Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Av/Tv/M

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Av/Tv/M

wist niet echt waar hij thuis hoort dus stel ik mijn vraag hier:

Trekken professionele fotografen (of serieuze amateurfotografen) altijd op de M-stand? Of werken ook zij met sluiter- of diafragma voorkeuze en wordt M meestal gebruikt in moeilijke situaties waar de eerste twee geen afdoend resultaat geven?
    Dat er bij studiowerk voornamelijk M gebruikt wordt kan ik me inbeelden, maar hoe zit het bv met reportages, bruiloften, reizen, ...

mvg
    Laurens
    canon 7D // Sigma 10-20mm 4-5.6 DC HSM // Sigma 70-300mm 4-5.6 DG OS // Canon ef 50mm f/1.4 USM // Canon EF 35-70 mm 3.5-4.5 // Canon ef 24-105mm 4.0 L

Re: Av/Tv/M

Hmmmm....Ik gebruik alleen maar de M-mode. Maar dat komt idd door het vele studiowerk...je went eraan.
    Ik heb vandaag weer eens gepoogd de AV stand te gebruiken, maar ondanks mijn EV correctie (-1), zitten er overbelichte delen tussen. Dit gebeurt me echt niet als ik de M-mode gebruik. Maar ik geloof dat veel mensen de Av en Tv stand wel graag gebruiken.

Comment

80% AV stand.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hoi, 90% AV stand en ik ben een amateurke.

grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

Comment

90% M
          Gr. Paul

Comment

Alle drie , maar M het meest
            grts Peter
            BD1754BE / Body & glass

Comment

75% Av
              20% M (eigenlijk voornamelijk als flits op de cam staat)
              5% Tv
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                75% Av
                20% M (eigenlijk voornamelijk als flits op de cam staat)
                5% Tv
                ik volg..
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik volg..
                  maal 2

Comment

Je kan dit ook anders bekijken :
                    studio/strobist = M
                    macro = Av
                    sport = Tv
                    ...en er zullen nog manieren zijn om het in te delen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                      Hmmmm....Ik gebruik alleen maar de M-mode. Maar dat komt idd door het vele studiowerk...je went eraan.
                      Ik heb vandaag weer eens gepoogd de AV stand te gebruiken, maar ondanks mijn EV correctie (-1), zitten er overbelichte delen tussen. Dit gebeurt me echt niet als ik de M-mode gebruik. Maar ik geloof dat veel mensen de Av en Tv stand wel graag gebruiken.
                      Misschien moet je dan wel -2 toepassen?
                      Dat zal voor Av en M hetzelfde zijn omdat er aan de belichtingsmeting niks verandert, welke stand je ook gebruikt.

Als je het belichtingsconcept begrijpt, dan maakt het niet veel uit in welke stand je fotografeert, als je maar weet wanneer je in moet grijpen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                        Ik heb vandaag weer eens gepoogd de AV stand te gebruiken, maar ondanks mijn EV correctie (-1), zitten er overbelichte delen tussen. Dit gebeurt me echt niet als ik de M-mode gebruik.
                        Dan stel je dus bij meer onderbelichting in als -1, dus als je dat bij Av ook doet........
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hier ook 80%-85% Av en de rest M (vooral met Flits als hoofdverlichting)
                          Tv is volgens mij eerder belangrijk voor sport.. gebruik ik nooit.
                          Canon R | Leica Q
                          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                          [/COLOR]

Comment

80% Av
                            20% M (met de flits of bij concertjes met relatief constante belichting)
                            0% Tv

Gebruik de Av stand om bij te leren over de sluitersnelheid die de camera suggereert.
                            Je zal steeds vaker voor M kiezen als de belichting constant blijft.
                            Canon EOS 5DmkII | Canon Speedlight 580EX | Canon 50mm F1.4 - Canon 24-70mm F2.8 L - Canon 70-200mm F2.8 IS L

Comment

Ik kan de sluitertijd veranderen in de Av stand, en het diafragma in Tv.
                              De P (Program Shift) stand vind ik ook wel handig, en je zult de pro's de kost moeten geven die daar gebruik van maken.

Comment

Working...
                              X