Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Btw....misschien kan de TS even het topic veranderen in welke FF van Nikon....aangezien ervaringen over FF's van Canon niet op prijs gesteld worden.
Jeroen heeft heel vroeg (half augustus) in het topic al aangegeven dat het Nikon ging worden, dus dan lijkt het me logisch dat er meer "Nikon" antwoorden komen, niet?
Als TS mag je, helaas, geen topictitels aanpassen heb ik onlangs geleerd.
Voor mij is de keuze gemaakt...voor anderen die het lezen is Canon info imho meer dan welkom, evenals Sony info for that matter. Hij mag ook op slot van mij...ga toch een D700 kopen
Ikke niet.....al mijn foto-maatjes schieten met Nikon....de losers (geintje)
Welnee man, is toch prachtig toestel! Maar we verwachten nu wel hele goede foto's he (ik wil geen druk op je schouders leggen hoor)
Ik heb nooit veel van de Nikon-Canon strijd begrepen. Ik heb nooit bewust gekozen voor Canon, zonder me eigenlijk voor te bereiden kocht ik die 10D van Canon voor een prikkie. Daarvoor met goedkope compactjes. Als je dan eenmaal een merk gewend bent en de lenzen er voor hebt, blijf je er gewoon hangen. Maar voor het zelfde geld was het een Nikon geweest die ik toen had aangeschaft. Als ze maar doen wat ze moeten doen en mooie plaatjes maken
Ikke niet.....al mijn foto-maatjes schieten met Nikon....de losers (geintje)
Welnee man, is toch prachtig toestel! Maar we verwachten nu wel hele goede foto's he (ik wil geen druk op je schouders leggen hoor)
oei...daar had ik nog niet aan gedacht, kan de camera straks niet meer de schuld geven...hmzzz...misschien toch maar even uitstellen nog
En ik snap de strijd ook nooit zo...als ik nou aandelen had
Als TS mag je, helaas, geen topictitels aanpassen heb ik onlangs geleerd...
Even de puntjes op de i, Jeroen. Als TS KAN je helaas geen topictitels aanpassen. Da's één van de (gewilde of ongewilde, dat weet ik niet) instellingen in de software. Wil je een topictitel laten aanpassen, contacteer dan even een Mod (of alle Mods via het uitroepteken).
Last edited by Franciskine; 12 september 2010, 17:58.
draai of keer het zoals je wil... zowel de D700 als de 5D mkII zijn topcameras!
Jouw keuze is op de D700 gevallen en ik wens je daar veel fotoplezier mee
De fabrikanten maken de keuze ook zo verdomd moeilijk met hun toestellen als je nog geen lenzen hebt he
Dat is zeker zo...maar gelukkig hoeft deze keuze daarom ook maar één keer gemaakt te worden en kan ik de volgende keer "blind" een andere Nikon (bij)kopen...alhoewel ik vermoed dat de D700 nog wel even "mee kan".
Veel plezier met je D700 binnenkort of ondertussen heb je hem misschien al.
Maar je hebt nu nog niet gezegd waarom jij voor de D700 gekozen hebt?
Hopelijk niet voor die zogezegde betere ruis ik durf immers te wedden dat er niemand hier aan de hand van afdrukken het verschil in ruis tussen beide camera's kan zien. Als je pixelpeept zie je het amper maar dat is niet realistisch natuurlijk.
En algemeen tussen Nikon en Canon zijn de verschillen eigenlijk verwaarloosbaar. En vele van ons zijn uiteindelijk bij Canon of Nikon beland omwille van redenen die nu vaak niet meer het geval zijn.
Hogere FPS (helemaal in combi met de batterygrip)
Betere AF, waarbij beter met name valt op een betere verdeling van de AF punten over het beeldvlak. In termen van snelheid "moet ik het nog zien".
De hoge resolutie van de 5D heb ik zelden "echt nodig" en zou daarmee onnodig mijn workflow verlengen.
Qua ruis was ik bij de 5D óók niet bang inderdaad.
Grip...de D700 ligt mij net iets fjner in de hand als de 5D (helaas niet inclusief grip kunnen proberen).
Blik op de toekomst...de D3 modellen van Nikon spreken mij meer aan dan de 1D modellen van Canon (ondanks de prijs).
Comment