Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nex5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nex5

    Oorspronkelijk geplaatst door BartK Bekijk bericht
    Rudy,

    Hoeveel foto's kun je dan op één acculading maken?
    Ik begrijp niet goed uit je post of die 3 batterijen voor 1 dag zijn of een hele vakantie.

    Groeten,
    Bart
    een uurtje of 2 intensief gebruik en de pil is leeg. dan nog wat bekijken op een terrasje of zo....
    Dus ik ga rap door 2 accu's op 1 dag.

    Comment


    • #47
      Re: Nex5

      Ik merk dat de 16mm pancake zonder beeldstabilisatie beduidend langer meegaat dan de 18-55 met beeldstabilisatie...Batterijduur stoort mij niet echt (ik kom met wat zuinig zijn net 1 daguitstap toe), maar het mocht wel beter

      Comment


      • #48
        Re: Nex5

        Mijn vrouw heeft ook een Sony HC20 of zoiets en daar begint foto's nemen met batterijen op laden, ze heeft hem eens mee naar een trouw genomen met een extra batterij en dan heeft ze beide batterijen nog eens moeten op laden.
        Hoeveel foto's kan je met zo een Nex maken met 1 batterij, zijn dat ook batterij vreters.
        Het is niet anti Nex bedoeld hoor maar ik vind dat toch ook wel belangrijk.
        D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

        Comment


        • #49
          Re: Nex5

          Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
          Mijn vrouw heeft ook een Sony HC20 of zoiets en daar begint foto's nemen met batterijen op laden, ze heeft hem eens mee naar een trouw genomen met een extra batterij en dan heeft ze beide batterijen nog eens moeten op laden.
          Hoeveel foto's kan je met zo een Nex maken met 1 batterij, zijn dat ook batterij vreters.
          Het is niet anti Nex bedoeld hoor maar ik vind dat toch ook wel belangrijk.
          ;
          Ik ga schatten, naargelang gebruik, instellingen en lens, tussen de 150 en 300 foto's, als je wat filmt gaat het wel snel (maar ook je geheugenkaartjes ;-)

          Comment


          • #50
            Re: Nex5

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Mijn vrouw heeft ook een Sony HC20 of zoiets en daar begint foto's nemen met batterijen op laden, ze heeft hem eens mee naar een trouw genomen met een extra batterij en dan heeft ze beide batterijen nog eens moeten op laden.
            Hoeveel foto's kan je met zo een Nex maken met 1 batterij, zijn dat ook batterij vreters.
            Het is niet anti Nex bedoeld hoor maar ik vind dat toch ook wel belangrijk.
            heb toestel onvoldoende gebruikt om correcte info te geven, alles hangt van gebruik af, maar een 150 tal foto's komt ongeveer overeen met 40% van de battery, waarvan verschilende opnames gemaakt in MF, dus ik schat tussen de 3 en 400 fotos met 1 batterij. Hangt waarschijnlijk ook van het omgevingslicht af, in volle zonneschijn zal battery vlugger leeg zijn dan bij valavond.

            Comment


            • #51
              Re: Nex5

              Bedankt voor de info.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment

              Working...
              X