Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fullframe DSLR en waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
    Ik fotografeer wekelijks in maneges en in de stallen. Met mijn 5DmkII en een lichtsterke 70-200L. Prachtige foto's, en de ISO kan omhoog tot zeker 3200 , dan zien de foto's er nog goed uit. Maar met een lichtsterke lens ben ik nog niet boven ISO 800 uitgekomen in de manege (binnenbak en stallen)

Neen, hier verkoop je onzin....Beide toestellen zullen geschikt zijn, de 5DmkII Zeker!!! Ik spreek echt uit ervaring.
    toch niet
    ik fotograaf ook regelmatig in manege's en stallen en indoor pistes en dat is een echte ramp kwestie verlichting
    daar kom je dikwijls niet toe met iso 800 !!!
    zeker niet als je foto's van een jumping indoor moet maken!(dus actiefoto's waarbij je geen lange sluitertijd kan gebruiken)
    dan heb je dikwijls iso 1600 tot 3200 nodig bij sluitertijden van 1/250 en korter
    voor zo'n zaken is een D700 wel een stuk beter dan een 5dII
    en nog liever een D3s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Doe ik al haha...maar blijft voorlopig ook bij dromen...

Als alles meezit binnen een maand de D700 in huis. Dan die eerst maar eens leren kennen dacht ik zo
      ik heb juist een mailtje gekregen van mijn fotowinkel dat de D700 gaat zakken in prijs
      ik dacht adviesprijs iets van een 1975€
      dus nu als kitvorm met die pdk-1 is ook een stuk goedkoper gewrorden
      vermoedelijk zal er binnen de paar maand wel een opvolger dus voor de D700 komen (welke wel een stuk duurder zal zijn dan 2000€)

Comment

In Nederland zit hij al op een 1890 aan normale verkoopprijs, iets onder de 2200 incl. PDK kit.

Heb begrepen dat een opvolger niet eerder als 2011 komt en die zal inderdaad nog even boven budget zijn. Sowieso ben ik tot nog toe niet heel erg van de supernieuwe body's...wacht dan liever tot de prijs stabiel is...en dan blijf je wachten he

Gisteren waren ze bij Konijn wel opeens allemaal "out of stock" op internet, dus zit wel iets aan te komen wellicht.
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bij Kamera-express op dit moment 1819 euro voor de D700...... De prijzen dalen ineens weer snel

én.... op voorraad op dit moment.
          Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

Comment

Let alleen wel op bij keuzen puur op een forum afgaand dat nikon en canon de meeste voorkomende zijn.En dus zul je ook altijd minder reacties krijgen over een sony bijv.
            Puur omdat minder mensen ermee bekend zijn.

Verder heb ik een alpha 300 waar ik geen spijt van heb.
            Maar over de 900 en 850 kan ik niet veel vertellen ook omdat ik er geen ervaring mee heb...
            Greetz Twan

http://500px.com/TwanGroenen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
              Let alleen wel op bij keuzen puur op een forum afgaand dat nikon en canon de meeste voorkomende zijn.En dus zul je ook altijd minder reacties krijgen over een sony bijv.
              Puur omdat minder mensen ermee bekend zijn.

Verder heb ik een alpha 300 waar ik geen spijt van heb.
              Maar over de 900 en 850 kan ik niet veel vertellen ook omdat ik er geen ervaring mee heb...
              I know Werk nu ook met een camera waar er maar weinig mee werken... Heb zéker gekeken naar Sony, maar prijstechnisch staat de A900 momenteel zeer slecht tegenover de D700 en 5D...daarnaast zit er bij Canon/Nikon iets meer zekerheid in het systeem (fullframe SLR), wat voor mij ook zeker meetelt. Ook heeft Sony (nog) geen tegenhanger voor de 1D / D3 series, wat voor de toekomst (nog) een overstap zou kúnnen betekenen met alle kosten van dien.

