Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a33 en a55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Sony a33 en a55

    De nieuwe kitlens zou een SAM lens worden, en nu lezen we daara 16-50...een f/2.8 dan denk ik ? Ik denk dat dit voor een aantal mensen te kort is - ik had liever een 18-70 (de Minoltakitlens van weleer) in een f/4 SAM uitvoering gezien. Nu bon, voor mij gaat die A77 toch alleen maar dienen om de 70-400 op te zetten - de NEX dient voor de rest (portret, landschap,...?).

    K-2 z'n uitleg lijkt mij ook logischer. Sony heeft al sinds de A200/A300/A350 generatie de traditie om verschillende erg gelijkaardige modellen binnen een lijn uit te brengen, telkens met iets meer of minder features. Op zich niet slecht - zo hoeven mensen die geen Quick AF Live View nodig hebben niet extra te betalen voor bijvoorbeeld een A550/A580 en kunnen ze een A450 nemen.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #77
      Re: Sony a33 en a55

      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
      De nieuwe kitlens zou een SAM lens worden, en nu lezen we daara 16-50...een f/2.8 dan denk ik ? Ik denk dat dit voor een aantal mensen te kort is - ik had liever een 18-70 (de Minoltakitlens van weleer) in een f/4 SAM uitvoering gezien.
      Zo'n 18-70 F4 (DT dan...?), hmmm, had ik zelfs nooit aan gedacht maar wel nog interessant (Ik wacht stiekem en zeer geduldig op GOEIE 24-105/120 F4 G SSM...als het eentje zoals de Nikon wordt, dan pas ik)

      Als je kijkt naar dat mooi stukje glas op die prototype A77, dan neigt het toch sterk naar een 16-50 F2.8. Dat de nieuwe lens zal beginnen op 16mm lijkt mij zonder veel twijfel...wat erachter wordt een verrassing

      Wat denken jullie?

      - Is het echt een nieuwe kitlens? of zou het een lens zijn die samen met de A77 wordt geïntroduceerd?
      Maw zien we een DT16-50 2.8 SAM voor pakt 450-600 euro? of zien we een DT16-50 F2.8 G SSM voor +900 euro?

      Om eens goed zot te doen Wat wordt de volgende Zeiss lens? komaan, iedereen een gokje
      Ik gok: 70-200 2.8
      Last edited by Portmixus; 19 januari 2011, 12:23.

      Comment


      • #78
        Re: Sony a33 en a55

        Hmm, misschien. Alhoewel ik vind dat DT en G niet in 1 lensbenaming mag/moet staan. G-lenzen zijn de absolute top, ik zou ze dan toch ineens full-frame compatibel maken . Pentax heeft trouwens een 16-50/2.8 (mét weather sealing...iets dat alle Sonylenzen voor zover ik weet missen). Wel geen goedkoop lensje:



        Ik heb nog mensen (photobuf op Flickr) horen denken aan een 24-105. Een écht goede (heel scherp, nauwelijks vervorming, weinig CA en vignettering, enz) 24-105 f/4 G SSM zou leuk zijn. En alhoewel ik besloten heb om voor het "kleine materiaal" () bij de E-mount te blijven, blijf ik me verlekkeren op de 24-70 . Spijtig dat hij nieuw zo veel kost in België (koop liever nieuw dan tweedehands).

        Volgens mij (pure gok, maar bon ) wordt het een volledig nieuwe, goedkope (ook qua bouwkwaliteit) maar optisch vrij degelijke kitlens. Een 16-105 vervanger misschien. SAM weten we al, dus volgens mij geen G- of Carl Zeiss-lens. Die zijn allemaal (op dit moment) 'screw-driven' of met SSM, geen SAM.

        Als er een nieuwe Carl Zeiss komt zou ik ook graag een 70-200/2.8 zien. De scherpte van de Canon IS II, de AF-snelheid van de 24-70 CZ, bouwkwaliteit en prijs zoals de 70-400 (+/- 1500 euro) .
        Last edited by JorisVdB; 15 maart 2011, 20:31.
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #79
          Re: Sony a33 en a55

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Hmm, misschien. Alhoewel ik vind dat DT en G niet in 1 lensbenaming mag/moet staan. G-lenzen zijn de absolute top, ik zou ze dan toch ineens full-frame compatibel maken .
          Mjaaa...hier valt nog over te discussiëren.

