Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kent iemand ROLLEI ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kent iemand ROLLEI ???

op de site van topfoto vond ik juist het pas verschenen toestel van ROLLEI : de rollei 4200. Heeft iemand ervaring met dit merk ?
    Graag info. THX
    pentax optio 555

Toch naar een andere camera aan het uitzien twijfelaar?
    Je hebt je naam niet gestolen

Groetjes

PS: Nope, geen ervaring met dit toestel. Blijf bij je keuze van je Sony (als ik me niet vergis)
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Rollei is (was) gekend voor zijn hoogwaardige 2-oog 6x6 cameras. ik gebruik er zelf nog regelmatig een als het echt heeeel scherp moet zijn, voor heel grote prints of dubbel pagina magazinewerk. als Hasselblad de Rolls Royce is, is Rollei de Mercedes. optiek is Zeiss, zeer goede kwaliteit. ik ken niets van hun digitale toestellen, maar als ze hun naam hoog willen houden zal t wel in orde zijn.
      wim

Comment

Een beroemde naam uit het verleden is geen garantie voor kwaliteit in het heden, de huidige Rollei camera's zijn producten van Fuji of Skanhex van de goedkoopste soort, kies liever voor een product in dezelfde prijsklasse van een van de marktleiders, zijn gewoon meer waar voor het (nog altijd pittige) prijskaartje.....

Comment

Sorry

H1 van Hasselblad gebruikt Fuji lenzen

Fuji lenz HC 50-110mm f/3.5-4.5 Zoom Objectief € 3.600,00

Ik denk dat Fuji toch wel goed is

Na mijn school wil ik toch de overstap maken naar Hasselblad + digitale achterwand
          #Dyslexie#
          Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Comment

Quote:

Ja ,Fuji is zeker geen slechte fabrikant, dat kan je ook niet uit mijn betoog opmaken,maar maakt ook goedkope rommel die niet onder eigen naam wordt verkocht ,maar waar diverse "merken" van goedkope electronica/foto/video produkten hun naam op kunnen plakken.
            Zo zijn er diverse Minolta camera's die onder de naam Trust op de markt verschijnen, die zijn niet identiek aan de er op lijkende Minolta's maar er is bespaard op onderdelen, met gevolgen voor de kwaliteit.....
            Ik kwam op een Duits forum een discussie hierover tegen, de ervaringen met de huidige serie Rollei camera's is zeer negatief, de Duitsers hebben de gewoonte deze dingen 'grundlich" uit te pluizen is mijn ervaring....

Comment

Originally posted by 4nightlife
              Sorry

Na mijn school wil ik toch de overstap maken naar Hasselblad + digitale achterwand
              't probleem is niet zozeer de hasselblad (model500), maar wel de digitale achterwand...da kost mucho dinero...

Comment

Originally posted by w00ha
                Sorry

't probleem is niet zozeer de hasselblad (model500), maar wel de digitale achterwand...da kost mucho dinero...
                Interessant hoor maar de topicstarter is hier niet echt mee geholpen........

Comment

Originally posted by Telekees
                  Originally posted by w00ha
                  Sorry

Interessant hoor maar de topicstarter is hier niet echt mee geholpen........
                  tja , je kan niet iedereen tevreden stellen he telekees...

Comment

HI iedereen, alvast bedankt voor de inlichtingen over rollei.
                    Ik zal er maar geen kopen zeker !!
                    pentax optio 555

Comment

Working...
                    X