Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nex5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nex5

    Wie heeft er al ervaring met de NEX5 van Sony?
    Is dit een aanrader of te zwak voor zijn 1099€?

  • #2
    Re: Nex5

    Al naar pagina 3, maar aan jou om die draad eens op te rakelen?
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

    Comment


    • #3
      Re: Nex5

      [Mod-LesC]@MDY: dergelijke reactie pikken wij hier niet langer. Lees forumreglement 1.8 erop na.
      Jouw post is dan ook meteen verwijderd.

      Bovendien geloof ik dat ik naar een heel nuttige draad verwijs, in afwachting van iemand die echt ervaring heeft met de NEX-5. De TS mag mij er eventueel op wijzen dat ie mijn post niet apprecieert, maar een derde partij hoeft dat niet te doen.[/Mod]
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Nex5

        Leek me toch juist netjes en duidelijk?
        Overigens ben ik wel voorstander van een opsplitsing in Beginners en gevorderden voor dit onderdeel.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Nex5

          wil dat dan zeggen dat een beginner minder recht heeft op info dan een gevorderde? Dat men de zoekfunctie kan en moet gebruiken kan ik inkomen. Maar om een beginner de grond in te boren kan ik niet goed me overweg. Iedereen op dit forum is ooit een beginner geweest, dacht ik toch...

          meer wil ik er niet over kwijt.
          Sony RX10 Mark IV
          nog een fijne dag verder!
          Guido

          Comment


          • #6
            Re: Nex5

            Aangezien hij een mod heeft, geeft dat hem ook direct het recht daarop...

            En dictatuur is iets compleets anders.

            Ik had al langer de gedachte om een sticky te maken voor "kleine vragen", ik ken een paar forums waar dit van toepassing is, en het een geweldig succes heeft. Zo staat een schat van informatie in 1 thread. Zo wordt het forum ook meteen gezuiverd van die kleine threads, die te beantwoorden zijn in 1 antwoord.

            Comment


            • #7
              Re: Nex5

              Oorspronkelijk geplaatst door luketheduke Bekijk bericht
              Wie heeft er al ervaring met de NEX5 van Sony?
              Is dit een aanrader of te zwak voor zijn 1099€?
              Veel te zwak voor € 1099.
              Leuk ding, maar veel te duur.

              Comment


              • #8
                Re: Nex5

                Heb 'm een weekje mogen testen. Mijn indruk: zie blog
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Nex5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Leek me toch juist netjes en duidelijk?
                  Overigens ben ik wel voorstander van een opsplitsing in Beginners en gevorderden voor dit onderdeel.
                  Eens...op die manier weet men ook beter hoe te antwoorden (ofwel welk antwoord gewenst wordt)

                  @Rest...niks mis met Les zijn post, topic geeft een schat aan informatie
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nex5

                    @luketheduke: ik dacht dat Rudy de NEX met de 18-200 heeft; verder denk ik dat er nog niet veel ervaringen met deze lens zijn, want officieel komt ze pas in september uit
                    (met 18-55 lens is die wel 450 euro goedkoper )

                    verder is er al heel veel geschreven over de NEX in de reeds geciteerde en in enkele andere topics die topics verzanden telkens opnieuw, maar bevatten tussen de onzin in, wel veel informatie
                    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nex5

                      [Mod-LesC]@MDY: jouw niet-relevante en uitsluitend tegen de Mods gerichte posts zijn verwijderd. Herlees Forumreglement 1.8. Nog eentje en je hebt de ban waar je om vraagt.[/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nex5

                        Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                        Heb 'm een weekje mogen testen. Mijn indruk: zie blog
                        Het fenomeen dat zich voordoet bij tegenlicht noemt men flare, niet flair!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nex5

                          Aangepast. Thx, lees teveel boekjes ;-)
                          Last edited by paly; 27 augustus 2010, 22:15.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nex5

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                            wil dat dan zeggen dat een beginner minder recht heeft op info dan een gevorderde? Dat men de zoekfunctie kan en moet gebruiken kan ik inkomen. Maar om een beginner de grond in te boren kan ik niet goed me overweg. Iedereen op dit forum is ooit een beginner geweest, dacht ik toch...

                            meer wil ik er niet over kwijt.
                            Ik ben er zeker voor om ook beginners goed te helpen. Maar voor gevorderden is het echt niet interessant om 50x per week de vraag te zien welke kitlens bij de Dxx de beste zou zijn e.d.
                            Bij Gevorderden zou je dan redelijke eisen kunnen stellen aan onderbouwing van de vraag, dan blijft het eerder interessant voor mensen die hier al wat langer mee lezen.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nex5

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                              @luketheduke: ik dacht dat Rudy de NEX met de 18-200 heeft;
                              Inderdaad.

                              Gewoon even een pm naar Rudy en er zal wel een antwoord volgen.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X