@Congo, Kamera express verkoopt enkel de PDK1 kit niet als combo, wat hem weer veel duurder maakt als Konijn en Cameranu.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                toch niet
                ik fotograaf ook regelmatig in manege's en stallen en indoor pistes en dat is een echte ramp kwestie verlichting
                daar kom je dikwijls niet toe met iso 800 !!!
                zeker niet als je foto's van een jumping indoor moet maken!(dus actiefoto's waarbij je geen lange sluitertijd kan gebruiken)
                dan heb je dikwijls iso 1600 tot 3200 nodig bij sluitertijden van 1/250 en korter
                voor zo'n zaken is een D700 wel een stuk beter dan een 5dII
                en nog liever een D3s
                Gert, als je mijn berichtje goed leest, schrijf ik dat ik met de 5DmkII makkelijk tot 3200 ISO kan gaan (Evt nog hoger) Ik ken de maneges niet waar jij fotografeert, maar waar ik fotografeer, daar komt nog aardig wat daglicht binnen (vandaar dat ik vaak niet hoger hoef te gaan dan 800), via de zijschuifdeuren naar de bak. Dat je de sluitertijd moet opvoeren hoef je me niet uit te leggen
                Maar goed...ik begrijp dat eigenlijk alleen Nikons in verschillende prijsklasses hiervoor geschikt zijn of de allerduurste Canon. Vreemd dat mijn foto's er toch best mooi uitzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Dus de prijs van de Canon 5D MKII is ongeveer dezelfde als die van de D700? Dat is wat jij dus zegt he.. 't Is maar een vraag, ik ken geen Canon prijzen....... En Spanjaart spreekt dus over een bepaalde prijsklasse.
                  De absolute topper wat minimale ruis en superhoge Isos' betreft, is de D3S, daar kan momenteel geen enkel ander merk tegen op, j betaalt er dan natuurlijk ook naar.... ;-)
                  Als je nu je energie even in google gestopt had ipv dit berichtje te schrijven, kun je zien dat de D700 in dezelfde prijsklasse vals als de 5DmkII. De D700 kost rond de 1799 euro.
                  IK heb begrepen dat hij over een bepaalde prijsklasse sprak

Verder lijkt het hier wel een Nikonpromotie topic (vreemd dat moderators zich daar mee inlaten btw, ik hoop dat het niets schuift). Lijkt me allerminst objectief te noemen. Jammer dat men niet kan toegeven dat Canon EN Nikon beide prachtige toestellen hebben voor elk soort fotografie.

Comment

Gert, als je mijn berichtje goed leest, schrijf ik dat ik met de 5DmkII makkelijk tot 3200 ISO kan gaan (Evt nog hoger) Ik ken de maneges niet waar jij fotografeert, maar waar ik fotografeer, daar komt nog aardig wat daglicht binnen (vandaar dat ik vaak niet hoger hoef te gaan dan 800), via de zijschuifdeuren naar de bak. Dat je de sluitertijd moet opvoeren hoef je me niet uit te leggen
                    Maar goed...ik begrijp dat eigenlijk alleen Nikons in verschillende prijsklasses hiervoor geschikt zijn of de allerduurste Canon. Vreemd dat mijn foto's er toch best mooi uitzien.
                    mijn D200 is daar absuluut niet voor geschikt
                    eens boven de iso 800 is dat een serieus ruisbeest ,mits wat goed te belichten zijn de foto's tot iso 1000 max 1600 nog wat aan te zien
                    ik zeg niet dat uw canon slecht is maar op de hogere iso waarden is een D700 toch een stuk beter (zeker vanaf iso 1600 tot 6400)
                    plus als je actiefoto's wilt maken is de 8foto's per seconde mooi meegenomen (ten opzichte van 3,9fotos per seconde van uw canon)
                    meerdere autofocuspunten (51)waaronder 15 crossensoren ,ik dacht dat uw canon maar 1 crossensor had
                    wheatersealing
                    enzo...
                    genoeg punten voor mij om als je geen canonlenzen hebt om voor een nikon te kiezen als je het toestel ook voor actie,sport enzo zou gaan gebruiken

