Rollei is (was) gekend voor zijn hoogwaardige 2-oog 6x6 cameras. ik gebruik er zelf nog regelmatig een als het echt heeeel scherp moet zijn, voor heel grote prints of dubbel pagina magazinewerk. als Hasselblad de Rolls Royce is, is Rollei de Mercedes. optiek is Zeiss, zeer goede kwaliteit. ik ken niets van hun digitale toestellen, maar als ze hun naam hoog willen houden zal t wel in orde zijn.
wim
Een beroemde naam uit het verleden is geen garantie voor kwaliteit in het heden, de huidige Rollei camera's zijn producten van Fuji of Skanhex van de goedkoopste soort, kies liever voor een product in dezelfde prijsklasse van een van de marktleiders, zijn gewoon meer waar voor het (nog altijd pittige) prijskaartje.....
Ja ,Fuji is zeker geen slechte fabrikant, dat kan je ook niet uit mijn betoog opmaken,maar maakt ook goedkope rommel die niet onder eigen naam wordt verkocht ,maar waar diverse "merken" van goedkope electronica/foto/video produkten hun naam op kunnen plakken.
Zo zijn er diverse Minolta camera's die onder de naam Trust op de markt verschijnen, die zijn niet identiek aan de er op lijkende Minolta's maar er is bespaard op onderdelen, met gevolgen voor de kwaliteit.....
Ik kwam op een Duits forum een discussie hierover tegen, de ervaringen met de huidige serie Rollei camera's is zeer negatief, de Duitsers hebben de gewoonte deze dingen 'grundlich" uit te pluizen is mijn ervaring....
Comment