Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fullframe DSLR en waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

het nut van de grip is niet enkel om meer power te hebben maar verhoogde voor mij destijds bij mijn 400D ook de ergonomie van mijn toestel en ik vond de gebruikte lenzen (vooral dan pakweg een 70-200 2.8) veel leuker in de hand liggen dan zonder grip.

Ik zou de ingebouwde grip van mijn 1D niet willen missen, dus de optionele grip op een andere camera ook niet. Bovendien heb je ook wat meer zekerheid tegen defecten...

Stel je neemt maar 1 batterij mee (vergeten, ...) en die begeeft het op een shoot dan sta je daar mooi. Is bij mij met geheugenkaartjes ook zo... Mijn 1D2 heeft 8mp dus RAW-files zijn ongeveer 12Mb : Heb ik per se een kaartje nodig van 16gig? zeker niet maar ik heb er toch eentje gekocht omdat het in promo bijna evenveel kostte als de 8gig. Waarom heb ik nog 2 4gig kaartjes in mijn fototas zitten? Niet omdat ik met mijn 16gig niet toekom, wel voor ALS ik een kapot kaartje heb.

Dus : een grip is tegenwoordig meer dan alleen maar extra accu-power en voor mij HET handigste accessoire (als je lenzen & flitsers effe buiten beschouwing laat)
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Een EN EL4a + lader kost een vermogentje en als je die 8fps maar af en toe nodig hebt.
      de grip kost los rond de 200€
      een extra EL3e batterij kost rond de 60€ het stuk
      een pdk-1 kit kost rond de 400€
      dus dat is niet echt zo extreem veel als de grip appart met extra gewone batterij
      plus je kan met de EL4a batterij veel meer foto's maken dan met een EL3e batterij (2500mAh tov 1500mAh) je moet bijna 2 EL3e's gaan vergelijken met een EL4a batterij
      dus dan zit je eigenlijk rond de 360€ voor een grip en twee EL3e batterijen als je ongeveer evenveel foto's wilt maken met een EL4a batterij
      dan valt de prijs van zo'n kit wel goed mee
      zo moet je dat bekijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
        de grip kost los rond de 200€
        een extra EL3e batterij kost rond de 60€ het stuk
        een pdk-1 kit kost rond de 400€
        dus dat is niet echt zo extreem veel als de grip appart met extra gewone batterij
        plus je kan met de EL4a batterij veel meer foto's maken dan met een EL3e batterij (2500mAh tov 1500mAh) je moet bijna 2 EL3e's gaan vergelijken met een EL4a batterij
        dus dan zit je eigenlijk rond de 360€ voor een grip en twee EL3e batterijen als je ongeveer evenveel foto's wilt maken met een EL4a batterij
        dan valt de prijs van zo'n kit wel goed mee
        zo moet je dat bekijken
        Je redenatie klopt niet helemaal, je hoeft maar 1 EXTRA batterij te kopen, er zit er namelijk al 1 in je camera. ik vind een verschil van 140 euro best behoorlijk eigenlijk.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Leuk verhaal, maar als je al een MB-D10 hebt, wordt heverhaal weer heel anders en toen leek mij de optie met de D2h heel handig.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            Je redenatie klopt niet helemaal, je hoeft maar 1 EXTRA batterij te kopen, er zit er namelijk al 1 in je camera. ik vind een verschil van 140 euro best behoorlijk eigenlijk.
            neen mijn redenatie klopt volledig
            als je zo'n pdk-1 kit koopt moet je de EL4a batterij wel vergelijken met 3 extra EL3e batterijen
            die in je camera zit mag je niet meetellen (die kan je ook laten zitten bij gebruik van een EL4a batterij in de grip)
            als je de grip los koopt 200€
            een extra batterij (zonder die van je camera mee te tellen) +60€
            en dan kan je nog maar iets meer dan 50% van de hoeveelheid foto's maken ten opzichten van een EL4a batterij
            dus moet je voor hetzelfde aantal foto's twee maal een EL3e batterij voor tellen
            mijn redenatie is als je de grip los zou kopen met een gewone EL3e batterij erbij, moet je even verder rekenen
            dan is het verschil niet zo veel meer
            zeker niet als je zo'n kit ineens bij je toestel koopt als kitvorm ,dan is het prijsverschil zeker niet zo groot meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
              neen mijn redenatie klopt volledig
              als je zo'n pdk-1 kit koopt moet je de EL4a batterij wel vergelijken met 3 extra EL3e batterijen
              die in je camera zit mag je niet meetellen (die kan je ook laten zitten bij gebruik van een EL4a batterij in de grip)
              als je de grip los koopt 200€
              een extra batterij (zonder die van je camera mee te tellen) +60€
              en dan kan je nog maar iets meer dan 50% van de hoeveelheid foto's maken ten opzichten van een EL4a batterij
              dus moet je voor hetzelfde aantal foto's twee maal een EL3e batterij voor tellen
              mijn redenatie is als je de grip los zou kopen met een gewone EL3e batterij erbij, moet je even verder rekenen
              dan is het verschil niet zo veel meer
              zeker niet als je zo'n kit ineens bij je toestel koopt als kitvorm ,dan is het prijsverschil zeker niet zo groot meer
              In Nederland is het verschil dan 235 euro incl. BTW (bij Konijn)...das dus een EL4a batterij plus lader voor 35 euro
              Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ik heb ondertussen doorgebeten en ook de PDK-1 gekocht. Wat een gigantisch verschil met AA's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Ik heb ondertussen doorgebeten en ook de PDK-1 gekocht. Wat een gigantisch verschil met AA's
                  op welke vlakken Frank? langer power? snellere burstmode?
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    ...en droom ik van een 1D ernaast voor in de manegehallen met de tijd...
                    Ga dan eens van een D3s dromen......
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Doe ik al haha...maar blijft voorlopig ook bij dromen...

