Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500 vs 550 vs 50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500 vs 550 vs 50

    Hoe verschillen die toestellen van elkaar?

    Ik wil de body gebruiken met 17-55mm f/2.8 en 55-250mm IS.

  • #2
    Re: Canon 500 vs 550 vs 50

    Alle staat al op het forum : http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...0d-324202.html

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500 vs 550 vs 50

      Niet alles staat er op. Over 550D wordt niet gesproken.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500 vs 550 vs 50

        50D is een hogere klasse. Ik zou zelfs een 40D verkiezen boven 500 & 550D..
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500 vs 550 vs 50

          Het grootste verschil voor mij is de ergonomie, de bediening en de kijker. De 50D heeft hier overal een stapje voor.

          De 550D is de meest recente en heeft alle nieuwste toeters en bellen (live view, filmen, ..). De 50D is momenteel zéér betaalbaar omdat de 60D er hoogstwaarschijlijk héél binnenkort aankomt en de stock weg moet. Lijkt me interessant om daar nu gebruik van te maken indien de nieuwste functies niet noodzakelijk zijn voor je.

          Maar neem ze vooral alledrie even vast.. daar zit voor mij het grootste verschil.
          Canon R | Leica Q
          EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
          Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
          [/COLOR]

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500 vs 550 vs 50

            De 50D is de beste van de drie, zeker qua ergonomie, maar is de enige van de drie die niet kan filmen. Als dat een voorwaarde is...
            De 550D wordt vaak omschreven als de kleine 7D.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500 vs 550 vs 50

              Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
              Niet alles staat er op. Over 550D wordt niet gesproken.
              Het verschil tussen de 550 en 500 is miniem, neem eens een 50D vast (of elke XXD) dan weet je pas wat een goeie body is. En dat staat er wel degelijk als je wil lezen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                Hoe verschillen die toestellen van elkaar?

                Ik wil de body gebruiken met 17-55mm f/2.8 en 55-250mm IS.
                Gezien je objectief keuze kun je met een 450D of lager nog erg goed uit de voeten. De 17-55 is absoluut een erg goed objectief één die zeker een roodrandje verdient, maar de keuze van de 55-250IS zou ik eerder body kopen die wat goedkoper is en investeren in een 70-200 f/4. Glas is immers meer waard dan je body en gaat over het algemeen langer mee. De gekozen body's zijn allemaal gewoon goed tevens als de 450D. Ergonomie is voor ieder verschillend wat prettig is. Hier kun je dan ook beste de keuze maken door ze zelf vast te houden en te kijken wat ligt prettig in de hand.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                  Superdaantje, er is een gigantisch verschil tussen de XXD en de XXXD reeksen, lees http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...0d-324202.html nog maar eens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                    Ik heb enkele maanden terug ook deze drie aan het vergelijken geweest, en de 550D is uit de bus gekomen. waarom?
                    1. de 50d was net iets boven m'n budget als beginner.
                    2. de 550 was gewoon nieuwer en op sommige puntjes beter als de 500d (en viel nog wél binnen budget).

                    Het is een zeer goede camera vind ik persoonlijk, maar 't is dan ook m'n eerste dus ik kan niet echt vergelijken...

                    Gr,
                    Yannick

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Superdaantje, er is een gigantisch verschil tussen de XXD en de XXXD reeksen, lees http://forum.belgiumdigital.com/f9/5...0d-324202.html nog maar eens.
                      Vindt verschil kwa output van 50D en 550D nou niet echt zo groot. Zelfs nog iets in voordeel van de 550D. Dit is dan een persoonlijke mening. Bediening van een xx serie mis ik niet op de 550D. En Camera maakt nou niet echt zo veel verschil. Objectieven zou ik eerder meer geld aan uitgeven. En of een camera goed in de hand ligt is voor ieder verschillend.

