Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax KX leeglopende batterijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax KX leeglopende batterijen

    Gisteren dan toch via Ebay weliswaar een KX als tweede toestel aangeschaft.De verkoper lijkt betrouwbaar ik heb verleden week een 50-135mm gekocht en alles kits. Hij heeft mij zelf het toestel gebracht.
    Alles ok. De kwaliteit van de foto's prima enz enz. Maar... Na enkele foto's krijg ik steed het bericht 'Batterij leeg'. Dan maar andere geïnstalleerd en weer van dat. Deze morgen nieuwe ReCyCko gekocht en jawel na enkele opnamen 'batterij leeg'. Iemand van jullie die of daarover iets weet ? Wat kan het probleem zijn en vooral wat is de oplossing. Ja ik heb een blind vertrouwen in de kennis van de forumleden .
    De oorspronkelijke batterijen laten mij toe op de Canon (van het werk) zonder probleem 500 opnames te doen.

    Avondgroeten uit Brugge

  • #2
    Re: Pentax KX leeglopende batterijen

    Normaal zou alles ok moeten zijn als je de meest recente firmware update plaatst
    Hier kan je die vinden.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Pentax KX leeglopende batterijen

      Bedankt voor je snelle reactie maar ik zit met een vicieuze cirkel... Daar de batterijen suppersnel leeglopen kan ik de firmware niet upgraden daar ik daarvoor .... volle batterijen moet hebben.
      Groeten uit Brugge

      Comment


      • #4
        Re: Pentax KX leeglopende batterijen

        Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
        Bedankt voor je snelle reactie maar ik zit met een vicieuze cirkel... Daar de batterijen suppersnel leeglopen kan ik de firmware niet upgraden daar ik daarvoor .... volle batterijen moet hebben.
        Groeten uit Brugge
        Als je het zelf niet aandurft, ga dan even bij De Beukelaer langs en ze doen het gratis voor je.
        Groetjes van tozumi

        Bezoek hier mijn webstek

        Comment


        • #5
          Re: Pentax KX leeglopende batterijen

          Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
          Bedankt voor je snelle reactie maar ik zit met een vicieuze cirkel... Daar de batterijen suppersnel leeglopen kan ik de firmware niet upgraden daar ik daarvoor .... volle batterijen moet hebben.
          Groeten uit Brugge
          via stroom adapter is dat nog mogelijk maar die heb je waarschijnlijk niet, vroeger werd dit gratis bijgeleverd bij sommige fabrikanten, maar ik vrees dat de firmware niet de reden zal zijn als ze zo vlug leeglopen. Vroege eigenaar zou het toestel ook niet kunnen gebruikt hebben.
          zou verwachten dat er iets opwarmt, niets opgemerkt ?
          zou verder ook niet teveel meer proberen om schade te beperken.

          Comment


          • #6
            Re: Pentax KX leeglopende batterijen

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            via stroom adapter is dat nog mogelijk maar die heb je waarschijnlijk niet, vroeger werd dit gratis bijgeleverd bij sommige fabrikanten, maar ik vrees dat de firmware niet de reden zal zijn als ze zo vlug leeglopen. Vroege eigenaar zou het toestel ook niet kunnen gebruikt hebben.
            zou verwachten dat er iets opwarmt, niets opgemerkt ?
            zou verder ook niet teveel meer proberen om schade te beperken.
            Eigenlijk is het de camera die de soort en type van batterijen niet goed herkent. Als er firmware 1.0 op het toestel staat is dit hoogst waarschijnlijk de reden. Na de firmware update maak je zeker 500 opnamen met één setje goede oplaadbare batterijen.
            Soms helpt het zelfs na het vervangen van de batterijen om enkele minuten te wachten vooraleer het toestel aan te schakelen. Gewoon even bij De Beukelaer binnenstappen en men plaatst de meest recente firmware gratis terwijl je wacht.
            Groetjes van tozumi

            Bezoek hier mijn webstek

            Comment


            • #7
              Re: Pentax KX leeglopende batterijen

              Oorspronkelijk geplaatst door tozumi Bekijk bericht
              Eigenlijk is het de camera die de soort en type van batterijen niet goed herkent. Als er firmware 1.0 op het toestel staat is dit hoogst waarschijnlijk de reden. Na de firmware update maak je zeker 500 opnamen met één setje goede oplaadbare batterijen.
              Soms helpt het zelfs na het vervangen van de batterijen om enkele minuten te wachten vooraleer het toestel aan te schakelen. Gewoon even bij De Beukelaer binnenstappen en men plaatst de meest recente firmware gratis terwijl je wacht.
              ok bedankt

