Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compacte megazoom camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compacte megazoom camera's

Voor de komende vakantietrip ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe compacte camera en daarbij is mijn oog gevallen op de compacte megazooms.

Modellen als de Canon PowerShot SX200 IS en de Panasonic Lumix DMC TZ10 interesseren mij wel. Breedhoek, grote optische zoom en toch een compact formaat dat je makkelijk kan opbergen tijdens een uitstap.

Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Waarop moet je letten? Welke modellen zijn aan te raden, te vermijden? Voor een nadelen van deze compacte megazoom camera's?

Thx,
    Toine

Re: Compacte megazoom camera's

Voor je meeste vragen zou ik toch echt de zoekfunctie eens gebruiken...zo algemeen (open doel) en al zo vaak beantwoord...

In je zoektocht zou ik willen zeggen...kijk ook eens naar de betere Fuji modellen. Heb daar erg goede ervaringen mee.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toine Bekijk bericht
      Voor de komende vakantietrip ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe compacte camera en daarbij is mijn oog gevallen op de compacte megazooms.

Modellen als de Canon PowerShot SX200 IS en de Panasonic Lumix DMC TZ10 interesseren mij wel. Breedhoek, grote optische zoom en toch een compact formaat dat je makkelijk kan opbergen tijdens een uitstap.

Heeft er iemand ervaring met deze modellen? Waarop moet je letten? Welke modellen zijn aan te raden, te vermijden? Voor een nadelen van deze compacte megazoom camera's?

Thx,
      Toine
      De panasonic TZ 10 heeft voor foto's n-binnenshuis veeeel teveeeel ruis...begint al vanaf 200 iso. Voor buitenfoto's zeer goed...de canon is beter voor binnenfoto's..minderr ruis

grtz Dirk
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik heb net de Canon SX210 IS gekocht en ben hier wel tevreden over. Tot nu toe vooral in mindere lichtomstandigheden gewerkt (vooral zonder flits) en de ruis valt nogal mee.
        Je krijgt veel van de functies van DSLR mee in een compact formaat. Je moet natuurlijk niet de beeldkwaliteit van DSLR verwachten, maar je krijgt veel waar voor je geld. Om scherpe foto's te nemen moet je wel een beetje een vast hand hebben.
        De mijne komt vanaf 6/9 te koop met 8 gig erbij. Ik had 'm gekocht omdat ik mijn compact vergeten mee te nemen was op reis. Voor mijn oude heb ik vanalle accesoires en heb nu dus ene teveel, anders was het zeker een blijver!

Comment

Kijk eens naar de sony DSC-HX5 (heeft een tipa award gewonnen) of DSC-H55
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Merci voor de info, ben ondertussen al wat wijzer geworden... just de madam nog overtuigen se

Comment

De keuze is herleid tot twee toestellen:

Panasonic DMC-TZ10
              SONY DSC-HX5

Iemand ervaringen met beide toestellen? Welk toestel is het beste all-round?

Comment

Had je al vermeld in bovenste reactie dat de TZ 10 een tof toestel is alleen geven de foto's binnenshuis getrokken veeeel teveeel ruis...en geloof me heb al resultaten gezien tegenover mijn ixus-model en die vond ik veel beter.Let wel de TZ10 is goed hé...zeker voor foto's buitenshuis en mooi weer,maar welke compact is dan niet goed

Als het op compact aankomt kies ik voor Canon....is natuurlijk mijn menig maar heb er al verschillende gehad en steeds tevreden ervan,heb één keer een ander merk genomen maar dat was gauw terug de deur uit

De sony heb ik geen mening.....

Grtz

Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Working...
                X