          Hoewel ik dat ergens ook kan begrijpen dat DT en G/CZ niet echt samengaan, hoeft DT niet te betekenen dat het een slechtere lens is é...DT wil in principe enkele zeggen dat het bedoeld is voor kleinere sensors, daarom niet minderwaardig om er geen G op te plakken


          Zo heb je ook de CZ16-80 DT...klonk misschien vreemd in't begin, maar ondertussen is iedereen er al aan gewend

          Misschien tegen de stroom in, maar ik gok(/hoop) op een DT16-50 F2.8 G SSM. Voor mij is't niet zeker dat het een SAM is, totdat de lens er echt is

          Comment


          • #80
            Re: Sony a33 en a55

            Ik geloof nooit dat een nieuwe kitlens een f/2.8 gaat krijgen. Dat maakt de lens veel te duur.
            Maar dat er iets als een 16-50/2.8 DT of 17-55/2.8 DT komt, dat geloof ik zeker.

            Welke CZ eerste ? Laten we eens CZ200/2 zeggen .

            De Sony 70-200 hoeft voor mij trouwens helemaal niet vervangen te worden. Ik vind die gewoon heel goed. Laten ze eerst maar eens een paar gaatjes in het gamma opvullen waar we echt verbetering kunnen gebruiken of gewoon iets missen. Sommige zaken zijn tweedehands nog wel te vinden, maar het zou leuk zijn als je er ook weer gewoon naar de winkel voor zou kunnen gaan .
            Eens goed zot doen vroeg er hier iemand ?
            Mijn droomlijstje (of moet dit in een ander topic ?) :

            500/x.x G
            400/4.5 G
            300/4.0 G
            200/2.x G
            100/2 G
            85/1.8 SAM
            35/1.8 SAM
            24/2.8 SAM
            16/3.5 SAM
            70-200/4 G
            24-120/4 G
            16-35/4 G
            12-24/4 G
            17-55/2.8 G DT (en voor mij gaat dat wel samen hoor, zolang de lenskwaliteit in lijn is met het G-label)
            CZ 100/2 macro (om het oude Minolta-ontwerp te vervangen
            CZ 50/1.4 (idem)

            Is dat alles nodig ? Nee, voor mij niet, maar het zou wel leuk zijn om hier zo eens iets uit te kunnen kiezen .
            Last edited by K-2; 19 januari 2011, 13:38.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #81
              Re: Sony a33 en a55

              sony heeft bekendgemaakt dat ze video, waar ze marktleider zijn, en DSLR naar elkaar toe laten groeien, we zien dit nu al bij de NEXen en op termijn zal men waarschijnlijk naar hybride toestellen gaan.
              Nu een groot probleem voor echte video toepassingen blijven de objectieven zoals die nu zijn (met uitzondering e-mount), en ze beperken daarbij ook de mogelijkheden van de SLT's.
              vb geen diafragma wijziging in 10fps mode bij SLT is een gevolg van de beperkingen van het objectief.

              Dus men moet stilaan objectieven op de markt brengen die voldoen voor video en SLT, dat is het belangrijkste.

              Hopelijk gaat de nieuwe kitlens die functionaliteit in zich hebben, nu een 16-50 kitlens is veel eenvoudiger en goedkoper te maken dan een 18-70mm bij zelfde kwaliteit.
              Een kitlens moet zo goedkoop mogelijk zijn en toch een zekere vorm van kwaliteit leveren, zoals dat nu met de huidige kitlens het geval is, de vroegere 18-70mm lens was niet veel zaaks wat optische kwaliteit betreft.