                      Zo heb ik mij recentelijk verwonderd in een dierentuin dat daar iemand naast mij ging staan die mijn camera en die van vriend van mij de grond in boorde en zijn 7D op alles beter vond. (ik had een 400D en 550D bij mij vriend van mij 40D) En wat voor objectief had die goede man op zijn camera een Tamron 18-200 en de camera op auto stand. Wij konden ons lachen niet in houden. (wij kende de goede man niet eens) ik heb liever een xxxD met een goed objectief dan een xxD of xd met een oude tamron 18-200. Al met al moet ik wel toegeven dat ik toch zal overstappen naar een xD body, aangezien ik nu de collectie L objectieven heb die ik wenste. 550D zal tweede body worden en 400D staat reeds te koop. Tja ieder zijn persoonlijke mening
                      Last edited by Superdaantje; 19 augustus 2010, 09:32.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                        Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                        Gezien je objectief keuze kun je met een 450D of lager nog erg goed uit de voeten. De 17-55 is absoluut een erg goed objectief één die zeker een roodrandje verdient, maar de keuze van de 55-250IS zou ik eerder body kopen die wat goedkoper is en investeren in een 70-200 f/4.
                        Wat vooral telt bij een tele is het focaal bereik. Daarin is de 70-200 iets beperkter.
                        F/4 is niet bijzonder lichtsterk te noemen. Dus waarom meer uitgeven aan een lens die minder bereik heeft en niet bijzonder lichtsterker is.

                        Objectieven zou ik eerder meer geld aan uitgeven.
                        Een f/2.8 als standaard is geen goedkoop objectief. De twee lenzen die ik genoemd heb dekken voldoende toepassingen. Dus waarom meer uitgeven aan lenzen die ik niet echt nodig heb.

                        Ik zie niet in wat er mis is met de 55-250mm IS. Ik wil wel een andere lens overwegen maar deze sluit mooi aan op de 17-55mm f/2.8.
                        Last edited by MadJazz; 18 augustus 2010, 23:40.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                          Oorspronkelijk geplaatst door MadJazz Bekijk bericht
                          ...

                          Ik zie niet in wat er mis is met de 55-250mm IS. Ik wil wel een andere lens overwegen maar deze sluit mooi aan op de 17-55mm f/2.8.
                          Wel, eigenlijk was dat mijn combo met de 50D: de EF-s 17-55 f/2.8 IS die er voor ongeveer 75-80% van de tijd op zat, en de 55-250mm IS (of een prime) voor het overige. Toen ik naar de 7D ben upge-grade, ben ik ook naar de 70-200 f/2.8 MKI gegaan. Maar mijn vrouw maakt nog veel gebruik van die 55-250.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                            Heb je de 70-200IS f/4 wel eens vast gehad en goed vergeleken met een 55-250?

                            Wat betreft niet licht sterk genoeg? Fotografeer je zo vaak in situaties dat je een f/2.8 nodig hebt? Heb zelf 17-40 - 24-105IS - 70-200IS alle f/4 en kom in de meeste situaties gewoon uit. Zit nog wel te twijfelen over een licht sterk objectief voor erbij. Dit vooral voor binnen, maar daar zit ik niet te denken aan een 70-200IS f/2.8, aangezien ik zelden brandpuntsafstand boven de 70 binnen nodig heb. Dit zal eerder een 24-70 worden.

                            Het is voor ieder persoonlijk, maar ik begrijp soms niet waarom er zoveel nadruk wordt gelegd op een body. Out put van een 50D en 550D liggen niet zover uit elkaar, maar gelukkig ieder zijn eigen mening.
                            Last edited by Superdaantje; 19 augustus 2010, 09:34.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 500 vs 550 vs 50

                              Het is voor ieder persoonlijk, maar ik begrijp soms niet waarom er zoveel nadruk wordt gelegd op een body. Out put van een 50D en 550D liggen niet zover uit elkaar, maar gelukkig ieder zijn eigen mening.
                              De 17-55 f:2.8 komt samen met de 50D in een pakket, vandaar.

                              Die drie lenzen van jou zijn ook een interessante combinatie. Op welke body staan ze?

                              Comment

                              Working...
                              X