Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fullframe DSLR en waarom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke fullframe DSLR en waarom?

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
    Huurptijs : 1 Duvel/uur.
    dus voor 20-25 duvels heb je een D700. cool, al ligt het dan toch dicht bij diefstal.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Heb je die grip wel nodig?
      Ik kan een hele dag foto's trekken met 1 batterij in de 5dii, ik denk dat het voor de d700 wel net zo is.

Nu op vakantie heb ik hem mee, maar de batterij nog niet moeten opladen. Ik trek toch gemakkelijk tot 2000 foto's met 1 lading.

Ik heb in ieder geval geen 2de batterij nodig.
      En die grip maakt de camera voor mij alleen maar groter en zwaarder, dus die wil ik voorlopig ook niet.
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
        Ik kan een hele dag foto's trekken met 1 batterij in de 5dii, ik denk dat het voor de d700 wel net zo is.
        D700 is net hetzelfde... de tijd van een grip mee te nemen om extra power te hebben is toch voor bij hoor... ik zet alleen een grip op als ik het echt nodig heb... bv een photoshoot waar ik veel in portret mode ga werken...
        met één batterij maak ik makkelijk 2000 foto's
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik schiet sowieso al veel in portret en in geval van de Nikon zou het voor mij ook om de 8fps gaan dan (niet dat die perse nodig is, maar toch fijn om de mogelijkheid te hebben)...

Nu ben ik met mijn huidige camera gewend om minimaal 3 batterijen mee te moeten hebben...dus ben er daarom misschien ook nog voorzichtiger in
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
            Dergelijke arrogantie is misplaatst, en werkt de tegen der heropleving van de economie ! Laat iedereen zijn vrijheid.
            Juist... maar misschien meende Bouk het niet zo gemeen en heeft hij toch wel een beetje gelijk, neen ? Dat zijn zo van die "goestingskes" die de kop opsteken en dan maken we ons eigen zot om dat te kopen ... enz. We weten allemaal hoe het voelt é, ons materialisme
            Gurdy

Comment

Niet voor de capaciteit zoals d_oracle al zei, wel wanneer je 8 FPS wil (uiteraard dan met AA's of zware D3 batterij).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gurdy Bekijk bericht
                Juist... maar misschien meende Bouk het niet zo gemeen en heeft hij toch wel een beetje gelijk, neen ? Dat zijn zo van die "goestingskes" die de kop opsteken en dan maken we ons eigen zot om dat te kopen ... enz. We weten allemaal hoe het voelt é, ons materialisme
                Tot 10 jaar geleden begon iedereen met een FF, dus waarom zou je nu met een crop moeten beginnen? Werkt allemaal hetzelfde lensje van voren, gaatje vanachteren en rechts een knopje waar je op moet drukken....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Niet voor de capaciteit zoals d_oracle al zei, wel wanneer je 8 FPS wil (uiteraard dan met AA's of zware D3 batterij).
                  Ik zou wel eens 8 penlights + houder op de balans willen leggen en aan de andere kant de zware EN EL4a + dopje.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Ik zou wel eens 8 penlights + houder op de balans willen leggen en aan de andere kant de zware EN EL4a + dopje.
                    Ben ik me volledig van bewust AA's wegen een pak meer, maar de kostprijs van 2 sets tov zo'n PDK-1 kit maakt dat ik voor de AA's kies.

Comment

Tot 10 jaar geleden begon iedereen met een FF, dus waarom zou je nu met een crop moeten beginnen? Werkt allemaal hetzelfde lensje van voren, gaatje vanachteren en rechts een knopje waar je op moet drukken....
                      Is ook waar ...
                      De oplossing staat al in #2, denk ik.
                      Gurdy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                        Ben ik me volledig van bewust AA's wegen een pak meer, maar de kostprijs van 2 sets tov zo'n PDK-1 kit maakt dat ik voor de AA's kies.
                        Gekozen voor een D2h en een 3rd party EN EL4, zo had ik voor netto €200 een geweldige camera erbij.

Comment

Zo zie ik dat ook...en de voornaamste reden voor fullframe is dan ook dat ik de zoeker van een crop gewoon te klein vind / niet prettig vind werken...de rest van de FF eigenschappen zijn daarbij gewoon "prettig meegenomen".
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Eerlijk gezegd snap ik het nut van penlites niet meer vandaag.
                            Die lithium batterijen zijn kleiner, lichter en hebben een grotere capaciteit.

En als je ergens in een verlaten gat penlites kan kopen, dan kan je ook je batterij opladen lijkt me. En ik twijfel of je nog dagen zonder stroom kunt rondtrekken op deze wereldbol. Zelfs de tentenkampen op safari in Afrika hebben stroom vandaag.

Dus als je bang bent voor de capaciteit neem dan gewoon een extra echte batterij mee.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Nu op vakantie heb ik hem mee, maar de batterij nog niet moeten opladen. Ik trek toch gemakkelijk tot 2000 foto's met 1 lading.

Ik heb in ieder geval geen 2de batterij nodig.
                              En die grip maakt de camera voor mij alleen maar groter en zwaarder, dus die wil ik voorlopig ook niet.
                              ik kan een grip niet meer missen
                              met mijn D700 heb ik twee weken gewerkt zonder grip en ik was content dat de grip binnen was gekomen

Comment

Eerlijk gezegd snap ik het nut van penlites niet meer vandaag..
                                Een EN EL4a + lader kost een vermogentje en als je die 8fps maar af en toe nodig hebt.

En als je ergens in een verlaten gat penlites kan kopen, dan kan je ook je batterij opladen lijkt me. En ik twijfel of je nog dagen zonder stroom kunt rondtrekken op deze wereldbol.
                                Ik weet nog wel een paar plekjes hoor. En penlites kan je ook gewoon meenemen. Een vriendin van mij gaat weleens wandelen in de Andes en zij heeft alle apparatur zo gekozen dat alles op penlites werkt, zodat altijd een batterij van een camera in een GPS of zender kan.

Comment

Working...
                                X