Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Maar bij deze van de aldi kan je bijv niet binnen trekken.
Daar geloof ik nu eens niets van. Kwalitatief (ruisprestaties) is er tussen al die compactjes van minder dan 100 € erg weinig verschil. Binnenshuis of buiten bij weinig licht zonder flits (en zonder statief) is een moeilijke opgave voor alle fototoestellen.
Maar wie zegt dat jouw Kodak niet meer goed zou kunnen werken? Wat jij vertelt lijkt mij eerder een defect aan de batterijen (onbetrouwbaar na veel oplaadbeurten) of het geheugenkaartje.
1. Het enige wat ik wil is dat hij goede foto's trekt ongeacht de weersomstandigheden en lichtinval.
2. Mijn vorige fototoestel was een kodak cybershot. Hier ben ik totaal ontevreden over. In het begin trok hij goed foto's, maar nu slaat hij niet alle foto's op en zijn we de helft kwijt. En blijkt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Mijn zus heeft ook zo'n toestel en heeft hetzelfde probleem.
3. Van de 300 foto's die we getrokken hebben op reis, zijn er maar een 20 tal goede. Ofwel zijn ze wazig of staan ze vol witte bollen.
1. Ok, als DSLR gebruiker stel ik blijkbaar te hoge eisen... Deze compactgebruiker stelt hoge eisen, niet ik. Maar ik heb dan altijd enkele bedenkingen...
2. In het begin was je wel je wel tevreden...
- Wanneer was HET BEGIN ?
- Met wat voor batterijen werkt dit toestel ? Met gewone oplaadbare of met een Li-Ion batterij ? Geen van beiden blijven oneindig meegaan.
- Welk SD-kaartje gebruik je ?
- Is het ooit al eens geformatteerd ?
- Maak je het regelmatig leeg, of stapel je de foto's gewoon allemaal op ?
- Sluit je het toestel wel eens af, terwijl het eigenlijk nog aan het schrijven is ?
3. Enkele vraagjes...
- Hoeveel van die foto's stonden er maar "half" op, zoals je hierboven aangaf ?
- Witte bollen... dus slechte lichtomstandigheden en gebruik van flash. Niet echt dingen waarvoor een compactcamera echt gemaakt is. De flash van zo'n compact heeft vaak slechts een richtgetal van 5 tot 7. Met flash en zelfs in de hogere iso-regionen, heb je dan een maximale reikwijdte van zo'n 3 tot 4 meter. Als je meer gaat vragen, is dit onmogelijk.
- Wazig duidt vaak op een te lange sluitertijd. Gebruik je ooit steun ?
- Hoe houd je je camera vast ?
- Wacht je tot de foto gemaakt is voor je de camera beweegt ?
Voor je een nieuwe camera koopt... misschien eens nadenken over hoe je je toestel momenteel gebruikt, en beseffen dat elke camera beperkingen heeft.
Tot slot nog één bemerking... ik ben eens op het internet aan het snuisteren geweest en kan geen KODAK CYBERSHOT vinden. Wel een KODAK EASYSHARE en een SONY CYBERSHOT.
Is het een zodanig oud toestel dan ?
Mvg
Chris
Last edited by FestinaLente; 26 augustus 2010, 17:36.
- Wanneer was HET BEGIN ?
als we hem nog maar hadden.
- Met wat voor batterijen werkt dit toestel ? Met gewone oplaadbare of met een Li-Ion batterij ? Geen van beiden blijven oneindig meegaan.
we hebben gewone batterijen duracels gebruikt. geen oplaadbare.
- Welk SD-kaartje gebruik je ?
Het toestel heeft een XD kaartje. Het gaat om een Kodak easyshare CD43. Sorry dat ik gemist heb. We hebben al eens een nieuw kaartje gekocht, omdat we dachten dat het kapot was. Maar hebben hetzelfde probleem.
- Is het ooit al eens geformatteerd ?
Ja
- Maak je het regelmatig leeg, of stapel je de foto's gewoon allemaal op ?
we zetten het op de computer en formateren het kaartje
- Sluit je het toestel wel eens af, terwijl het eigenlijk nog aan het schrijven is ?
normaal niet denk ik.
3. Enkele vraagjes...
- Hoeveel van die foto's stonden er maar "half" op, zoals je hierboven aangaf ?
van de 258 waren er toch een 20 tal die helemaal grijs of half grijs zijn. en toch zeker een 100 tal wazig ( en niet alleen de foto's die ik getrokken heb, maar ook andere mensen)
En hij sloeg de foto's niet altijd op. hebben er zeker het dubbele gemaakt.
