Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!! Keuze eerste DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Help!! Keuze eerste DSLR

    Beste, er zijn in jou budget zeker toestellen te vinden die aan je eisen voldoen.
    Denk maar aan een D5000 van Nikon, of de K-x reeks van Pentax die zeker zullen voldoen.
    Er loopt hier een ellenlang draadje over de NEX toestellen (eerste blad bij Camera) en dat is nogal .. ahum ... geanimeerd.
    Is een Sony goed of slecht? Er zijn geen echt slechte reflex toestellen.
    Ga je bv. een Puerte zijn posts napluizen komen bij mij allerlei alarmbelletjes rinkelen want welk toestel het ook mag zijn van Sony, dan krijg je de indruk dat ze al de competitie wegblazen. Hoe meer ik zulke posts lees hoe meer ik bij afzet (ja, het is geen relevante redente kiezen voor of tegen een merk te zijn).

    Koop gerust een Sony hoor, er zijn ook instapmodellen te vinden in je budget en zo heeft Canon die ook of een Olympus.

    Ja, er is nogal een neiging om steeds een instapper zijn budget (iets) te laten overschrijden wat een nogal slechte gewoonte is maar laat je niet gek maken en koop het toestel waar jij je goed bij voelt.

    Extra verborgen kosten: geheugenkaartjes (beter 2 van 4GB dan 1 van 8GB of 16GB), extra batterij eventueel en een draagtas/rugzak.

    Happy shopping.

    Comment


    • #17
      Re: Help!! Keuze eerste DSLR

      eos 500 D staat momenteel in promotie bij konijnenberg (juist een mail van gekregen )

      Comment


      • #18
        Re: Help!! Keuze eerste DSLR

        Ik heb ook een tijd aan het zoeken en vergelijken geweest op internet en heb uiteindelijk voor de Nikon D5000 gekozen en ben er heel tevreden over.
        Zou je wel aanraden om niet in een gewone winkel te kopen maar om goed te zoeken voor online winkels de prijzen liggen dikwijls veel lager. Soms zelf een verschil met met meer dan 110 euro dus wel de moeite.
        Digicamshop.be vb heeft een goede en snelle service en is heel goed van prijs.
        Maar ga meerde site af sommige artikels zijn bij digicamshop beter van prijs en soms zijn er andere goed koper.
        Alvast veel succes met je keuze en aankoop.

        grts Capri
        Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
        "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

        Comment


        • #19
          Re: Help!! Keuze eerste DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door Gianni Claes Bekijk bericht
          maar ben wel blij dat ik niet de kitlens heb.
          Nee, met zo'n ding wordt je niet voor vol aangezien...

          Zalig zijn de armen van geest.

          Comment

          Working...
          X