Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

synchronisatiespanning

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • synchronisatiespanning

    Omdat ik een synchronisatiespanning van een 39 volt gemeten had op mijn externe flash welke ik wou gebruiken voor mijn fuji 602 deed ik een emailtje naar de fabrikant. Dit is het antwoord wat ik van hun kreeg. Misschien ook interessant voor de andere forumleden.
    "Unsere Elektronenblitzgeräte haben Niedervoltzündung und nicht die Spannung (Volt) sind wichtig sondern der Strom.

    Der Fuss Ihres UNOMAT BC 32 T ist abgesichert mit einem Widerstand von 6,8 MOhm sodass unter den zugelassenen 500uA das Blitzgerät gezündet wird."

    Mvg
    Patrick
    Fuji S602Z

  • #2

    Ja, dat zullen zij wel zeggen, maar voor jou Fuji, kan die 39V dik teveel zijn onafgezien van de minuscule stroom die erdoor vloeit.
    Voor mij geld : max spanning 5V, anders komt de flits er gewoon niet op, ik weet niet welke interne schakeling er in jou kamera zit, als het een potentiaal vrij kontaktje, (mechanisch of relaistje) zit, dat verder geen verbinding met de electronica heeft, geen probleem, maar als je een ttl-uitgang vanuit de camera electronica hebt, en je zet daar 40V op, krijg ik de kriebels.
    Er bestaan wel wein-sync blokjes om de boel te beveiligen.
    R

    Comment


    • #3
      Dank je Rudy voor het antwoord. Ik weet ook niet goed wat hiervan te denken. In een vorig topic heb ik al een vraag gedaan waar men hier in België (omgeving Hasselt, Maastricht,Aachen) zo een wein sync kan kopen. Lijkt mij inderdaad toch nog de meest veilige oplossing.
      Mvg
      Patrick
      Fuji S602Z

      Comment


      • #4
        Ik denk dat je de wein sync best via het net koopt, hier ten lande ben ik ze nog niet tegengekomen.
        But, better be safe than sorry!!
        Hou rekeneing, met het feit dat de metz 36C2 http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_deutsch/main_index.php3?link=4&sub=1&linkname=mecablitz , een heel leuk kompjuterflitsje van zeer degelijke makelij, met een correcte syncspanning, 70€ kost bij Grobet!! dat zal je voor dat blokje ook moeten betalen.
        R

        Comment


        • #5
          Ik heb dit zelf opgelost voor aansluiting van 3 verschillende flitsen. Bij mij was de spanning 280V op het kontakt. De waarde van die spanning wordt ook sterk bepaald door het type meter. Soms zou je een veel lagere waarde meten en dan denken dat het veilig is terwijl bij leegloop er toch een zeer hoge spanning kan opstaan. Zeer hoge spanningen zijn altijd gevaarlijk ook met een zeer hoge impedantie omdat heel traag een spanning kan opgebouwd worden die dan in eenmaal doorslaat. Het volstaat dat een kleine capaciteit kan gevormd worden om toch beschadiging te hebben.

          Ik heb daarover een topic gemaakt destijds. nl:
          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=13310

          Intussen heb ik de weestand van 4M7 teruggebracht naar 1M omdat de stroom te laag was.
          Deze schakeling heb ik in 2 verschillende units reeds in gebruik en alles werkt veilig. Als je iets wat kunt solderen is dit een zeer goedkope oplossing.

          Op onderstaande link zie je hoe ik hem in een doosje heb gestoken bij mijn macro fotografie samen met een zelfgemaakte manueele instelling voor de vivitar 283 flash.
          http://users.skynet.be/frans_vdm/bd/set.jpg

          Groetjes
          Frans

          Comment


          • #6
            @digpat
            Kijk eens op het fuji-forum op dpreview, daar is heel dat verhaal in het lang en breed uitgewerkt. Je zult daar ook een lijst vinden van een aantal flitsen die getest geweest zijn...

            Zoals je ziet in mijn sig gebruik ik ook een nogal exotische flits ! Maar die doet het en valt ruimschoots binnen de toleranties...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment

            Working...
            X