Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweedehands 7D

    Sta op het punt om een tweedehands D7 Canon te kopen.
    Waar moet er op gelet worden. En waar op letten bij tweedehands lenzen.


  • #2
    Re: tweedehands d7

    1. Er op letten dat je geen D7 koopt, maar een 7D
    2. Zien dat ie goed focust. Enkele lenzen erop testen en foto's in detail op pc bekijken
    3. Cosmetisch wat bekijken, maar daar is what you see is what you get. Wel eens alle knopjes uitproberen, zien dat er niets te stroef gaat...

    en anderen kunnen toevoegen...
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: tweedehands 7D

      [Mod-LesC]In "de lijst" (topics onder subforum Camera's) even aangepast: d7 --> 7D.[/Mod]

      Verder, en niet als Mod, maar als gebruiker/bezitter van de 7D, kan ik je alleen de raad geven een paar draadjes bij BD erop na te lezen, b.v over tevreden/ontevreden 7D gebruikers (TS: Sieg), maar ook de draad van Mathias over zijn specifieke problemen met de 7D.
      Wat lenzen betreft, in principe gelden daar dezelfde wetten als voor andere camera's (dus dat is niet specifiek 7D gericht); alleen... een goede camera heeft goed glas nodig, dat lijkt wel bijna een dogma.
      Last edited by LesC; 27 augustus 2010, 19:04.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: tweedehands 7D

        Ik vind het altijd een beetje raar dat een toestel dat maar recent op de markt is zo snel verkocht word .De 7D is naar mijn mening (ik kom van een 350D) een zeer ingewikkeld toestel .Het kan heel veel maar door de fotograaf moet veel gedaan worden . Een onscherpe foto heb je al snel .Veel leren is al wat ik kan zeggen.

        Comment


        • #5
          Re: tweedehands 7D

          als je dat kan, zorg dan voor een pc met een programmatje op om het aantal kliks te controleren. Geen idee hoeveel kliks een 7D zou moeten kunnen halen, maar dat geeft al een indicatie. Je kan ook vragen een foto te mailen zodat je dat rustig thuis kan doen. (foto van krant met datum kan niet missen)

          Kijk eens goed naar de camera, is die ruw behandeld geweest. Een 7d zou daar tegen moeten kunnen, maar dan kan de prijs al direct een pak naar beneden.

          eens testen.

          er is wat vertrouwen voor nodig.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: tweedehands 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Ik vind het altijd een beetje raar dat een toestel dat maar recent op de markt is zo snel verkocht word .De 7D is naar mijn mening (ik kom van een 350D) een zeer ingewikkeld toestel .Het kan heel veel maar door de fotograaf moet veel gedaan worden . Een onscherpe foto heb je al snel .Veel leren is al wat ik kan zeggen.
            Het is niet uitgesloten dat de verkoper niet door de leercurve is geraakt, blijft piekeren over ruis enz, en daarom misschien een 5DMKII gaat kopen (of zelf een Nikon )

            Maar dan kan TS ook niet beoordelen wat de echte reden is

            Comment

            Working...
            X