Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Canon G11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring met Canon G11

    Heeft er iemand ervaring met de Canon G11.
    Zoja, wat zijn u bevindingen,
    Zowel negatief als positief.

    Alvast bedankt.
    Canon 550D - DZ Kitlenzen

  • #2
    Re: Iemand ervaring met Canon G11

    Ik heb wel positieve ervaringen met de 'zoek-functie'

    De G11 is momenteel de top bij de compacts bij Canon, maar als je de specifieke aspecten van de G11 niet behoeft (hotshoe bvb) kan je evengoed voor de hoog aangeschreven S90 gaan.

    Maareuh,... wat zoek je exact in een compact/prosumer?

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring met Canon G11

      Kijk 'ns ne keer wat Vicky met haar G11 maakt. Pas op: Vicky maakt met elk toestel dat zij vastpakt (en zij heeft er verschillende!) uitstekende foto's.

      Forum voor het plaatsen van foto's van architectuur, urbex, en door de mens gemaakte constructies. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

      Forum voor stillevens of abstracte fotos. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

      (ikzelf heb de G9 en ben een tevreden gebruiker, als je rekening houdt met de klassieke tekortkomingen van een "compact" -maar noem die G-reeks van Canon niet zomaar een compact )
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Iemand ervaring met Canon G11

        Heb de mijne reeds verschillende maanden
        Bij voldoende licht zijn er schitterende foto's mee te maken
        Foto's zijn, rekenig houdend met de kleine sensor, te vgl met
        een instap DSLR met kit lenzen.
        Prachtig toestel om altijd bij zich te hebben
        Ligt ook zeer goed in de hand; niet te vergelijken met
        de echte compact toestellen

        Comment


        • #5
          Re: Iemand ervaring met Canon G11

          @ Les : bedankt voor het compliment

          Terug on topic : De G11 is idd een prima camera voor landschapsfotografie. BV op Santorini heb ik de eerste dag mijn Sony A350 en de G11 meegenomen en telkens met beide camera's een foto genomen, 's avonds vergeleken op mijn computer en de volgende dagen heb ik enkel nog de G11 meegenomen ipv van de zware Sony A350 want het verschil in kwaliteit was practisch niet te zien. Dus al de foto's van Santorini op mijn website zijn genomen met de G11.
          De G11 is ook heel goed met hoge ISO alleen voor macro gebruik ik die hoge ISO niet omdat je wel ruis ziet wanneer je moet bijsnijden.
          Voor macrofoto's kan je, als je inzoomt om een wazige achtergrond te krijgen, niet dicht bij het onderwerp komen dus moet je bijsnijden om een klein onderwerp meer te laten uitkomen. Maar van een groot onderwerp maakt hij prachtige macro's.
          Verder kan ik geen negatieve punten vinden voor de G11.
          Het is een compacte camera met de kwaliteit die velen uit een instapmodel DSLR halen .
          Als je nog vragen hebt stuur me dan maar een PM
          Last edited by Vicky; 17 augustus 2010, 09:19.
          Groetjes Vicky

          Comment


          • #6
            Re: Iemand ervaring met Canon G11

            mijn minpunt is de *zoeker*. Bij mijn vorige Olympus was dit echt een zoeker met vanbinnen een lcv-scherm (of zoiets). Dat vond ik echt nuttig, vraag me niet waarom. Bij de G11 is dit een plastiek tunneltje wat dus eigelijk zo goed als waardeloos is

            Heb nog niet zoveel fotos gemaakt. De IS is wel een verbetering tegenover mijn ouwe toestel zonder IS. MAcrofotos maken zonder waas = woohoo
            En de batterij gaat redelijk lang mee; Heb ze op die maanden nog niet moeten herladen. Toegegeven, heb het ding 10x gebruikt tot nu toe..
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment


            • #7
              Re: Iemand ervaring met Canon G11

              Hey iedereen, Hartstikke bedankt voor de informatie, echt top!!!

              Het verhaal is dus het volgende.
              Ik had een Sony HX5VB wat een heel goed compactje was. Deze is echter gestolen!
              Al een geluk dat ik een verzekering had afgeslotene. Na heel veel gezaag bij de verzekeringsmaatschappij heb ik een waardebon gekregen van 319 euro (bij media markt).

              Bij mijn aankoop van die Sony twijfelde ik tussen het Sony Model en de G11, en uiteindelijk voor de eerste gegaan wegens de aankoopprijs.

              Reden van het zoeken van een compact is om foto's te nemen tijdens trektochten/uitstapjes wanneer ik geen zin heb om de grote camera+lenzen mee te nemen.

              Nu was ik dus opnieuw aan het twi jfelen tussen paar modellen (ter info, heb al een reflex Canon 550D met filmfunctie):

              1) Sony Nex 3 - In de winkel een klein uurtje mee staan spelen en vind het persoonlijk heel onhandig, voor de minste verandering moet je die menuutjes in. Het onscherp maken van een achtergrond vind ik maar +- en macro's nemen met de bijhorende lenzen is ook maar +-. En als je hier een 18-55 opzet is deze ook al niet meer "compact".

              2) Sony A500 - Zeer goede camera, tevens al mee gewerkt (en zeer verbaads hiervan), echter heb ik al een reflex en dan moet je weer werken met andere lenzen. En en dan heb ik ook geen compact meer.

              3) Canon G11 - Ook een klein uur mee staan spelen in de winkel. Voelt ZEER stevig aan (of dit ook zo is, geen idee :-) ). Heel gemakkelijk veranderingen in te brengen (witbalans, lichtcompensatie, iso's). Trekken in Jpeg + RAW.

              Ik ga 99% voor de G11 kiezen maar ga alleen nog even wachten tot september ( zou hem pas in oktober nodig hebben). Als Canon/Nikon iets in de trend van de nex zou verkondigen of de G12 zou aangekondigd worden dan kan het zijn dat ik nog even wacht.


              Hoop dat dit ook nuttig is voor paar mensen.
              Canon 550D - DZ Kitlenzen

              Comment

              Working...
              X