- Witte bollen... dus slechte lichtomstandigheden en gebruik van flash. Niet echt dingen waarvoor een compactcamera echt gemaakt is. De flash van zo'n compact heeft vaak slechts een richtgetal van 5 tot 7. Met flash en zelfs in de hogere iso-regionen, heb je dan een maximale reikwijdte van zo'n 3 tot 4 meter. Als je meer gaat vragen, is dit onmogelijk.
- Wazig duidt vaak op een te lange sluitertijd. Gebruik je ooit steun ?
Nee
- Hoe houd je je camera vast ?
ik houd het vast in de hand - Wacht je tot de foto gemaakt is voor je de camera beweegt ?
JA
Voor je een nieuwe camera koopt... misschien eens nadenken over hoe je je toestel momenteel gebruikt, en beseffen dat elke camera beperkingen heeft.
ik weet dat iedere camera beperkingen heeft en dat ik niet hetzelfde kan verwachten als een veel duurdere camera.
Maar op zijn minst de foto kunnen afdrukken en toch een beetje kunnen zien wat erop staat zou al een hele verbetering zijn.
Tot slot nog één bemerking... ik ben eens op het internet aan het snuisteren geweest en kan geen KODAK CYBERSHOT vinden. Wel een KODAK EASYSHARE en een SONY CYBERSHOT.
zoals hierboven vermeld is het een easyshare CD43 Is het een zodanig oud toestel dan ?
Ja het is al een oud toestel. Denk jaar of 3.
maar mijn zus heeft recenter toestel (1jaar oud) en ook hetzelfde probleem dat niet alle foto's erop staan.
Daar geloof ik nu eens niets van. Kwalitatief (ruisprestaties) is er tussen al die compactjes van minder dan 100 € erg weinig verschil. Binnenshuis of buiten bij weinig licht zonder flits (en zonder statief) is een moeilijke opgave voor alle fototoestellen.
Maar wie zegt dat jouw Kodak niet meer goed zou kunnen werken? Wat jij vertelt lijkt mij eerder een defect aan de batterijen (onbetrouwbaar na veel oplaadbeurten) of het geheugenkaartje.
de batterijen waren een doosje nieuwe duracells. En het is al ons tweede geheugenkaartje ondertussen ook. We hebben het al eens ingewisseld omdat we dachten dat het daaraan lag.
Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLenteBekijk bericht
1. Ok, als DSLR gebruiker stel ik blijkbaar te hoge eisen... Deze compactgebruiker stelt hoge eisen, niet ik. Maar ik heb dan altijd enkele bedenkingen...
Beste Festinalente, mijn reactie was niet persoonlijk bedoeld hoor!
Het ging vooral om deze zin: "men vergeet echter dat er zeer velen zijn die gewoon naar de herinnering kijken die op de foto te zien is en veel minder naar de fotografische kwaliteiten zoals ruis, pixels etc etc.".
Die doelgroep is veel sneller tevreden met het geleverde beeld dan de gemiddelde DRSL gebruiker en dan kun je met 100 euri al een eind komen.
Zoals gezegd, mijn dochter is wat tevreden met haar Samsung, terwijl ik zie als ik er mee zou moeten werken
Het ging vooral om deze zin: "men vergeet echter dat er zeer velen zijn die gewoon naar de herinnering kijken die op de foto te zien is.
Zoals gezegd, mijn dochter is wat tevreden met haar Samsung
zo ook mijn kleinkinderen met het toestel wat stond in mijn link, (die inmiddels is weggehaald?)
grt,bouk.
Nog een verklaring voor het slecht functioneren van de Kodak zou gezocht kunnen worden in de elektrische contacten van de batterijvoeding. Als batterijen lang in een toestel blijven zitten zonder het te gebruiken en zij hun spanning volledig verliezen, beginnen aan de batterijpolen en contactpunten in het toestel allerlei nefaste dingen op te treden zoals corrosie en zoutkristalvorming.
Als je daarna de batterijen vervangt door nieuwe is de kans groot dat deze onvoldoende contact maken met het elektronisch circuit van het toestel.
De contactpunten moeten dan goed zuiver gemaakt worden en eventueel lichtjes afgeschuurd.
OPM. Oplaadbare NiMH-batterijen zijn bovendien krachtiger dan gewone alkaline batterijen (voor eenmalig gebruik).
zo ook mijn kleinkinderen met het toestel wat stond in mijn link, (die inmiddels is weggehaald?)
grt,bouk.
[Mod-LesC]Die post (evenals de reactie van TS) is weggemodereerd. Je hebt het zo niet bedoeld (weet ik uit je PB), maar voor de TS kwam het over alsof hij als een kind behandeld werd, terwijl hij hier gewoon informatie komt halen.
@TS: bouks link verwijst naar toestellen die kwalitatief goed zijn, echt niet duur, en bovendien door zijn kleinkinderen gebruikt worden. Misschien toch eens lezen, al is het maar de specificaties?
[/Mod]
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Comment