Comment

• Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

Verder lijkt het hier wel een Nikonpromotie topic (vreemd dat moderators zich daar mee inlaten btw, ik hoop dat het niets schuift). Lijkt me allerminst objectief te noemen. Jammer dat men niet kan toegeven dat Canon EN Nikon beide prachtige toestellen hebben voor elk soort fotografie.
                      Volkomen mee eens. Ik heb beiden (D700 en 5D mkII) vorig jaar geprobeerd om daarna tot aankoop over te gaan en heb uiteindelijk voor de Nikon gekozen voor redenen die ik belangrijk vond maar die voor anderen dan weer irrelevant zijn. Beiden zijn uitstekend en die eeuwige discussie Nikon vs Canon is gewoon onzinnig. TS, heeft blijkbaar zijn keuze ondertussen gemaakt en ik wens hem dan ook veel plezier met het nieuwe toestel dat hij weldra gaat gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mckinley Bekijk bericht
                        Volkomen mee eens. Ik heb beiden (D700 en 5D mkII) vorig jaar geprobeerd om daarna tot aankoop over te gaan en heb uiteindelijk voor de Nikon gekozen voor redenen die ik belangrijk vond maar die voor anderen dan weer irrelevant zijn. Beiden zijn uitstekend en die eeuwige discussie Nikon vs Canon is gewoon onzinnig. TS, heeft blijkbaar zijn keuze ondertussen gemaakt en ik wens hem dan ook veel plezier met het nieuwe toestel dat hij weldra gaat gebruiken.
                        Klopt

Maar ik snap de frustratie van Monica wel hoor. Niets mis met een 5D...enkel ik heb de resolutie niet nodig, snelheid o.a. wel...met beide camera's had ik prima uit de voeten gekunt, maar je moet iets kiezen he

Comment

Ik ken wel een internationaal beroepsfotograaf die hondenshows fotografeerd, eerst had hij Canon materiaal en nu heeft hij een D700 met bijhorend glas.
                          Persoonlijk denk ik niet dat het zoveel verschil maakt, maar ja ik heb ook geen enkele Canon ervaring (behalve met printers en dat zijn slechte )
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Als je nu je energie even in google gestopt had ipv dit berichtje te schrijven, kun je zien dat de D700 in dezelfde prijsklasse vals als de 5DmkII. De D700 kost rond de 1799 euro.
                            IK heb begrepen dat hij over een bepaalde prijsklasse sprak
                            Ten eerste, jij weet niet waar ik zat toen ik hier een antwoord op formuleerde, een edge verbinding op de iPhone . . . tergend traag en amper internet verbinding, denk je nu echt dat ik er niet gedacht heb om dat op te zoeken????
                            Ten tweede, zoals jij van leer trok is het blijkbaar precies een doodzonde wanneer iemand durft beweren dat een Nikon camera op een bepaald gebied beter zou kunnen presteren dan een Canon. . . . Canon heeft jarenlang aan de top gestaan wat minimale ruis betreft, de D3S heeft daar nu het beste resultaat, dat weet iedereen. . . . .niks favoritisme, zuiver de feiten.
                            Last edited by Franciskine; 11 september 2010, 20:20.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Als er iemand hier van leer trekt ben jij het...in je vorige commentaar al. Ik leg een link tussen de 5DmkII en de D700 qua prijs en jij trekt dat in twijfel en geeft ook nog eens aan dat TS wel een bepaalde prijsklasse in gedachte heeft. Als je je feiten niet op een rij hebt zou ik wachten tot je achter een pc zit. Gewoon even op je tanden bijten... Tis maar een tip.
                              Daarnaast kan het me geen bal schelen welk merk "de beste" camera heeft...ik vertel hier slechts iets over mijn ervaring met mijn eigen camera onder bepaalde omstandigheden (manege). Mag dat misschien?
                              Een moderator met merk-nijd....hmmm, dat kan de indruk wekken dat er sprake is van belangenverstrengeling, terwijl dat natuurlijk niet aan de orde is. Mag ik je wel verzoeken om je iets objectiever, HOOFDmod-waardiger en vriendelijker op te stellen. Dank.
                              Btw....misschien kan de TS even het topic veranderen in welke FF van Nikon....aangezien ervaringen over FF's van Canon niet op prijs gesteld worden.

Fijne avond nog allemaal.

Comment

Als TS mag je, helaas, geen topictitels aanpassen heb ik onlangs geleerd.

Voor mij is de keuze gemaakt...voor anderen die het lezen is Canon info imho meer dan welkom, evenals Sony info for that matter. Hij mag ook op slot van mij...ga toch een D700 kopen

Comment

Working...
                                X