              Comment


              • #8
                Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
                Bedankt voor je snelle reactie maar ik zit met een vicieuze cirkel... Daar de batterijen suppersnel leeglopen kan ik de firmware niet upgraden daar ik daarvoor .... volle batterijen moet hebben.
                Als ze werkelijk zo snel leeg zijn, heb je slechte of versleten batterijen.
                Met opgeladen eneloops lukt de firmware upgrade gegarandeerd.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                Comment


                • #9
                  Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                  Ik heb de aankoopbon, factuurnr en een niet ingevulde garantiekaart. Op de aankoopbon staat een garantiemelding in het frans : Garantie j'usqu'au 01/03//12.
                  Zal waarschijnlijk eens tot in Rijsel moeten rijden.
                  Moest er iemand in het Brugse zo'n stroomadapter hebben zou ik wel eens proberen die nieuwe Firmware op te zetten.
                  In ieder geval bedankt voor jullie raad.
                  Chris

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                    Chris, koop anders 1 nieuw setje lithiums (die worden trouwens bij elke nieuwe K-x bijgeleverd). Daarmee kan je de firmware update doen, en je kan ze nadien gebruiken als backup batterij.

                    Na de update kan je voort met je Recycko's, die zijn even goed als Eneloops. (Memorex Memoready vind ik duidelijk minder goed).

                    Vergeet ook niet om een goede oplader in huis te halen. Bij Conrad hebben ze LaCrosse klonen voor +/- 25 EUR, met 4 aparte laadcircuits.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                      Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
                      Zal waarschijnlijk eens tot in Rijsel moeten rijden.
                      De firmware upgrade duurt hooguit 2 minuten. 'k Heb die reeds uitgevoerd op de K-x van mijn dochter en op die van mij (nogwel met Aldi-batterijen). Helaas heb ik nooit uitgetest hoelang de toestellen het met hun originele firmware uithielden met een opgeladen AA-accusetje.
                      Je zegt zelf dat de foto's prima zijn maar zelfs nieuwe recyko's na enkele opnames leeg zijn. Kan je daar benaderende getallen opplakken (tijdspanne & aantal foto's met/zonder flits)? Het zou toch jammer zijn dat je voor zo'n simpele ingreep naar Rijsel moet rijden.
                      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                        Na een 5tal foto's wordt de batterijindicator geel/groen en na een tiental staat hij op Batterij leeg. Ik probeer nog eens met een setje nieuwe niet oplaadbare batterijen. Ik vrees er echter voor. Ik zal toch eens rondkijken voor de netwerkadaptor K-AC84, maar die schijnt wel duur te zijn en dit enkel voor een Fimware update.
                        Ik laat wel weten hoe de eventuele Firmware upgrade met gewone batterijen verlopen is.
                        Ik gebruik de oplader van Recycko voor mij Recycko batteriejn maar het schijnt dat je die voor andere batterijen niet mag/kan gebruiken.
                        Chris

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                          Ikzelf heb de Pentax K200D. In het begin stopte ik er AA-batterijen van het merk GP in.
                          Na een 150-tal kliks kreeg ik ook steeds een halflege tot lege batterij-indicator.
                          Heb me eneloop batterijen aangeschaft en een batterijlader van Volcraft LPC-1L. Sindsdien heb ik dit probleem niet meer.
                          Moraal van het verhaal: probeer eens met Eneloop batterijen en de batterijlader van Volcraft. De batterijlader vind je o.a. hier
                          Veel succes en laat eens jouw ervaringen weten
                          Pentax K200D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                            Ik heb deze namiddag , met klamme handen, de Firmware 1,01 geïnstalleerd en werkelijk ik krijg al 1/2 uur GEEN "batterijen leeg" meer.
                            Ik heb er wel Recycko's in gestoken.
                            Nu nog een kaars branden vanavond in de OLV kerk en een schietgebedje voor onze vorige Bisschop.
                            Groeten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pentax KX leeglopende batterijen

                              Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
                              Ik heb deze namiddag , met klamme handen, de Firmware 1,01 geïnstalleerd en werkelijk ik krijg al 1/2 uur GEEN "batterijen leeg" meer.
                              Ik heb er wel Recycko's in gestoken.
                              Nu nog een kaars branden vanavond in de OLV kerk en een schietgebedje voor onze vorige Bisschop.
                              Groeten.
                              Nu zijn we benieuwd of het schietgebedje geholpen heeft, m.a.w., is het probleem nu definitief opgelost?
                              Groetjes van tozumi

                              Bezoek hier mijn webstek

                              Comment

                              Working...
                              X