Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aldi fotopapier

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aldi fotopapier

heb gisteren bij mijn schoonbroer een HP7350 printer geinstalleerd en toen ik hoorde dat hij al een pakje fotopapier had gekocht in de Aldi, kreeg ik het al beetje warm/koud

heb hem geadviseerd enkel en alleen printerpapier (en zeker fotopapier!) te kopen van het merk zélf, dus in zijn geval HP, omdat die papieren specifiek gemaakt zijn voor de manier waarop de druppeltjes op het papier terechtkomen

jammer genoeg bekeek hij me alsof ik één of ander buitenaards wezen was, want 'papier is toch papier'??? tja... mijn vraag : is er ergens op het web informatie hierover te vinden, eventueel met vergelijkende tests?
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

in deze topic kan je de commentaar van verschillende gebruikers lezen. Wij hebben er zelf een paar pakken van gekocht en zijn wel tevreden

groetjes
    W@nnes

Comment

Zelf heb ik een Canon S9000 (A3) en gebruik redelijk veel papier. Mijn beste resultaat haal ik met PR101 maar... voor 10 vellen A3 kost dit 26 Euro, vandaar ook mijn interesse voor een goedkoper alternatief. Volledigheidshalve moet ik zeggen dat ik ook nog een HP printer heb. De HP combinatie heeft als groot nadeel dat de afdrukken na enige tijd een purpere schijn krijgen.

Nu heb ik testen gedaan met het "Aldi" papier en kom tot de vaststelling dat de afdrukkwaliteit zéér goed is, vooral als men er mee rekening houdt dat mij dit nu 1/10 van de prijs kost. Je moet wel de juiste printer-instellingen gebruiken !

Het papier is gemaakt door de firma SIHL en je kan de specs op internet vinden. Als je mij een mailtje stuurt zend ik het document met de instellingen van de verschillende printers.

Robert

Originally posted by lapino
      heb gisteren bij mijn schoonbroer een HP7350 printer geinstalleerd en toen ik hoorde dat hij al een pakje fotopapier had gekocht in de Aldi, kreeg ik het al beetje warm/koud

heb hem geadviseerd enkel en alleen printerpapier (en zeker fotopapier!) te kopen van het merk zélf, dus in zijn geval HP, omdat die papieren specifiek gemaakt zijn voor de manier waarop de druppeltjes op het papier terechtkomen

jammer genoeg bekeek hij me alsof ik één of ander buitenaards wezen was, want 'papier is toch papier'??? tja... mijn vraag : is er ergens op het web informatie hierover te vinden, eventueel met vergelijkende tests?
      CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

@megapixel :
        kan je dat documentje hier niet posten ?
        Er zullen wel meerdere geďnteresseerden zijn
        == Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. ==

Fuji S602 Zoom - Metz 34 CS-2 Digital - AR-FX9 - UV - TCON17

Comment

De uitleg vind je hier terug (staat ook op de verpakking) :

Mark (300D)

Comment

Als bezitter van een HP Photosmart printer moet ik zeggen dat ik heel fel verrast was door het resultaat van het "Aldi Papier".
            Mooie scherpe afdrukken met goede kleurweergave.
            Zeker een aanrader op de HP PS printers.

Originally posted by lapino

Greetz,

Comment

Inderdaad op http://www.sihl.ch/products/offpro_ijphm_e.htm onder het nummer 0725 vindt je alles.
              Ondertussen heb ik gevonden dat er van SIHL een Belgische vestiging is in Mechelen. Zij verkopen vooral professioneel papier en toebehoren. Hun website is http://www.sihl.be

Robert

Originally posted by MiNy
              @megapixel :
              kan je dat documentje hier niet posten ?
              Er zullen wel meerdere geďnteresseerden zijn

CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

Geeft goeie afdrukken op mijn al wat bejaarde HP 930C......

Comment

Zeer tevreden voor gewone afdrukken met dat "Aldipapier" op mijn Canon S520.
                  Het zeer dure Canon PRo-papier kan nu wachten op de "ultieme" foto.
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Ja Lapino, Het is niet omdat iets van de aldi komt dat je het steeds moet afbreken eh
                    Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

Comment

Ik heb 3 pakken meegebracht, en heb geluk gehad
                      De kleurweergave is heel goed (Canon S500).
                      Het papier zou wel iets dikker mogen zijn, maar voor die prijs, en de goede kleurweergave ben ik heel tevreden
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Je mag niet vergeten dat Aldi dikwijls produktieoverschotten opkoopt aan dumpingprijzen.
                        Er kan dus af en toe wel eens iets goed tussen zitten.
                        Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                        Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

Comment

Hoi,
                          heb verleden week ook voorraad ingedaan van Aldi (7 pakken)
                          zo kan ik weer jaar verder. Papier is perfect , enigste
                          kleine nadeel is dat het niet al te dik is , maar ik steek alles
                          in albulms dus heb daar totaal geen last van.
                          Canon 1D
                          Canon D30 + grip
                          Canon 300 L f2.8
                          Bigma 50-500 f4/6.5
                          wit glas ...

Comment

Working...
                          X