Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera raden jullie me aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke camera raden jullie me aan?

Hey iedereen,

Aangezien fotografie meer en meer van mijn tijd begint in te nemen heb ik me daarnet geregistreerd op dit forum hier en ben ik van plan mijn eerste beter toestel aan te schaffen in plaats van te blijven werken met gewone digitale fototoestellen van rond de 200 euro.

Ik ben op zoek naar een (reflex?)camera welke mooie en scherpe foto's kan trekken en dit vooral voor foto's van personen en dieren (vnl. hond). Mooie reisfoto's vind ik ook belangrijk (personen en landschappen).

Mijn budget ligt rond de 500 euro. Ik realiseer me dat dit weinig is maar ik ben dan ook meer op zoek naar een een betere standaardcamera.

Ik ben een totale leek in merken/lenzen/werking maar ben wel bereid om er heel veel over te lezen en te leren. Daarom ook dat ik me hier geregistreerd heb.

Welke camera raden jullie me aan?
    Last edited by Malisja; 23 augustus 2010, 13:59.

Re: Welke camera raden jullie me aan?

Als jullie kunnen kiezen tussen een CANON EOS 1000D+18/55 + lens van 75/300 (actie, prijs is 550€ voor camera + extra lens 75/300) of een Canon EOS 550D (zonder extra lens, prijs is ongeveer 650€).

Wat koop ik best?

Comment

Indien je wil filmen is een 550D, een 1000D is echt goed om mee te beginnen hoor.

Dan heb je ook een leuk bereik opzich.

Comment

Filmen zal wel geen hoofdzaak zijn en met de twee genoemde lenzen kan je heel veel kennis op doen en later kan je dan overschakelen naar betere lenzen en een betre camera wat niet wil zeggen dat wat je kiest slecht is .Er is nu éénmaal verschil en je moet ergens de grens leggen.Ik heb ook geen 1D.

Comment

Filmen interesseert me inderdaad minder.

Het is vooral voor foto's van personen en dieren, meestal buiten getrokken en vanop normale afstand.

Ze hebben mij gezegd dat de 75-300mm vooral is om veel in te zoomen en meer vanop verre afstand te trekken (zoals safari bv), klopt dit? Zo ja, dan is dit niet wat ik nodig heb.

Ze hebben me aangeraden om een 18-135 lens te nemen omdat je hier alles ineen zou hebben, klopt dit?

Ik vind het zelf makkelijker om met 1 goede lens te werken ipv continue te verwisselen. Ik heb inderdaad niet meteen een professioneel toestel nodig maar het moet toch iets zijn..

Ga ik beter voor een 1000D, 450, 500 ?
          En welke lens? 18-55 lijkt mij sowieso te weinig. Ben ik beter met 18-135 of 75-300? Of nog iets anders?

Comment

krik je budget op met 100 euro en koop een 2dehands 450D body en een nieuwe sigma 17-70mm 2.8-4.0 OS HSM Macro lens. Dan kan je ook al beetje macro schieten. Ikzelf heb net mijn 450D body (met 2 orginele batterijen) gekocht (voor 275 euro ) en ga nu ook de sigma lens aankopen (voor 375euro).
            Dus voor 600 euro heb je al een mooie set!
            Canon EOS 450D + Tamron 17-50mm 2.8

Comment

Budget is sowieso rond de 600 al.

Die 450D spreekt me inderdaad wel aan, 2dehands dan.
              Wat denken jullie van deze lens op de 450d: Canon ef-s 17-85 IS ultrasonic USM

Ik versta het verschil niet goed in lensen. Wat is het verschil tussen 18-55 en 17-85?

Comment

Ik vind het zelf makkelijker om met 1 goede lens te werken ipv continue te verwisselen.
                En daar gaan we weer

Weten de mensen dan echt niet beter waar het DSLR gebeuren om draait
                De mogelijkheid om van lenzen te wisselen is nu éénmaal HET grote voordeel van een spiegelreflex.

Dit is niets persoonlijks hoor maar als je dat niet wil, ga dan gewoon voor een goede bridge, heeft ook 10/12 MP, 3-inch LCD, live-view, filmfunctie, 3200 ISO EN een vaste lens met pfff... 20x zoom of zo.