              Comment


              • #82
                Re: Sony a33 en a55

                500/x.x G -> Met de F4 en een F8 versie komt ervoorlopig geen denk ik
                400/4.5 G -> Zou te mooi zijn om waar te zijn, maar ik denk dat Sony iets teveel prestige zoekt en hier een F4 of F2.8 versie gaat van maken...
                300/4.0 G -> MOET er van komen ooit!
                200/2.x G -> Zeer waarschijnlijk
                100/2 G -> CZ?
                85/1.8 SAM -> onwaarschijnlijk...de 2.8 had deze moeten zijn (hoewel ik wel fan ben van de 2.8 prijs/kwaliteit)
                35/1.8 SAM ->ignore?
                24/2.8 SAM -> Laat ik in't midden
                16/3.5 SAM -> idem
                70-200/4 G -> Moet er van komen ooit!
                24-120/4 G -> Niet te zot é
                16-35/4 G -> Niet voor direct denk ik
                12-24/4 G -> Ook niet voor te snel vrees ik
                17-55/2.8 G DT (en voor mij gaat dat wel samen hoor, zolang de lenskwaliteit in lijn is met het G-label) -> Hier geloof ik in dit jaar (of iets dat erop trekt)
                CZ 100/2 macro (om het oude Minolta-ontwerp te vervangen) -> Dit was ooit mijn droomlens tot ik de 85F1.4 had , als er tussen nu en een paar jaren een nieuwe macro komt, dan de deze
                CZ 50/1.4 (idem) -> Lijkt mij zeer waarschijnlijk...

                Allemaal speculatie, maar dat is wel eens plezant
                En een nieuwe kitlens wordt inderdaad geen G of CZ, maar misschien komt er gewoon een nieuwe lens en geen nieuwe kitlens...
                (Ik spreek dus eigenlijk over de lens die op het prototype zit, als dat een kitlens is...ja wade )
                Last edited by Portmixus; 19 januari 2011, 13:46.

                Comment


                • #83
                  Re: Sony a33 en a55

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ik geloof nooit dat een nieuwe kitlens een f/2.8 gaat krijgen. Dat maakt de lens veel te duur.
                  Iedereen noemt het een kitlens, maar is het dat ook?

                  't is misschien een lens om in kit te verkopen bij een prosumer-camera, zoals de A77 zou worden.
                  Bij Canon/Nikon worden prosumer modellen ook in kit verkocht met f2.8 zoomobjectieven, dus waarom zou Sony dat niet doen?

                  Een recente lowbudget kitlens hebben ze al en 't is zelfs géén slechte, dus waarom zouden ze die nu al vervangen?

                  Een zoomlens met SAM motor zou ik nooit willen, die easy-choice primes met SAM zijn al pokketraag in't focussen als ze er niet direct opzitten. (zie 30mm f2.8 & 85mm f2.8)

                  G
                  fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                  Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                  Comment


                  • #84
                    Re: Sony a33 en a55

                    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                    Iedereen noemt het een kitlens, ...
                    Aheum?

                    Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht

                    Een recente lowbudget kitlens hebben ze al en 't is zelfs géén slechte, dus waarom zouden ze die nu al vervangen?
                    Niet per sé vervangen, maar misschien een "high-budget" kitlens à la 16-105 vervangen...Zelfs de niet-zo-oudjes worden vervangen door SAM versies. (bv 55-200)
                    Ik zit er alleszins niet op te wachten, maar een kitlens met een wat groter bereik is toch welkom. (bv 18-105 bij Nikon)

                    Comment


                    • #85
                      Re: Sony a33 en a55

                      'k Denk dat ze iets zullen maken ter vervanging van de 16-105, de 16-80, of beide. Beide zijn 'premium kitlenzen". In feite biedt de 16-80 weinig meer dan de 16-105 denk ik, behalve iets meer lichtsterkte (f/4.5 ten opzichte van f/5.6) en de coatings ?

                      By the way, wat denken jullie van de Tamron 17-50 (meest recente versie, maar zonder stabilisatie) in een Sonyjasje, met SAM, iets betere bouwkwaliteit misschien ?
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Sony a33 en a55

                        Hierzie,

                        de 50mm f1.4 is "discontinued".


                        Misschien een teken aan de wand dat Sony de héél lichtsterke lensproductie aan CZ laat.

                        G
                        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                        Comment


                        • #87
                          Re: Sony a33 en a55

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          By the way, wat denken jullie van de Tamron 17-50 (meest recente versie, maar zonder stabilisatie) in een Sonyjasje, met SAM, iets betere bouwkwaliteit misschien ?

                          Voor mij heeft tamron een uitstekende lens als ze de "oude" 17-50 met PZD motor zouden uitbrengen...dus zonder VC. Wat ze nu hebben (VC-versie) is in mijn ogen achteruitgang optisch, vooruitgang mechanisch.
                          Als Sony deze lens zou uitbrengen, dan zou het een SAM zijn en duurder, dus liever gewoon aan tamron laten (de nieuwere VC versie scoort beduidend slechter dan de oude versie op vlak van scherpte alleszins...)