Als alles meezit binnen een maand de D700 in huis. Dan die eerst maar eens leren kennen dacht ik zo

Comment

misschien toch even ter verdediging van de Sony a900:
                        lensaanbod is eigenlijk niet zo een groot probleem als iedereen zou denken, tamron/sigma aanbod voor sony is vrijwel gelijk en sony zelf heeft een aantal schitterende lenzen (uit ervaring) zoals:
                        Carl ZEISS 24-70mm 2.8, heel goede all rounder
                        Carl ZEISS 85mm 1.4, zeer goede portretlens (135mm 1.8 is ook leuk natuurlijk)
                        70-200mm G 2.8, zeker ook een aanrader
                        en dan nog een heel aantal andere lenzen, je moet echt al wel moeilijk doen om geen lens te vinden met het gewenste bereik

Het blijft natuurlijk zo dat elke FF camera zijn voor en nadelen heeft, de belangrijkste vind ik:
                        +zeer gebruiksvriendelijk
                        +zeer gemakkelijk in de hand
                        +massas minolta lenzen 2de hands beschikbaar voor democratische prijzen
                        +zeer degelijk uitgevoerd
                        -geen filmfunctie (voor mij geen enkel probleem)
                        +-Ruis is bij een aantal andere merken beter onder controle

maw ik vind de sony FF een echte "gebruikerscamera" en heb er nog geen spijt van gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          op welke vlakken Frank? langer power? snellere burstmode?
                          Levensduur

Nieuw opgeladen AA's (GP2700) in de grip gingen in het allerbeste geval maar een goede 100 shots mee, waarna ie weer overschakelde op de interne EN-EL3e. Even het pack uitnemen en terugplaatsen hielp om er nog zo'n 20 extra foto's uit de AA's te puren, maar daarna was het dan ook definitief gedaan. Het erge van de zaak was dat ze dan telkens op 15 min. weer opgeladen zijn. Ik had op de duur een set "beste 8" geselecteerd die >2200mAH scoorden in een refresh/analyze cyclus van die MAHA MH-C9000 lader, en dat werkte beter, maar na een tijdje gebruik geraakten die weer hopeloos vermengd met de mindere exemplaren . Komt daarboven nog eens het gepruts om die elke keer te verwisselen on the field .

Dus nu de EN-EL4a in de grip: duur, maar zeer lange levensduur, altijd 8 FPS met D300 en D700 en verwisseld in 4 seconden

Nu maar hopen dat de opvolgers van de D300-D700 deze grip blijven ondersteunen. Het feit dat ze 'm MB-D10 genoemd hebben stemt wel wel hoopvol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                            Met dingen als manege hallen e.d. waar iedere "druppel' isowinst is meegenomen zou ik toch zeker de D700 nemen: betere hoge iso, betere af, degelijker...
                            Zeker als je 80% binnen fotografeert zou de D700 in die prijsklasse mijn 1e optie zijn.
                            Ik fotografeer wekelijks in maneges en in de stallen. Met mijn 5DmkII en een lichtsterke 70-200L. Prachtige foto's, en de ISO kan omhoog tot zeker 3200 , dan zien de foto's er nog goed uit. Maar met een lichtsterke lens ben ik nog niet boven ISO 800 uitgekomen in de manege (binnenbak en stallen)

Neen, hier verkoop je onzin....Beide toestellen zullen geschikt zijn, de 5DmkII Zeker!!! Ik spreek echt uit ervaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Neen, hier verkoop je onzin....Beide toestellen zullen geschikt zijn, de 5DmkII Zeker!!! Ik spreek echt uit ervaring.
                              Dus de prijs van de Canon 5D MKII is ongeveer dezelfde als die van de D700? Dat is wat jij dus zegt he.. 't Is maar een vraag, ik ken geen Canon prijzen....... En Spanjaart spreekt dus over een bepaalde prijsklasse.
                              De absolute topper wat minimale ruis en superhoge Isos' betreft, is de D3S, daar kan momenteel geen enkel ander merk tegen op, j betaalt er dan natuurlijk ook naar.... ;-)
                              Last edited by Franciskine; 11 september 2010, 08:45.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Prijs van die twee toestellen is op dit moment nagenoeg gelijk inderdaad. Nikon iets goedkoper, maar dat is tientjes werk.

Comment

Working...
                                X