Men denkt nogal snel dat men met een DSLR autm. betere / goede foto's maakt, dit is NIET (helemaal) juist.

Het is en blijft de man/vrouw achter de camera die de grootste rol speelt.
                Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorota1974 Bekijk bericht
                  krik je budget op met 100 euro en koop een 2dehands 450D body en een nieuwe sigma 17-70mm 2.8-4.0 OS HSM Macro lens. Dan kan je ook al beetje macro schieten. Ikzelf heb net mijn 450D body (met 2 orginele batterijen) gekocht (voor 275 euro ) en ga nu ook de sigma lens aankopen (voor 375euro).
                  Dus voor 600 euro heb je al een mooie set!
                  Zo'n wereldwonder is die Sigma nu ook weer niet...

Dan zou ik toch eerder voor set één gaan...de 1000D nieuw met 18-55 en 75-300. Is dit dan de IS versie van de 18-55? Dan zou ik helemaal niet twijfelen namelijk.

Met een 75-300 kun je inderdaad "verder inzoomen" maar afstanden voor op safari zijn dat nog lang niet hoor Gewoon "normale" tele afstanden.

Als je niet wilt wisselen zijn er inderdaad prima bridge toestellen op de markt.
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

De kit 1000D+18-55+75-300 is niet aan te raden in mijn ogen. De twee lenzen die erbij geleverd worden zijn van (vrij) belabberde kwaliteit. Je kunt veel beter de 18-55IS en de 55-250IS kopen. Deze zijn een pak scherper als de twee lenzen die je noemde en hebben bovendien beeldstabilisatie
                    Hier een linkje: Canon 1000D+18-55+55-250. Ik heb deze lenzen ook icm een 450D en ik ben er erg tevreden over, kijk maar eens op mijn flickr
                    Je kunt ook op deze site: pixel-peeper zoeken op basis van bepaalde lenzen naar foto's die ermee gemaakt werden. Zo kan je de kwaliteit van lenzen een beetje bepalen
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Das een mooi kitje idd ik zou niet twijfelen
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        De kit 1000D+18-55+75-300 is niet aan te raden in mijn ogen. De twee lenzen die erbij geleverd worden zijn van (vrij) belabberde kwaliteit.
                        Zeer juist, ik ben vorig jaar met identiek dezelfde combinatie gestart heb er redelijk wel wat plezier aan gehad en veel geleerd tot ik ontdekte dat er beter glas bestond.
                        De oorspronkelijk lenzen werden verkocht en vervangen.
                        De 1000 D zal ik zeker bewaren, je krijgt er toch niet veel voor en zo'n body met lens kun je altijd bijhebben.
                        Heb wel een 50 of een 7 op zicht, tenzij en ondertussen een 60 D op de martkt zou komen ?????
                        Last edited by zoltan; 25 augustus 2010, 19:17.
                        Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                          De kit 1000D+18-55+75-300 is niet aan te raden in mijn ogen. De twee lenzen die erbij geleverd worden zijn van (vrij) belabberde kwaliteit. Je kunt veel beter de 18-55IS en de 55-250IS kopen. Deze zijn een pak scherper als de twee lenzen die je noemde en hebben bovendien beeldstabilisatie
                          Hier een linkje: Canon 1000D+18-55+55-250. Ik heb deze lenzen ook icm een 450D en ik ben er erg tevreden over, kijk maar eens op mijn flickr
                          Je kunt ook op deze site: pixel-peeper zoeken op basis van bepaalde lenzen naar foto's die ermee gemaakt werden. Zo kan je de kwaliteit van lenzen een beetje bepalen
                          De link die jij geeft, dat is toch ook zonder IS? Ik zie dat er toch nergens bijstaan.

Dus sowieso uitkijken naar een IS dan als ik het goed begrijp?
                          Klopt het dat de 18-135 minder scherp trekt?

Concreet: welk toestel + lens (of kit) raden jullie me nu aan welke binnen mijn budget (600€) past en IS heeft?

Comment

Kan iemand me het verschil uitleggen tussen IS-lens en Sigma OS-lens aub?

Man man, echt moeilijk om als leek een eerste camera te kopen

Comment

t Is allebei stabilisatie van de lens.

Bij Canon heet het IS, bij Sigma heet het OS en bij Nikon VR.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                              X