Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help, nieuwe reflexcamera?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help, nieuwe reflexcamera?

Ik ben nieuw met fotografie, en binnenkort wordt het één van m'n hoofdvakken op school.
    Ik werk nog altijd met een analoge camera maar omdat het ontwikkelen van mijn foto's zo duur is heb ik besloten een digitale SLR te kopen.
    Ik was vanplan om de Nikon D5000 met 18-55mm lens te kopen, gewoon om dat ik geen idee had wat voor camera ik anders zou moeten kopen en ik die beide voor een vrij goeie prijs kan krijgen. Ik wil er ongeveer 500 euro aan geven (liefst lens en body) ik weet dat het niet zo erg veel is maar, daarna kan ik nog altijd verder sparen voor een betere.

Kan er iemand mij alsjeblieft helpen, ik kan alle hulp gebruiken want ik wil hem liefst zo snel mogelijk hebben, zodat ik wat kan oefenen voor het nieuwe schooljaar begint.

Alvast bedankt

Re: Help, nieuwe reflexcamera?

Niemand... ?

Comment

Is je analoge camera ook een Nikon? Misschien kan je huidige lenzen nog hergebruiken op je DSLR, al dan niet met autofocus.
      'k zou in elk geval ook nog budget voorzien voor een lichtsterke standaard-prime (een 35mm bvb)

Comment

5000 met 18-55 is geen slechte keus om te beginnen (de combinatie 550 euro bij konijnenberg)
        Maar misschien eens naar een 2e handse zoeken met een betere lens voor hetzelfde budget.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Mijn huidige camera is nog altijd een Minolta maxxum 7000..
          Ik kan de Nikon + lens voor 479 kopen en was zoiso vanplan om een prime te kopen.
          Meeste mensen hebben me gezegd dat het een goeie keuze is dus ik denk dat ik niet ga twijfelen

Comment

In mijn ogen is de D5000 een erg goeie keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elkePATZZ Bekijk bericht
              Mijn huidige camera is nog altijd een Minolta maxxum 7000..
              Misschien iets om over na te denken.
              De lenzen die je gebruikt op je Minolta zijn te gebruiken op de huidige Sony Alpha's.

Sven
              Sony A58 met glas, Fuji X-E1
              Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
              Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                Misschien iets om over na te denken.
                De lenzen die je gebruikt op je Minolta zijn te gebruiken op de huidige Sony Alpha's.

Sven
                Handig om te weten, ga mij morgen eens informeren in de winkel, bedankt. )

Comment

Heb het me even moeilijker gemaakt..
                  nu twijfel ik tussen de Nikon D5000, Nikon D3000 en Canon 1000D
                  allemaal met een 18-55 mm lens.. Iemand raad/ervaring met deze toestellen
                  dat mij zou kunnen helpen?

Comment

allemaal met een 18-55 mm lens.. Iemand raad/ervaring met deze toestellen
                    dat mij zou kunnen helpen?
                    Raad en daad is hier zeker te vinden beste Elke. Kijk even in de laatste 5 pagina's van deze sectie "camera" en ik ben zeker dat je meer als voldoende leesvoer zal vinden. De vergelijking tussen deze camera's is hier al dozijnen keer aan bad gekomen en blijft echter bijna dagelijks terugkeren. Een beetje zoeken kan geen kwaad hé

Comment

Ik vind de D5000 ook een goede keuze ik heb hem zelf ook een paar maanden in mijn bezit en ik maak er mooie fotoos mee.
                      Ik ben nog maar een beginner dus veel interesants kan ik er niet over zeggen,maar hij bevalt mij prima.
                      mijn lenzen zijn 18/105 en 70/300 en ben er blij mee.
                      Groeten Peter.

Comment

allemaal met een 18-55 mm lens...
                        Waarom zijn de Sony DSLR's afgevallen? Je hebt toch al een daarop passend Minolta objectief.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          Waarom zijn de Sony DSLR's afgevallen? Je hebt toch al een daarop passend Minolta objectief.
                          Ik heb het overwogen, maar aangezien ik tog maar één minolta lens is die al verschrikkelijk oud is, en m'n broer heeft hem nog niet zo lang geleden laten vallen, en hij zit verschrikkelijk los. Daarom vond ik het beter om metteen nieuwe lenzen te kopen, het zijn mooie toestellen maar Nikon en Canon spreken mij net iets meer aan. (::

Comment

Misschien ook eens de nieuwste Nikon dslr bekijken. De D3100. Opvolger van de D3000, maar met specs die de D90 zelfs overtreffen (op sommige vlakken). Heeft een 14mp sensor, een nieuwe processor, 11 scherpstelpunten, een volwaardige HD filmfunctie... en nog wel enkele nieuwigheden. Wat de prijs betreft zal je wel iets boven je budget zitten.
                            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixelke Bekijk bericht
                              Misschien ook eens de nieuwste Nikon dslr bekijken. De D3100. Opvolger van de D3000, maar met specs die de D90 zelfs overtreffen (op sommige vlakken). Heeft een 14mp sensor, een nieuwe processor, 11 scherpstelpunten, een volwaardige HD filmfunctie... en nog wel enkele nieuwigheden. Wat de prijs betreft zal je wel iets boven je budget zitten.
                              Is idd iets boven haar budget maar zal wel zakken na een x aantal weken als andere shops deze ook hebben op stock. Maar lijkt me een zeer goeie keuze...

Comment

Working...
                              X