Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera raden jullie me aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera raden jullie me aan?

Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
    De link die jij geeft, dat is toch ook zonder IS? Ik zie dat er toch nergens bijstaan.

Dus sowieso uitkijken naar een IS dan als ik het goed begrijp?
    Klopt het dat de 18-135 minder scherp trekt?

Concreet: welk toestel + lens (of kit) raden jullie me nu aan welke binnen mijn budget (600€) past en IS heeft?
    De link die ik geef is wel met IS, het staat gewoon niet in de titel. Als je een beetje naar beneden scrolt, dan zie je de inhoud van het setvoordeel. Dan zie je dus dat beide lenzen IS hebben.
    Deze lenzen zijn niet alleen beter dan de 18-55+75-300 kit die je eerst vond vanwege de stabilisatie (die erg handig is, maar niet noodzakelijk), maar ook vanwege de veel betere optische prestaties

De 18-135 is ook minder scherp als deze combinatie omdat deze meer een 'alles-in-één' lens is. Bij dit soort lenzen, moet er steeds ingeboet worden op vlak van beeldkwaliteit. Het is dus beter om de 18-55IS+55-250IS te kopen vanwege het grotere bereik (18 tot 250 ipv tot 135, het verschil kan je hier goed zien: klik).

Ik raad je dus de kit Canon 1000D+18-55IS+55-250IS aan. Dan zit je wel 50€ boven je budget, maar dan krijg je ook wel een zeer veelzijdige en performante combinatie.
    Als je echt niet boven je budget kunt gaan, koop dan een 1000d body en een 18-55IS lens apart (in de kit wordt bijna altijd de niet IS variant geleverd). Dan spaar je nog een beetje door en als je geld hebt voor de 55-250IS dan kunt je die kopen
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Ik blijf bij de sigma, ik bedoel, het is gewoon wat makkelijker om die 15mm extra zoom te hebben en die 1mm extra breedhoek. En je hebt dan 5x optische zoom.
      Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorota1974 Bekijk bericht
        Ik blijf bij de sigma, ik bedoel, het is gewoon wat makkelijker om die 15mm extra zoom te hebben en die 1mm extra breedhoek. En je hebt dan 5x optische zoom.
        De sigma is idd een leuke standaardzoom, maar voor die prijs kan je een bereik van 18-250 (met wisselen) dekken, lijkt mij een (pak) interessanter Je kan de kitlens later nog steeds vervangen door een betere lens (zoals de sigma).
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Malisja Bekijk bericht
          Ze hebben mij gezegd dat de 75-300mm vooral is om veel in te zoomen en meer vanop verre afstand te trekken (zoals safari bv), klopt dit? Zo ja, dan is dit niet wat ik nodig heb.
          Als dit serieus is, dan hebben vragen over aan te schaffen hardware eigenlijk geen enkele zin....
          Met een reflexcamera moet je enig idee van lenzen en techniek hebben om bevredigende foto's te kunnen maken.

Comment

En ben je een hoop geld lichter, met minder bereik (als de combo 18-55IS en 55-250IS)en geen noemenswaardig betere kwaliteit...je enige voordeel is iets meer lichtsterkte op groothoek...je moet natuurlijk zelf weten wat je met je geld doet, maar ik zou met die kitlenzen van Canon beginnen en later pas bepalen aan welke lenzen je meer geld gaat uitgeven...dat advies zou ik aan een beginner geven (ondanks mijn voorliefde voor Sigma )
            Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Dus die breedhoek is geen zoom?

Comment

Working...
              X