                          17-50 staat nu trouwens aan 280 euro en op voorraad bij foto-rubens...lijkt mij een prima koop! (als je geluk hebt met front/backfocus)

                          Dus kortom, ik zie dat wel zitten: ofwel voor 300-375 euro de 17-50 2.8 van tamron met SAM, ofwel ineens "the real deal" met een (dure) 16-50 2.8 G SSM of beiden
                          Last edited by Portmixus; 19 januari 2011, 14:58.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Sony a33 en a55

                            Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
                            Een zoomlens met SAM motor zou ik nooit willen, die easy-choice primes met SAM zijn al pokketraag in't focussen als ze er niet direct opzitten. (zie 30mm f2.8 & 85mm f2.8)
                            Wat dit betreft is de simpele 18-55 SAM toch wel meer dan OK hoor. De andere easy choices heb ik geen ervaring mee...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Niet per sé vervangen, maar misschien een "high-budget" kitlens à la 16-105 vervangen...
                            Ik zit er alleszins niet op te wachten, maar een kitlens met een wat groter bereik is toch welkom. (bv 18-105 bij Nikon)
                            Ik denk dat dat momenteel de 16-105 is hé, en die is ook wel goed hoor. Zou alleen iets goedkoper moeten om echt als instaplens verkocht te kunnen worden aan beginners.
                            Deze was trouwens toch de betere kitlens bij de a700 voor wie iets anders dan de 18-70 wou, niet ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                            'k Denk dat ze iets zullen maken ter vervanging van de 16-105, de 16-80, of beide. Beide zijn 'premium kitlenzen". In feite biedt de 16-80 weinig meer dan de 16-105 denk ik, behalve iets meer lichtsterkte (f/4.5 ten opzichte van f/5.6) en de coatings ?

                            By the way, wat denken jullie van de Tamron 17-50 (meest recente versie, maar zonder stabilisatie) in een Sonyjasje, met SAM, iets betere bouwkwaliteit misschien ?
                            Persoonlijk verkies ik toch wel de 16-80 hoor. Prima kleuren, contrast, en bij echt elke f-waarde mooi scherp. Nooit hoeven nadenken over de camera-instelling en of dat met die lens wel iets goeds zal opleveren, vind ik de belangrijkste eigenschap van een lens, naast bouwkwaliteit. Als de lens bv. maximaal f/2.8 levert, en die f/2.8 levert prima prenten af, dan is het voor mij een prima lens. De CZ voldoet daar perfect aan, de 16-105 iets minder...

                            Een f/2.8-zoom in het 16-55-bereik zegt me niet zoveel.
                            Ik gebruik zo'n ding meestal voor portret, en dan is 55mm aan de korte kant, ook op aps-c vind ik. Liever een 24-70/28-75 dan .
                            Qua primes gebruik ik trouwens ook meer de 85mm dan de 50.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                            Voor mij heeft tamron een uitstekende lens als ze de "oude" 17-50 met PZD motor zouden uitbrengen...dus zonder VC.

                            17-50 staat nu trouwens aan 280 euro en op voorraad bij foto-rubens...lijkt mij een prima koop! (als je geluk hebt met front/backfocus)

                            Dus kortom, ik zie dat wel zitten: ofwel voor 300-375 euro de 17-50 2.8 van tamron met SAM, ofwel ineens "the real deal" met een (dure) 16-50 2.8 G SSM of beiden
                            Er is eigenlijk een vrij goed alternatief dat hier op BD weinig aan bod komt: de nieuwe Sigma 17-70 OS schijnt ook goed te zijn. Geen f/2.8 over het hele bereik, maar wel tot 70mm .

                            Die 17-50 bij Rubens is inderdaad een koopje voor wie zoiets zoekt.

                            Wat ik denk dat er zeker ook aan komt, is een CZ16-80 SSM...
                            Voor mij hoeft het niet want de huidige is snel en niet zo luidruchtig, maar op termijn wordt toch alles SSM of SAM denk ik.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #89
                              Re: Sony a33 en a55

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht


                              Eindelijk !
                              Hopelijk een vervanger met SSM ook (Sigma 50/1.4HSM is een plezier om te gebruiken). F/1.2 hoeft niet voor mij; 1.4 is genoeg.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #90
                                Re: Sony a33 en a55

                                Blijkbaar wordt de a33 binnenkort vervangen door een a35...
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X