, dan flitst ie tweemaal, een keer licht om de pupillen te verkleinen en dan krachtig om het boeltje te verlichten.

andere oplossing is natuurlijk opnieuw een externe flits aanschaffen.
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Originally posted by fredericrom

normaal heeft je camera wel anti rode ogen, dan flitst ie tweemaal, een keer licht om de pupillen te verkleinen en dan krachtig om het boeltje te verlichten.

Ik ben er bijna zeker van dat zoiets op de 717 staat...ik heb er met m'n 717 eigenlijk nooit last van gehad dus dat moet ergens te regelen zijn.Of is het een 707 die je hebt?Daar ken ik niks van..
        Danny's Photosite

Comment

Hallo sloefke,

Bij de F717: Bij setup "menu 1" Red eye reduction op on zetten !

groetjes,
          john

Comment

het is een 707 en de red eye reduction staat op on bedankt voor de reactie mischien toch maar een externe flitser aanschaffen
            gr.sloefke
            gr, eb

Comment

Dat is gewoon eigen aan de interne flits, staat gewoon niet ver genoeg van de lens. Mijn 602 heeft ook een red-eyeREDUCTION (dus enkel vermindering!), maar die lost ook niet alles op. De interne flits gebruik ik nu niet meer...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Mail toch eens naar sonyke.Die heeft destijds ook een 707 gehad en kent redelijk veel van externe flitsen (hij gebruikt een Metz maar 'k weet niet welk type).
                Danny's Photosite

Comment

bedank iedereen zal eens naar sonyke mailen

gr. sloefke
                  gr, eb

Comment

Originally posted by sloefke
                    bedank iedereen zal eens naar sonyke mailen

gr. sloefke
                    Ik heb het gezien, en antwoord hier.
                    Met een interne flits heb je daar meer last van omdat de flits korter bij de lens zit. Met een externe flits is de hoek groter en heb je daar minder last van. Het heeft dus alles te maken met de hoek waarin je flits. De anti-rodeogen, een voorflits, helpt, maar niet altijd. Ook met een externe flits ga je daar af en toe nog last van hebben. Wanneer je bounced is dat een pak minder.
                    De mensen eerst in een licht laten kijken, maar dat is natuurlijk niet steeds mogelijk, of twee foto's achter elkaar maken wil ook wel eens helpen, met een interne flits.
                    Het resultaat van een externe flits is ook voor de algemene kwaliteit van de foto beter, vooral als die externe flits kan zwenken en kantelen.
                    Ik kan dus het gebruik van een externe flits wel aanraden en flits vervolgens dan naar het liefst een hoek en het plafond van de kamer waar het mogelijk is, je foto's zullen een stuk beter zijn.
                    Rode ogen zijn betrekkelijk eenvoudig weg te werken, ook in PS kan dit. Ook het gratis te downloaden programmake OfotoNow, laat toe op eenvoudige wijze het rood weg te krijgen.

Comment

Working...
                    X